Ga naar inhoud


[DBOX-II] externe multicam en schutdown:lampjes blijven branden op kaartlezer.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Ik heb een dboxII met een externe multicam,die een externe kaartlezer heeft.

Tijdens het spelen,brandt er een blauw en rood ledje,en knippert af en toe het groen lampje,wat ik denk dat dit aanduid op comunicatieverkeer tussen decoder en kaart.

Echter als ik de dboxII naar schutdown laat gaan,gaat het blauw ledje uit,en gaat het groen en rood ledje continu blijven branden.

Nu vraag ik mij af,of het kwaad kan voor de multicam,externe kaartlezer of erger nog de TVV smartcard.Want ik weet niet of in dergelijk geval TVV mij een nieuwe kaart zou geven.Kan het zijn dat de TVV kaart continu spanning krijgt?

indien ja,kan het kwaad,of is het beter de kaart na het kijken er uit te nemen of de ontvanger spanningsloos te zetten.

En nog iets,mag ik de externe kaartlezer van de externe multicam loskoppellen als die onder spanning staat,of moet de stekker voor de veiligheid eruit?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de Box op standby gaat schakeld hij alleen de tuner en de audio-video uit.

Zou je intern je kaart delen met een andere ontvanger kan je bij standby gewoon gebruik maken van deze kaartlezer.

 

Of het kwaad kan?

Nee volgend mij niet maar anders kan je er ook een powerknop aan de stroomkabel plaatsen, spaart wel een beetje stroom uit.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als de Box op standby gaat schakeld hij alleen de tuner en de audio-video uit.
Zou je intern je kaart delen met een andere ontvanger kan je bij standby gewoon gebruik maken van deze kaartlezer.

Of het kwaad kan?
Nee volgend mij niet maar anders kan je er ook een powerknop aan de stroomkabel plaatsen, spaart wel een beetje stroom uit.

Ik plaats hem niet in standby maar in schutdown.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat is standby!
Shutdown is alleen met de stekker uit het stopcontact.

Er is wel op de dbox een duidelijk verschil tussen standby en shutdown.
bij standby,blijf het blauw ledje en het rood ledje branden,en het groen lampje knipperen,en als je op de standby knop drukt,heb je direkt beeld.
Als je naar shutdown gaat,gaat het blauw ledje uit,en gaat het groen ledje continu branden.als je dan op de standby knop drukt,zie je een hele opstartmenu.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...