Hensat Geplaatst: 8 september 2007 Geplaatst: 8 september 2007 als ik met dreambox-edit een nieuwe settingslist laad,ben ik mijn zelf gemaakte indeling van de boeketten kwijt.is er een optie zodat ik mijn indeling behoud en dat hij toch nieuwe zenders er in laad? mvg hensat
boaz Geplaatst: 8 september 2007 Geplaatst: 8 september 2007 Ja, zelf een scan uitvoeren naar nieuwe zenders, blijven je boeketten gewoon gehandhaafd en kun je de nieuwe zenders makkelijk herkennen aan een uitroepteken, bovendien vindt je ze in een apart boeketje. Reken met name voor hotbird op zo'n 20 minuten scantijd. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Hensat Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Geplaatst: 8 september 2007 hier heb ik niet zoveel aan ,je bent namelijk niet zeker van dat hij de nieuwe zenders vind,omdat er nieuwe transponders kunnen zijn die niet in de dreambox staan.tenzij je opzoek gaat naar nieuwe transponders en deze dan in je dreambox zet.op dit punt na vind ik het wel de leukste manier om zenders te laden.
peter-nmgn Geplaatst: 8 september 2007 Geplaatst: 8 september 2007 je kunt bestaande boeketten importeren met DreamBoxEdit. Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Hensat Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Geplaatst: 8 september 2007 ik bedoel zenders op nieuw laden zonder dat hij de bestaande boeketten veranderd en de volgorde van de boeketten
boaz Geplaatst: 8 september 2007 Geplaatst: 8 september 2007 Citaat: hier heb ik niet zoveel aan ,je bent namelijk niet zeker van dat hij de nieuwe zenders vind,omdat er nieuwe transponders kunnen zijn die niet in de dreambox staan.tenzij je opzoek gaat naar nieuwe transponders en deze dan in je dreambox zet.op dit punt na vind ik het wel de leukste manier om zenders te laden. Zoals je zegt, tenzij... en anders vervang je toch gewoon even het betreffende bestand. Kan bij gemini vanuit het menu Satellites.xml loader. Bij dreamboxedit kun je overigens kiezen wat je wilt vervangen. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Hensat Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Geplaatst: 8 september 2007 weet niet wat het inhoud satellites.xml loader,kun je daar nieuwe transponders mee toevoegen?
boaz Geplaatst: 8 september 2007 Geplaatst: 8 september 2007 Volgens mij is dat het bestand dat alle satelliet informatie bevat. Kon laatst de regionalen niet vinden op de nieuwe sat, opgelost door juist dit ene bestand te vervangen, daarna een scan en voila. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Hensat Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Geplaatst: 8 september 2007 interessant ga ik ook een keer proberen,je kunt ook je oude lijst met boeketten samen voegen met de nieuwe lijst en weg gooien wat dubbel is of opnieuw editten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen