Ga naar inhoud


vraag ivm bisat


dark

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Ik heb mijn oude triax schotel vervangen met een Visiosat bisat met de G3D kit + 4 alps single out.

Nu had ik met de triax perfect ontvangst om astra1 en hotbird.

Maar met de Visio heb ik steeds beelduitval, op astra3 zelfs geen beeld.

Met de digisat hoor ik het signaal steeds licht op en neer gaan en komt nooit hoger dan 55 a 60%,..

 

Zou het kunnnen dat die invalshoek (of hoe je dat ook noemt) van de visio veel lager is? En dat deze verborgen zit achter enkele bomen? (weliswaar op +/- 25meter maar zijn zeer hoog)

 

Schotel hangt op dezelfde plek als de oude wok.

greetz en alvast bedankt met jullie advies.

DM 7020, gem 4.60, astra1,2,3 & 13° op Big Visiosat. TVV + CD abbo. Soon Visiosat 1.20M draaibaar!

TVV Full, Telesat Full, CD-NL Settopbox,..

Link naar reactie
Delen op andere sites


De hoek naar de satelliet staat vast. Die is namelijk afhankelijk van de satelliet positie en de positie van de schotel.

 

Het klink gewoon als niet goed uitrichten of een probleem misschien met een doorhangende LNB arm? Of heb je toevallig alle LNB's op dezelfde hoogte zitten... (Dat klopt dus niet, ze moeten geoptimaliseerd worden per stuk...)

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al iets beter, maar nog niet zoals het moet zijn. De arm hangt niet echt door, en ik heb hem nog even extra aangespannen voor de zekerheid.

De Lnb's staan allemaal op een andere hoogte, uitgaande van het nulpunt op de beugel. sommige staan iets lager of hoger (doch zijnde zeer beperkt)

DM 7020, gem 4.60, astra1,2,3 & 13° op Big Visiosat. TVV + CD abbo. Soon Visiosat 1.20M draaibaar!

TVV Full, Telesat Full, CD-NL Settopbox,..

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet echt veel, mischien dat die laatste 3maanden van zon en veel regen wel voor wat meer groei gezorgt hebben..

DM 7020, gem 4.60, astra1,2,3 & 13° op Big Visiosat. TVV + CD abbo. Soon Visiosat 1.20M draaibaar!

TVV Full, Telesat Full, CD-NL Settopbox,..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
niet echt veel, mischien dat die laatste 3maanden van zon en veel regen wel voor wat meer groei gezorgt hebben..
Kijk rond 10 oktober tussen ~12.07 en 13.08 uur naar de zoninval op je schotel (voor 13 t/m 28,2 graden oost). De zon volgt op 10 oktober de Clark Belt waar de geostationaire satellieten staan. Als je vandaag kijkt werkt dat ook wel, in de vijf dagen die er nog zijn voor 10 oktober zal de zon niet zo gek veel lager komen te staan.

Kijk dus vanuit het schoteloppervlak of er niet iets voor de zon zit (takken ofzo). Dan weet je dat ook weer en kun je het 'bomen-verhaal' danwel uitsluiten of aanmerken als oorzaak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...