Ga naar inhoud


TV-Vl & technomate 6900 hd


Dirk009

Aanbevolen berichten


@ chukky2: in de specificaties van de TM6900HD lees ik :

2 High Definition Tuners: DVB-S/DVB-S2 Satellite & DVB-T Terrestrial Compliant (MPEG-II/ MPEG-IV/ H.264) [color:"red"] [/color]

 

is er een fout in die specificatie of hoe moet ik dat interpreteren dan ?

Technomate TMS1500CI+ en TM9600HD Combo met Multytenne Astra 1/2/3 en HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

DIT ZIJN DE SPECIFICATIESSpecification

 

2 High Definition Tuners: DVB-S/DVB-S2 Satellite & DVB-T Terrestrial Compliant (MPEG-II/ MPEG-IV/ H.264)

Output Resolution: 576p & 576i, 720p & 1080i

1 Smart Card Reader & 2 Common Interfaces (2CI)

HDMI & Component Output (YPbPr) with Upscaler to Improve Picture Quality

10,000 TV & Radio Channels

USB2.0 PVR Ready via external HDD or USB Flash Drive (memory stick) with Timeshift, Record & Playback functions

MP3 player and JPEG viewer via external HDD or USB Flash Drive (memory stick)

Software & Channel List download via USB 2.0

Fully Featured VFD text Front Panel Display

Sensitive Tuner

Less than 1 second channel change

Dolby Digital Optical S/PDIF

DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 & 1.3 (USALS) compatible

Auto Navigation system – select as many satellites as you want to search

On-screen display with true full color resolution

Enhanced 16 Favorite channel groups

Channel control by: Favorites, Lock, Skip, Move & Delete

Channel sort by: All, Alphabet, Transponder & CAS

Multilingual OSD Menu: English, Spanish, Portuguese, French, Dutch, German, Italian, Turkish, Arabic, Russian, Persian

Extended EPG and program reservation on EPG

Teletext & Subtitle by OSD and VBI

Last channel memory function

Factory default channel list

Various games

Software & channel list upgrade via RS-232C: PC to STB, STB to PC, STB-STB and USB

Parental, Installation & Receiver Lock

Zoom function on Pause & Live channel

Multipicture display

Support for multiple language broadcasts

SCPC & MCPC receivable from C/Ku band satellites LNBs supported: Universal, Single, Single S & C band wideband LNBs

Multi TV Standards supported: PAL G, I, K, M & NTSC M with 4:3 & 16:9 Screen Formats

90-250V AC 50/60 Hz

LNB Short Circuit protection onboard

2 Scarts, (RGB, CVBS) & S-Video

Dimension 390X272X70 MM

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik zie door het bos de bomen niet meer:

 

De technomate zou 4:2:2 niet kunnen weergeven:

4:2:2 - This is professional broadcast version of MPEG-2 it contains more colour detail and more than likely will have less compression sometimes even close to raw video.

 

Maar welke zenders gebruiken dit ????

Technomate zou aan zo een ontvanger aan het werken zijn...

 

Kan je met de 6800/6900 euro 1080 of bbc hd ontvangen ?

DM800 - Tv-vlaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast dexter01

@ skippie1770

zie dat je dit toestel in bezit hebt en dat je er tevreden mee bent... ik had een vraag >> opnemen met een externe hd lukt dat goed ? met welke ci-modules werk je ? en is de bediening voor opnames simpel te gebruiken...? werkt dit toestel met twee kaarten in de ci-slots zonder haperen bij schakelen naar andere kaart ? graag jou bevindingen...(wat zijn de echt negatieve punten)?

 

mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

sorry voor het late antwoord :

 

Ik ben er heel tevreden over qua beeld én geluid. Prachtig beide. Opnemen met externe harde schijf werkt, niet met alle hd's. Bij mij werkt het met een Lacie Porsche 320 gig, is perfect. Prachtige HD opnames. Heb nog geen HD ready of full HD scherm, maar zag het beeld van de HD opnames toen ik het toestel gekoppeld heb aan de Philips HD ready van mijn moeder thuis, gewoonweg PRACHTIG.

Een dikke WOW voor het beeld.

Werkt perfect met de diablo die ik heb.

Kaart van Canaal Digitaal én TV vlaanderen werken perfect samen, ene in cam ander gewoonweg in de sleuf, ongeveer halve seconde voor het overschakelen.

De software is een ander verhaal, als je de dreambox gewend bent dan is het een ware afknapper te werken met de TM software. De software laat echt te wensen over, je kan moeilijk spreken van een pvr ontvanger, daar de software je niet laat kijken naar een andere zender op dezelfde transponder als waarvan opgenomen wordt. Timeshifting kan, maar voor maximum 1 uur, duurt het langer dan gaat je opname verloren en start je bij het punt waar de uitzending actueel is.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dexter01

@ skippie1770 bedankt voor de goede uitleg, zoals jij het ervaar is het in feite weggegooid geld er is veel beter te koop in die klasse wink

vb new DB. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

el, dat zou ik niet durven zeggen. Deze HD ontvanger heeft zeker klasse, vooral qua beeld en geluid en heeft zéér veel potentieel.

 

Momenteel gaat er meer open dan met de dreambox, om je maar iets te zeggen.

 

Mocht er softwarematig iets veranderen, dan vooral pvr gericht, dan zou dit een topklasse HD ontvanger zijn.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dexter01

(Mocht er softwarematig iets veranderen, dan vooral pvr gericht, dan zou dit een topklasse HD ontvanger zijn.)

 

ok dat is goed nieuws !

ik heb hier een 94 cm (lcd) scherm (FULL HD) en ik werk dus nog met scart dus zou dat een veel beter beeld moeten geven met dit toestel, dan nu het geval is ? als ik nu kijk zie ik gelijk altijd een soort vetlaag dat plakt op het beeld (raar hoor) echt niet zuiver ? Heb al verschillende boxen getest en dat blijft zo ?

Als ik kijk via een 81 cm CRT scherm (100HZ) heb ik dat niet en is het beeld gewoon prachtig ? raar he

 

mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...