Gast Geplaatst: 12 oktober 2007 Geplaatst: 12 oktober 2007 [7020s] smartcardreader+ instellen voor cccam Weet iemand hoe dat moet?
Gast Geplaatst: 12 oktober 2007 Geplaatst: 12 oktober 2007 SERIAL READER: /dev/ttyUSB1 smartreader SERIAL READER: /dev/ttyUSB0 smartreader enz enz enz wel rebooten niet vergeten
Gast Geplaatst: 12 oktober 2007 Geplaatst: 12 oktober 2007 er moeten blijkbaar ook drivers in de dreambox, ik kan alleen maar drivers voor de 7025 vinden op de site van de importeur
Gast Geplaatst: 12 oktober 2007 Geplaatst: 12 oktober 2007 ik weet het alleen van een server volgens mijn hoef dat niet hoor maak de regels van 0 tot 7 dan ziet die hem wel
chukky2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Geplaatst: 12 oktober 2007 In welke mappen wordt dit allemaal geplaatst dank u
Gast Geplaatst: 12 oktober 2007 Geplaatst: 12 oktober 2007 Dus dat zelfde regeltje in de ccam cfg plaatsen op deze manier: SERIAL READER: /dev/ttyUSB0 smartreader SERIAL READER: /dev/ttyUSB1 smartreader SERIAL READER: /dev/ttyUSB2 smartreader SERIAL READER: /dev/ttyUSB3 smartreader etc... ?
Gast Geplaatst: 14 oktober 2007 Geplaatst: 14 oktober 2007 Het werkt dus niet op de DM7020s. Ik ga het dus maandag terug sturen naar de winkel met de misleidende tekst. Er stond duidelijk werkt op alle dreamboxen en niet werkt op alle deamboxen als je eerst even zelf drivers compileerd.
JBnl Geplaatst: 14 oktober 2007 Geplaatst: 14 oktober 2007 Idd ja is ook wel een beetje misleidend ja. En er staat ook als je de drivers voor de 7020 heb gecompileerd of je ze dan effe opstuurd. groeten,JBnl
hemertje Geplaatst: 14 oktober 2007 Geplaatst: 14 oktober 2007 heb je wel gechecked welke poort je reader gebruikt? het is namelijk niet zo dat deze opeenvolgend bv 0 of 1 gebruikt... het kan ook best 5 of 6 zijn en als deze dan niet hebt geconfigureerd werkt het inderdaad niet.... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
hemertje Geplaatst: 14 oktober 2007 Geplaatst: 14 oktober 2007 om te controleren of hij daadwerkelijk op poort tts/0 of 1 is aangesloten, controleer dit via een telnet sessie via het commando Code: dmesg je krijgt dan iets van Citaat: ufsd: driver loaded usb.c: registered new driver serial usbserial.c: USB Serial support registered for Generic usbserial.c: USB Serial Driver core v1.4 usbserial.c: USB Serial support registered for FTDI SIO usbserial.c: USB Serial support registered for FTDI 8U232AM Compatible usbserial.c: USB Serial support registered for FTDI FT232BM Compatible usbserial.c: FTDI FT232BM Compatible converter detected usbserial.c: FTDI FT232BM Compatible converter now attached to ttyUSB0 (or usb/t ts/0 for devfs) je kunt nu zien dat deze daadwerkelijk is aangelsoten op ttyUSB0 DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
M_Z Geplaatst: 15 oktober 2007 Geplaatst: 15 oktober 2007 @ Hemertje, Werkt de smartcardreader+ dan op jouw Dreambox 7000 ? Wat heb je daarvoor moeten aanpassen of herkent de Pli software wel direct deze handige accesoire? Het is toch wel vreemd te noemen dat er geen ondersteuning meer is voor de 7000 en de 7020...ik denk dat er een grote groep mensen is die graag zo'n smartcardreader+ zou aanschaffen als het net zoals de 7025 plug&play te gebruiken is. Dit wordt tenslotte ook nog steeds als zodanig beloofd op alle sites die dit apparaatje verkopen. M_Z
Ron Geplaatst: 15 oktober 2007 Geplaatst: 15 oktober 2007 Die smartreader wordt volgens mij op geen enkele dreambox Plug and Play ondersteund. Op een windows PC heb je altijd met dezelfde CPU structuur te maken. Intel, AMD, via EPIA, ze gebruiken allemaal intel compatible structuur waardoor een windows driver ook op alle platformen werkt. Bij linux is dat anders. Niet alleen afhankelijk van de CPU structuur, maar ook van de gebruikte kernel. Ook de 7025 heeft standaard geen drivers voor de USB/Serial convertor. Die moet je installeren, al bied de leverancier die wel kant en klaar aan. Voor andere linux distributies en CPU's heb je andere drivers nodig. Een 7000/7020 heeft een powerPC CPU en een 7025 een ATI Xilleon. Het een en ander staat overigens duidelijk in de readme files, dus ik snap niet waarom winkels zoiets als plug and play aanbieden. Dat is inderdaad wat misleidend, al is de consument zelf ook verantwoordelijk voor het vergaren van informatie. Je moest eens weten hoveel mensen in mijn kenissenkring een USB Wifi stick kochten en dachten dat ze die zo achterin de dreambox konden prikken. Je kunt op je vingers natellen dat zoiets niet zomaar gaat werken want je zlt toch ook drivers moeten installeren en die zijn er niet. Ron
Gast Geplaatst: 15 oktober 2007 Geplaatst: 15 oktober 2007 De winkel waar ik de reader kocht liet me via mail weten dat ik het mag terug sturen of even afwachten dat de drivers er aan komen
hemertje Geplaatst: 15 oktober 2007 Geplaatst: 15 oktober 2007 Citaat: @ Hemertje, Werkt de smartcardreader+ dan op jouw Dreambox 7000 ? Wat heb je daarvoor moeten aanpassen of herkent de Pli software wel direct deze handige accesoire? Het is toch wel vreemd te noemen dat er geen ondersteuning meer is voor de 7000 en de 7020...ik denk dat er een grote groep mensen is die graag zo'n smartcardreader+ zou aanschaffen als het net zoals de 7025 plug&play te gebruiken is. Dit wordt tenslotte ook nog steeds als zodanig beloofd op alle sites die dit apparaatje verkopen. M_Z ik weet dat deze zo gelijk draait op de linux systemen heb hem niet op een dreambox zelf geprobeerd blijkbaar werkt deze zoals Ron al vermeld niet plug en play op de boxen... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Ron Geplaatst: 16 oktober 2007 Geplaatst: 16 oktober 2007 Het werkt ook alleen op een linux distributie waarin de drivers voor de USB-Serial convertor al aanwezig zijn. Op andere distributies heb je hetzelfde probleem en moet je de drivers zelf compilen. Ron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen