Ga naar inhoud


Hulp bij keuze printer gezocht voor printen van adressen op mailing


Kowalski

Aanbevolen berichten

Die prijs is alleszins verklaarbaar, ze verdienen gewoon meer aan de inkt dan aan de printer, maar dat is niet ongewoon. Ik had daarvoor de HP 990Cxi, en deze K5400 doet het gewoon een stuk beter. Heeft zich tot op heden nog geen enkele keer 'verslikt'. Maar ik werk er pas een maand of wat mee, hoofdzakelijk A4, en een paar foto's. Overigens heb ik de dtn versie, die tweezijdig kan afdrukken. Qua degelijkheid is er volgens mij niks mis mee, en komt hij bij mij echt over als een "Pro".

 

Ik had niet gezien dat in de spec's stond dat 200 g/m2 het maximum is, eigenlijk wel grappig want bijna al het door HP aanbevolen HP fotopapier is hoger dan 200 g/m2, het gewone is 210, het premium is 240, en premium plus, het meest aanbevolen papier is 280 g/m2.

 

Ik heb geen kaarten hoeven printen, maar als je een beetje in de buurt woont mag je best eens langskomen voor een testrun. Stuur dan maar een PM.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanochtend heb ik HP gebeld met de vraag welke HP printer papier tot 270 g/m2 aankan, en het antwoord is: geen enkele... Ze raadden me de Laserjet P3005 aan tot 200 g/m2. Ik zou graag wel even naar de Veluwe komen voor een test-run (en natuurlijk om over de vlieghobby te babbelen, ik denk een MLA in je foto te zien?) maar ik woon in Zuid-Limburg, dus is niet direct naast de deur... Ik denk dat ik binnenkort eens bij de locale bedrijfsgroothandel ga kijken naar deze Laserjet P3005 en ook naar de K5400.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De P3005N is een gammel ding.
Ik heb er al heel wat stuk zien gaan binnen korte tijd.
(Papiertransport)
OK, fijn om te weten, die valt dan af... bedankt.

Citaat:
Bij de bedrijfsgroothandel zit je m.i. inderdaad bij de beste advies-plaats. Succes ermee!
Bedankt... ik ga er vandaag nog naar toe. Ik laat hier nog de uitkomst weten.

Citaat:
offtopic:
MLA is correct, is een Aviasud Albatros AE-209 met Rotax 912, hier gefotografeerd met low-pass op high-speed, menig plezierig vlieguurtje mee beleefd!
Aha leuk! Op mijn Avatar zie je een Piper PA28 op de short final in Teuge. Ook al vele uurtjes zoet mee geweest... tongue.gif

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me inmiddels laten informeren bij de groothandel "Kantoor Centrum" wink.gif. Ook daar hadden ze geen pasklare oplossing voor het printen op de zwaardere kaarten. Ook was hun bekend dat er HP photo papier bestaat tot wel 280 g/m2 zwaar, dat de printers dat wel aankunnen zou te maken hebben met een bepaalde soepelheid in het papier.

 

De Officejet Pro K5400 heb ik ook gezien, het papiertransport lijkt hetzelfde als mijn huidige HP PSC Photosmart 2410 all-in-one, dus verwacht ik daar niet veel verbetering in. Verder oogt deze printer toch wel wat iel met vele dunne plastic delen, dus niet bepaald professioneel, hoewel dat niks hoeft te zeggen over de printbetrouwbaarheid.

 

De HP Laserjet P3005 heb ik ook gezien. Deze oogt wel degelijk. Pacman, je zei dat je er veel hebt zien stuk gaan, maar daar hadden ze hem pas 2 maanden in het leverprogramma. Weet je zeker dat je dezelfde printer bedoelt?

De prijs is echter stevig, en met een spec tot 200 g/m2 durf ik het ook niet aan. Verder is het nadeel dat het papier 2 maal een bocht maakt (soort S vorm) dus lijkt me niet bepaald bevorderlijk voor een betrouwbaar transport van dikke kaarten... crazy.gif

 

Ik zal verder moeten zoeken... iedereen tot nu toe alvast bedankt voor de input. xyxthumbs.gif

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De HP Laserjet P3005 heb ik ook gezien. Deze oogt wel degelijk. Pacman, je zei dat je er veel hebt zien stuk gaan, maar daar hadden ze hem pas 2 maanden in het leverprogramma. Weet je zeker dat je dezelfde printer bedoelt?

 

Ja, ik bedoel de p3005n.

Lever die dingen al maanden uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ben ik alweer wat wijzer geworden. Als je in Google zoekt op "Adresseersysteem", "Adresseerprinter, "Address printers" vind je printers die aan mijn specificaties voldoen. Zelfs veel meer dan dat, 1.000 kaarten kunnen dan in zo'n 6 minuten worden geprint! Ik heb contact gehad met zo'n firma. Nadeel is de prijs: je praat dan al gauw over € 6.000,- voor een printer, en dat is alleen interessant vanaf 50.000 mailings per jaar.

De marktprijs voor het laten addresseren bij een mailing service is rond de € 0,03 per adres, dus € 30,- voor 1.000 kaarten. Misschien moet ik dat laatste overwegen...

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...