Ga naar inhoud


Handmatig decoderen


hetep

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vrijdag de Inverto 7000 mede omdat deze automatisch zou decoderen, maar tot op heden decodeert hij/zij slechts een paar bestanden. Nu heb ik het hele forum al afgelezen en begrijp ik dat er problemen zijn. ( ik heb EPG uitstaanC) Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om handmatig te decoderen. Ik heb dit in de handleiding, ook die van Jos en Rob, niet gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp je vraag niet. Wat heb je aan hardware ( abonnementen ) en wat wil je daadwerkelijk zien ? Leg dit eens duidelijk uit.

 

Ik denk dat je bedoeld, dat een inverto 7000 educatief een aantal betaalzenders open kan gooien. Dan zul je zelf key bestanden moeten opzoeken en daarbij alternatieve firmware, welke op zo'n inverto kan draaien. Ik heb zelf niet zo'n apparaat, dus advies over firmware kan ik niet geven, eveneens kan niet zeggen dat je educatief betaal-zenders kunt zien met deze ontvanger.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Neen...

 

hetep bedoelt het volgende: In de laatste firmware worden gecodeerde opnamen automatisch gedecodeerd. Tenminste, zo is het in theorie. Uit zijn verhaal blijkt dat sommige opnamen niet gedecodeerd worden, en nu is zijn vraag of je die met de hand kan selecteren om ze zo te kunnen decoderen..

 

In eerdere beta's van 1.4 zat in de library een blauwe toets waarmee je met de hand opnames kon decoderen. Dat is voor zover ik weet er weer uitgehaald. Je hebt de keuze om in het instellingen menu automatisch decoderen uit te zetten, maar daardoor krijg je nog steeds niet de keuze om het met de hand te doen.

 

Enige wat je eens kan proberen is de inverto uit zetten met de knop aan de achterkant, een seconde of 10 wachten en em dan weer aan zetten en het apparaat gewoon zijn gang laten gaan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens is er wel vaak sprake van een misverstand: er was in de 1.3 geen mogelijkheid tot handmatig decoderen.

Het enige dat je in de 1.3 kon doen, was het off-line-decodeerproces met een knop initiëren. In de 1.4 gebeurt dat initiëren door naar stand-by te gaan. Er is dus niet een wezenlijk verschil.

 

En er zijn met de 1.4 inderdaad grote problemen met het off-line-decodeerproces: het werkt gewoon (nou ja: wat is gewoon?) niet altijd. Vooral als er meerdere bestanden in de wachtrij staan. Soms is het voldoende wederom naar stand-by te gaan, soms moet je rebooten en soms werkt het voor een bepaald bestand helemaal niet. Het lijkt er op, dat als er zo'n niet decodeerbaar bestand op de schijf staat, dit ook het decoderen van andere bestanden verhindert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij duidelijk. Het komt er dus op neer veel keren proberen. Nu kon ik gisteren, met de CD kaart uit de Cam, wel naar het opgenomen programma kijken. Betekent dit dat het wel gedecodeerd is? Het programma staat niet in de back=up map.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bedankt voor jullie reactie. ik zal volgende week eens kijken of het nog werkt. Maar het is mij niet duidelijk waarom het dan niet in de back-up map staat.

Uit je verhaal begrijp ik dat de opname (momenteel) niet-gecodeerd is.
Daar kunnen twee legitieme redenen voor zijn:
1- de uitzending was niet-gecodeerd (dat gebeurt onze Canard wel eens), of
2- tijdens de opname stond de Inverto aan op dat kanaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitzending is niet gecodeerd. Heb van 2 programma's alleen het begin gezien. de rest heb ik opgenomen. Nu staan beide programma's in de Library, zonder $teken. in de back-up map staat echter niets.Ik kon beide programma's wel bekijken zonder module in de tuner. Dus blijkbaar zijn beide programma's niet gecodeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de uitzending voor het eerste gedeelte bekeken en toen opgenomen. Heb vandaag nog wat oefeningen gedaan en het werkt wel. Gecodeerd staat er een $ voor en dit wordt later in de back-up map gezet. Bij mijn Topfield werkte dit niet zo, vandaar mijn vraag. Ik ben nu op de hoogte en het is een geweldige machine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...