Ga naar inhoud


Tips voor het plaatsen van een dakkapel.


Satraver

Aanbevolen berichten

Wij zijn van plan om kunststof dakkapel te laten plaatsen.

Nu hebben we al een paar offertes binnen alleen zien wij door de bomen het bos niet meer.

De prijs verschillen zijn best wel groot.

Zijn er hier mensen die ons wat tips kunnen geven waar we allemaal op moeten letten.

xtreme str 1.0 tetra , tri-sat Archsat/Astra1-Hotbird-Sirius-Astra2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vorig jaar 2 dakkapellen laten plaatsen.

Beide geheel in kunstof en aan de buitenzijde bekleed met keralit.

De elektrische rolluiken heb ik laten inbouwen.

Het ene dakkapen is 4,80 mtr breed en de andere 2,80 mtr (buitenmaten)

 

Het ene bedrijf wilde de dakkapellen ter plaatse bouwen en dat kostte volgens de offerte 2 werkdagen. Bij dit bedrijf was de binnenzijde niet afgewerkt (nog geen eens isolatie) dit maakte mij op zich niet zo veel uit.

totale kosten voor dit bedrijf kwamen op € 12.500,= incl BTW.

 

Het andere bedrijf kwam met kant en klare dakkapellen. Volgens opgave geplaatst in 1 werkdag en ze namen nog eens al het uitkomende afval mee, dit in tegenstelling tot bedrijf 1!

De binnenzijde was ook nog geisoleerd en afgewerkt, behalve de overgang van dakkapel naar het huidige dak.

totale kosten voor dit bedrijf incl kraan etc waren € 13.500,= na wat overleg en gebabbel kwamen we tot 11.000,= incl btw.

 

Ik moet zeggen dat ik bij bedrijf 2 ook een beter gevoel kreeg in het begin stadium. Daarbij scheelde het me ook nog een vrije dag.

 

Ook hebben ze nog ff nieuwe gordingen aangebracht omdat de huidge anders onder het plafond zouden komen van de dakkappellen dat noem ik nou service!

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:

Zijn er hier mensen die ons wat tips kunnen geven waar we allemaal op moeten letten.


Hoi Satraver!

Mijn ouders hadden lang geleden een dakkapel laten plaatsen; Na een week kregen mijn ouders bericht van de "schoonheidscommissie" van de gemeente dat de dakkapel 5 centimeter (!) te breed was.
Mijn ouders hebben toen de dakkapel moeten aanpassen.
(Heeft veel geld gekost).

Ik weet niet of dit soort commissies nog bestaan want ik heb het over +- 40 jaar geleden.

Groetjes,
Tom.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor je geGoogled:

 

schoonheidscommissie

Commissie die door de gemeenteraad is aangewezen en die advies uitbrengt over de esthetische kant van een bouwwerk. De commissie beoordeelt alleen het uiterlijk en de ligging, en niet de constructie. De schoonheidscommissie wordt ook wel welstandscommissie genoemd.

 

Bron: www.woonwebsite.nl

 

Groetjes,

Tom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies.. en toestemming krijgen is niet altijd makkelijk...

 

Het zijn en blijven ambtenaren die het beoordelen!

 

Zo mocht ik aan de voorzijde van het huis niet dezelfde dakkapel plaatsen als mijn buren maar moest de mijne max 2 meter breed zijn ip 270 zoals bij de buren.

 

Die van de buren stond al 15 jaar en toen mocht het wel was het argument...

 

Het bouwbedrijf vond dat we hem maar gewoon moesten plaatsen.. geen haan die er naar kraait?! de mafkees!

 

Ik heb nu 2 hele mooie velux dakramen erin zitten. Geen zin meer in dat bureaucratisch gezeik.

 

Dus mijn tip: informeer eerst goed wat mag en wat niet mag en ga dan pas kijken wat mogelijk is.

 

Gr

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou er in de "gouden eeuw" ook een welstandcommissie

zijn geweest? Al die mooie panden in de grachtengordel.

Waarschijnlijk niet. Het zou eenheidsworst zijn.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...