Ga naar inhoud

DM500S defect aan voedingsgedeelte - schema gezocht

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik heb hier een dm500s welke om de een of andere reden het nodig vond om een

intern componentje op te blazen. Zo te zien is het een spoeltje, maar het is zon smd ding. Er staat L405 of L406 bij een van de 2.

Weet iemand om wat voor onderdeel het hier precies gaat en of er een schema is voor de dm500 ?

Zo niet ben ik op zoek naar een sloop dm500 want het is zonde om deze zo weg te gooien. Of iemand die hem voor me kan repareren dat is ook in orde.

Alvast bedankt !

Patrick.

Geplaatst:

Er is een schema van een DB500-voeding in omloop.

Zal proberen 'm te vinden. Heb je al gezocht in

Gorgel?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Hoi Alx en Gerrit,

Bedankt voor jullie antwoorden !

Het is niet de voeding zelf, het zit in het voedingsgedeelte op het moederbordje. Het zit vlak achter waar het voedingsplugje binnenkomt.

Ik kan niet (meer) zien wat er op staat omdat het hele ding is verdampt, dan nog word het moeilijk omdat het van dat smd spul is.

Er heeft 20 volt opgestaan in plaats van 12. Dit door een defecte voeding die dit afgaf ipv normale waardes.

regs,

Patrick.

• 2 maanden later...
Geplaatst:
Citaat:
Hoi allemaal,

Ik heb hier een dm500s welke om de een of andere reden het nodig vond om een
intern componentje op te blazen. Zo te zien is het een spoeltje, maar het is zon smd ding. Er staat L405 of L406 bij een van de 2.

Weet iemand om wat voor onderdeel het hier precies gaat en of er een schema is voor de dm500 ?

Zo niet ben ik op zoek naar een sloop dm500 want het is zonde om deze zo weg te gooien. Of iemand die hem voor me kan repareren dat is ook in orde.

Alvast bedankt !

Patrick.

Patrick , ben je hier nog verder mee gekomen ?

Ik heb hier een zelfde geval , eigenaar heeft verkeerde adapter (24V) gebruikt .
Ook L405 uitgefikt , heeft em zelf met een zekering overbrugd maar na insteken voeding ging de groene led daarvan uit , dus nog ergens sluiting .
na enig meetwerk bleek C 422 volle sluiting te hebben .
Na los solderen werkte het app. weer .
Om de reparatie korrekt af te sluiten ben ik ook op zoek naar een schema .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen