Ga naar inhoud


Pasop met aanbod van Versatel


mifi

Aanbevolen berichten

Versatel heeft radiospotjes, de laatste tijd, waarin ze zeggen dat zakelijke klanten overal en onbeperkt mobiel kunt internetten voor dezelfde prijs als uw thuisabbonnement.

 

Leek me interessant genoeg om eens op te zoeken.

 

Op de site lees ik dat het abbo 45 euri per maand kost. Daarvoor krijg je 240kb/s. Dat is niet wat ik thuis voor mijn 512 ADSL betaal. Sterker, dat is anderhalf keer zo duur.

 

Vervolgens dat 'onbeperkt'. Ik citeer:

 

"Voor de abonnementskosten in de bovenstaande tabel kunt u onbeperkt (op basis van Fair Use Policy: 1024 MB per SIM, per maand) internetten via GPRS en EDGE. Dit geldt alleen voor gebruik binnen Nederland."

 

Opmerkelijk, 'onbeperkt' en 'fair use policy' horen bij elkaar. Maar wat doet die '1024MB per SIM per maand' daar dan?

 

In de FAQ gekeken. Ik citeer:

 

"Wat houdt de Fair Use Policy in bij Versatel Data SIM?

 

De Fair Use Policy houdt in dat u per Data SIM per maand maximaal 1024 MB aan GPRS/EDGE verkeer gratis kunt verbruiken. Als u toch nog meer zou verbruiken dan worden voor dit additionele verkeer de reguliere kosten per MB in rekening gebracht "

 

Het hangt er even vanaf wat je onder onbeperkt en onder fair use policy verstaat. Juridisch zal het wel kloppen...

 

't-Is maar dat je even op de voorwaarden let!

 

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Juridisch zal het wel kloppen...


Geloof daar maar niets van : de concurrentie zal al lang naar de rechtbank gestapt zijn op basis van oneerlijke reclame/concurrentie e.d.
Zij die dergelijke niet correcte informatie verspreiden, weten op voorhand dat ze dit kunnen/zullen verliezen, maar inmiddels is het kwaad geschied : een deel van de onschuldige potentiële klant is bereikt (en gevangen). De proceskosten en eventuele dwangsommen zijn gewoon mee opgenomen in het reclamebudget. Zo simpel is dat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
zakelijke klanten overal en onbeperkt mobiel kunt internetten

 

Dat is nu net de hele grap. Zakelijke klanten, met een vele malen duurder zakelijk abonament kunnen inderdaad in landen waar GPRS wordt ondersteund "onbeperkt" internetten.

Onbeperkt, wat je hebt wel degelijk een datalimiet, al is íe redelijk hoog.

 

Ik heb zelf een zakelijk abo bij Vodafone met dit onbeperkte internet. En ik moet zeggen dat het goed werkt in bepaalde landen. In Afrika werkt het alleen in Zuid-Afrika en Kenya, in de landen van de voormalige SU in Ukraine en Rusland.

Datalimiet is 50Mb, kost 140.-- per maand (eerste half jaar 70.--).

Je krijgt dan trouwen wel een dubbele simkaart zodat je een kaart in de GSM module van je lappie kan prikken. Als je dan ook nog thuis een server hebt staan kan je zelfs met VPN een verbinding met je thuisnetwerk of bedrijfsnetwerk maken. Niet snel maar werkt wel.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...