Ga naar inhoud


Externe harddisk permanent op delen zetten


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik heb een externe disk die ik aanzet wanneer nodig, die disk moet op delen staan omdat ik die ook gebruik als externe opslag van mijn dreambox, ik moet echter steeds delen handmatig aanzetten want het delen verdwijnt als ik de disk uitzet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de disk altijd op gedeeld blijft staan?

 

Besturing is XP.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Ik heb een externe disk die ik aanzet wanneer nodig, die disk moet op delen staan omdat ik die ook gebruik als externe opslag van mijn dreambox, ik moet echter steeds delen handmatig aanzetten want het delen verdwijnt als ik de disk uitzet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de disk altijd op gedeeld blijft staan?

Besturing is XP.


Ben ik ook wel benieuwd naar, op mijn desktop heb ik geen probleem als ik de externe HDD´s uitzet, op mijn laptop krijg ik precies het zelfde verhaal als jij hier beschrijft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet egt, een share word onthouden als deze er is zonder een reboot, na een reboot (of pc uit) en geen externe drive aangezet verdwijnt de share. Gewoon aan laten staan is beter. Het is wel op te lossen door de registry entries van de share op alleen lezen te zetten met regedt32.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Niet egt, een share word onthouden als deze er is zonder een reboot, na een reboot (of pc uit) en geen externe drive aangezet verdwijnt de share. Gewoon aan laten staan is beter. Het is wel op te lossen door de registry entries van de share op alleen lezen te zetten met regedt32.


Aha ik begrijp het hele geval al, op mijn desktop staan de HDDs altijd aan normaal gezien maar soms als het heel erg warm is zet ik ze uit als ik ze niet nodig heb maar dan blijft de desktop wel aan, en als ik de desktop herstart staan de HDDs ook altijd aan.

Op mijn laptop is dit niet zo die zet ik wel op zijn plek maar sluit bij een start niet altijd een USB HDD aan dit doet ik enkel wanneer nodig, en dat is als ik het goed begrijp dus het geval dat de share verdwijnt daardoor.

Overduidelijke taal!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de vraag ook nog even in usenet gesteld, kreeg het volgende antwoord, moet me er nog in verdiepen,

 

 

Plug-and-play geeft steeds een ander device-ID als je de schijf inplugt,

en dan is je share weg.

Dus, zorgen dat je drive altijd ingeplugd is als je boot, of in plaats

van de drive een folder mounten.

Hier, wat leesvoer: http://support.microsoft.com/kb/307889

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het werkt? mja net als een auto, je gooit er benzine in en het rijd. Plaats het ergens en maak er een snelkoppelling naartoe en plaats die in bvb. C:\Documents and Settings\WPW\Menu Start\Programma's\Opstarten

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...