Ga naar inhoud


Dvb-T wensen voor 2008


riso

Aanbevolen berichten


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb niet eens een mobieltje, laat staan dat ik DVB-H interessant vind. Natuurlijk wel een middel voor de KPN om "innovatief" te zijn. Maar hoe succesvol is DVB-H in het buitenland? Hier in Nijmegen zit het DVB-H-gebeuren op kanaal 33. Voor ons als DVB-T-gebruikers een loos kanaal. Ik zou weleens willen weten of er al iemand op dit forum is die DVB-H gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kans is niet zo groot, In Nederland moet het namelijk nog uitgerold worden.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nokia's N92 en N77 zijn dure speeltjes en slechts een beperkt aantal mensen hebben er een.

Het uitrollen zou dit jaar moeten gaan gebeuren na al een paar keer uitstel maar de planning is dit jaar, het lijkt me dat o.a Nokia er veel baat bij heeft dat de uitrol doorgaat, centenkwestie dus!.

Mijn wens is nog steeds: afschaffen dat Dvb-H en de vrijkomende transponders gebruiken voor Dvb-T.

Mvrgr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Tv kijken zou wellicht wel moeten lukken op jouw mobieltje maar je hebt wel een abo nodig!, is dus niet gratis en verder heb je natuurlijk een klein priegel beeldschermpje.

Kosten 10 euro per maand .

 

HIERONDER NOG WAT UITLEG:

 

DVB-H is gebaseerd op DVB-T en kan daardoor gebruik maken van de bestaande infrastructuur.

De handheld versie heeft verder als voordeel dat het rekening houdt met de kleine accu’s in mobiele telefoons.

Door het signaal met tussenpauzes te verzenden, kan de ontvanger af en toe worden uitgeschakeld en energie worden bespaard.

Begin december heeft de Europese Unie DVB-H als officiële standaard voor mobiele televisie aangewezen.

De EU verwacht dat het standaardformaat zal zorgen voor een toename van mobiele tv-diensten en dat het innovatie in de hand zal werken.

Tot voor kort waren er echter nog weinig mobieltjes te vinden die DVB-H ondersteunen.

 

ONDERSTEUNENDE MOBIELTJES: Samsung bijvoorbeeld de P960.

Nokia de N77, eind dit jaar ook de N96.

Sagem met myMobileTV en Motorola met de DH01.

 

Terwijl DVB-H dus nog in de opstartfase zit, is er echter ook alweer een nieuwe variant aangekondigd: DVB-SH.

Een nieuwe telg van de familie van standaarden, die is ontworpen om rurale regio's van dekking te voorzien.

Op het World Mobile Congress liet Alcatel-Lucent de nieuwe standaard voor het eerst zien, een oplossing waarbij televisie zowel per satelliet als per aardse zenders naar het mobieltje wordt uitgezonden.

Daar waar de verbinding niet tot stand kan worden gebracht met een satelliet, worden grondstations ingezet om alsnog voor een verbinding te zorgen.

DVB-SH moet dus vooral het bereik voor mobiele televisie verbeteren.

 

Of KPN-abonnees dit jaar het EK voetbal op hun DVB-H mobieltje kunnen bekijken is nog onzeker.

KPN is nog bezig zijn netwerk voor DVB-H klaar te maken en onderhandeld nog met televisiezenders.

Daarnaast is het nog onzeker of de toestellen wel op tijd beschikbaar zullen zijn.

Maar terwijl de ondernemingen hun best doen tv naar de mobiele telefoon te brengen, blijft één cruciale vraag nog onbeantwoord: zit de consument überhaupt wel te wachten op televisie op een klein scherm?

Probeer maar eens een speelfilm te kijken met ondertitels…heb je zowat een microscoop voor nodig!

 

Mvrgr.

 

Riso

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
ik denk dat het daar ook niet voor bedoeld is om er uren naar te kijken, maar goed :P wie ben ik he

waar is het dan wel voor bedoeld crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mobiel tv-kijken boeit niet aldus onderzoek.

Ondanks de hoopvolle toekomstverwachtingen van telecomaanbieders lopen Europeanen niet warm voor het bekijken van televisie op het scherm van een mobiele telefoon. Dit concludeert onderzoeksbureau Gartner.

Slechts vijf procent van de Europese onderdanen heeft aan Gartner aangegeven het komende jaar interesse te hebben in mobiele televisie.

Ook zouden Europeanen geen geld over hebben voor het downloaden van video's naar het mobieltje.

Carolina Milanesi, een analist van Gartner, schrijft de geringe belangstelling toe aan het huidige aanbod van geschikte toestellen:

'Het mobieltje wordt te groot voor een goede kijkervaring, of het scherm is te klein en het valt tegen.'

TV kijken op je mobieltje, de hoop van alle operators, maar de fabrikanten willen maar wat graag iets leveren voor deze nieuwe hobby.

Het 2.2" TFT LCD scherm kan zowel in portrait als landscape modus gebruikt worden, maar is aan de kleine kant voor TV-kijken, de 240x320 pixels (kwart van VGA-kwaliteit van 640x480) is nog steeds mager als je meer wilt zien dan wat flitsen.

 

De kwaliteit bij het bekijken van films is dus matig gezien de lage resolutie en ga maar eens staren zo’n 1.5uur lang naar dat piepkleine beeldschermpje, gevolg last van je ogen en nekpijn.

Conclusie: even kort kijken mooi maar een gezellig film-avondje zit er niet in....

Mvrgr.

Riso

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mobiel kijken loont volgens onderzoek.

 

Al eerder dit jaar probeerde de EU enige lijn in het snel uitdijende mobiele video-universum aan te brengen door niet alleen de consument maar ook netwerkoperators en vooral de achterliggende bedrijfskolom enige houvast te bieden met een techniek en marketing gedreven keuze voor DVB-H. Een logisch advies derhalve maar dan met name omdat DVB-H een broadcastnetwerk betreft dat flatfee 24/7 aangeboden kan worden en niet de netwerk-, gebruikers- en kostprijsbeperkingen heeft van een tweeweg telecommunicatie systeem zoals UMTS dat is. DVB-H wordt momenteel wereldwijd in zeker veertig regio’s met succes getest en zal in Nederland het tweede kwartaal van 2008 door KPN in gebruik genomen worden. DVB-H is voor zowel operator als consument goedkoper, de beelden zijn van hogere kwaliteit en de combinatie met de retourpadmogelijkheden van UMTS of zelfs GPRS zo mogelijk nog beter. Denk aan de play-along (interactie tijdens spelshows) en direct response mogelijkheden die ontstaan in deze hybride vorm.

 

Onderzoeksbureau Strategy Analytics prognosticeert in 2008 al een marktwaarde voor mobile tv van 6.0 miljard dollar. In 2006 gaf een onderzoek aan dat ongeveer 25% van de mobiele gebruikers in Nederland belangstelling heeft voor acceptabel geprijsde televisiediensten op zijn of haar telefoon. Telefoonleverancier Nokia denkt in dat zelfde opportunistische kader voor 2010 zeker 75 miljoen telefoons met DVB-H en UMTS aan boord verkocht te hebben. De pan-Europese discussie over standarisatie voor mobiele tv is noodzakelijk maar DVB-H met UMTS vergelijken is echt een typisch gevalletje van appeltjes en peertjes.

 

Bron: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20071129_dvb_h_een_onbegrepen_dienst/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Zolang de beeldkwaliteit niet verbetert,

begin ik er niet aan.

 

Pas als het beeld gelijk, of beter is dan de schotel,

wil ik er over nadenken.

 

Maar dat zal wel lang duren denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...