Ga naar inhoud

[500S] netwerkverbinding valt vaak spontaan weg

Aanbevolen berichten

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

dat Linksys routers niet goed zouden werken met een dreambox is onzin, ik heb alleen maar Linksys routers hier en die werken er prima mee.

10.0.0.x is een IP-adres welke hij van een DHCP-server (die edimax) krijgt.

wat voor IP-adres krijgt je PC ?

(start --> uitvoeren --> cmd (intypen, enter) --> ipconfig /all (intypen, enter)

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

10.0.0.97 krijgt ie als ie geen netwerkverbinding kan maken!!!

Test maar eens zonder lan kabel met dhcp aangevinkt dan wordt het dat ipnummer.

Zie dat wel vaker met die 500tjes ff een frisse flash doet wonderen, soms helpt een factory reset ook.

BTW die DHCP functie zou ik persoonlijk nooit gebruiken hier draaien alle clients op static.

Geplaatst:

ik heb in totaal 35 linksys modems verkocht geplaats heb er zelf 3 mee gemaakt die problemen gaven dus en die zijn 3x vervangen elk

Geplaatst:

ik kreeg via PM (?) de mededeling dat z'n PC het volgende IP-adres heeft :

ik heb ff ipconfig/all gedaan en dit staat er bij ip.192.168.2.1

je dreambox moet via DHCP dus een IP-adres krijgen uit die range. als dat niet het geval is zou je het statisch kunnen proberen (bijv. 192.168.2.10) echter zou via DHCP ook moeten werken.

staat er wel een vinkje bij "use network" in het communicatiemenu van je dreambox ?

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

gisteren had ik 4uur lang beeld en toen sloeg me beeld vast en net had ik 2 min. beeld en sloeg me beeld weer vast ik had nu als ip nummer 192.168.2.101

Geplaatst:

Hi,

Toevalligerwijs heb ik hier ook een 500 met een (ogenschijnlijk) identiek probleem. Deze houdt het overigens wel wat langer vol dan een paar minuten.

Wat mij bij mijn box opvalt is, dat het ledje van de poort waarop die box aangesloten zit constant knippert alsof er flink netwerkverkeer 'zou zijn' terwijl dat er niet is.

Heb jij dat toevallig ook?

Na globaal een uurtje of 10 - 15 wordt de netwerkverbinding verbroken en dientengevolge ook geen beeld meer van de interne server.

Dit heb ik met meerdere images dus niet specifiek image gerelateerd.

Ik heb (nog) geen oplossing, maar misschien hebben onze problemen dezelfde oorzaak.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

volgens mij bestaat er een erase.img voor de 500 (google), probeer die eens, vervolgens een origineel image van DMM erin (factory reset) en dan bijv. als test een pli erin (i.p.v Gemini), dan weer proberen.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

helpppppppppppp ik probeer die lege file erin te doen maar ik krijg steeds een error met dreamup ik heb 4 verschillende geprobeert en ik krijg er ook geen andere image in

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen