Ga naar inhoud

[alle] PLi® Iolite "2008 Edition" Images Suite 20071230 Rev.4014

Aanbevolen berichten

• Reacties 276
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

volgens mij heb jij geen dm7025 als ik op 6 druk krijg ik gewoon zender nummer 6 en setup....ook niet...

welke dreambox heb jij??

groetjes schans14

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Geplaatst:
Origineel bericht van: schans14
volgens mij heb jij geen dm7025 als ik op 6 druk krijg ik gewoon zender nummer 6 en setup....ook niet...

welke dreambox heb jij??
groetjes schans14

daarom ook je boxtype vermelden anders kan niemand je een gericht antwoord geven met de diverse boxtypes die we ondersteunen

plicons worden op je 7025 alleen weergegeven als je ze via de pugins feed gedownload en geinstalleerd hebt en een skin gebruikt die picons ondersteunt

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

nou na ellende met de gemini 4.2 maar eens deze image gedownload. Ik had al wat eerdere vergeefse pogingen gedaan in het verleden maar ik kreeg deze images van Pli dus nooit werkend. Kan iemand mij vertellen hoe je vanaf het flashen alles moet instellen of dat er ergens een uitleg staat? Ik heb nog nooit mijn canal digitaal kaartje werkend gehad in Pli. ik weet niet hoe ik software moet downloaden want dat werkt niet. als ik op de blauwe knop druk kan of moet (dat is me dus niet duidelijk) een menu downloaden. Waarom weet ik niet want ik vind dit erg omslachtig en vandaar dus altijd mijn voorkeur voor Gemini. netwerkinstellingen staan goed.

Ik heb een dreambox 7000s

Geplaatst:

aha - we gaan hier verder. Installeer dus de laatste PLi, Iolite. Ben zelf nog bij Helenite maar zoveel verschil zal er wel niet inzitten.

na de installatie denk ik dat CCcam al automatisch mee geinstalleerd is. Ga naar het PLi menu --> blauw

het kan best zijn dat er eerst een nieuw menu moet gedownload worden - niet erg. Exit terug, en druk opnieuw op blauw - het meest recente menu verschijnt nu.

kies voor de eerste optie : softcam configuratie. Bij de default softcam duid ja CCcam aan. Da's alles, meer heb je niet nodig.

verlaat het softcam configuratiescherm, plaats je kaartjes in de cardreader, en zap naar een NL en een UK kanaal --> je moet nu beeld hebben op beide zenders.

laat maar horen als er iets niet werkt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

ja maar het downloaden van het menu lukt me dus niet. Ik krijg wel een scherm met wat opties maar er gebeurd niets. Ik kan op de rode knop drukken om te sluiten of groen en geel om naar links of rechts te gaan. Als ik het menu selecteer en op ok druk gebeurt er niets. Moet je misschien het geheugen vergroot hebben ofzo? Ik heb wel een harde schijf in de mijn DB 7000s maar gebruik die alleen voor opnames. Misschien gaat het daar wel mis en wil het menu niet downloaden omdat de var te klein is...

Geplaatst:

ben je wel zeker dat je een internet verbinding hebt ? Staan je netwerk instellingen correct ?

als je op de blauwe knop drukt, krijg je dan een nemu te zien of een foutmelding, zo ja dewelke ?

al de andere "kleur" knoppen spelen hier geen rol !

"groen" en "geel" om naar links en rechts te gaan ? Op het PLi menu ? Zal dit weekend toch eens die Iolite moeten installeren denk ik ....

zie je ergens "softcam" menu staan, en zo ja wat gebeurt er als je er op drukt ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

dan zie ik niet in waarom het in PLi ook niet zou werken. Je var kan na een 'cleane' installatie nog niet vol zitten, en die HD die speelt geen rol. Volgens mij heb je alles wat je moet hebben, je moet gewoon nog de juiste opties terugvinden in de menu's.

ik keer terug op mijn vorige vraag : zie je ergens "softcam" staan op het menu dat verschijnt na de blauwe toets ?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jean-Claude

"groen" en "geel" om naar links en rechts te gaan ? Op het PLi menu ? Zal dit weekend toch eens die Iolite moeten installeren denk ik ....

Geel/groen is om 't scherm naar links en naar rechts te bewegen. Dat zit er al een paar images in (je herkent 't vast wel).
Ik begrijp ook niet wat er bij de vraagsteller fout gaat, maar verwacht iets in 't netwerk. Maar ja, die staat net als in Gemini denk ik ook standaard op DHCP.
Geplaatst:

volgens mij stond dat er wel maar ik heb nu de oude backup even teruggezet van Gemini + instellingen.

Ik ga morgen nog wel een poging doen.

Ik zag wel staan dat je een menu kon downloaden maar daarmee kwam ik dus niet verder. Want zover ik kon zien zat er nog geen menu in. Wel iets van samplemenu maar daar kwam ik ook niet verder mee

Geplaatst:

zoals ik het zie heeft hij zelfs geen netwerk of internet toegang nodig om CCcam als default cam aan te duiden, die komt toch mee met de laatste PLi, niet ?

hij moet gewoon in het softcam menu duiken om CCcam als default aan te duiden (voor zover dat dit ook al niet standaard ingesteld is) en zijn CD en Sky kaartjes zouden meteen moeten werken, ja ?

Geplaatst:

volgens mij is het een lege image zonder menu of cam. volgens mij moet je eerst het panel installeren. In dat panel kun je dan de instellingen maken. Ik had even op de pli website gekeken en daar ziet het er anders uit dan bij mij. Het leek erop dat daar dus dat panel wel bij stond.

Geplaatst:

Als je nu eens begint met direct na de installatie kiest voor de optie "terug naar fabrieksinstellingen" wat te bereiken is via blauwe toets, "dreambox instellingen", "systeem instellingen" en daar kiest voor "terug naar fabrieksinstellingen". Hiermee haal het meeste van de achtergebleven oude meuk weg.

Daarna, na reboot alle satellietinstellingen goed zetten, en als eerste daarna het menu download onder de blauwe toets. Dan moet het normaliter in één keer goed werken.

En CCcam wordt in een 7000 niet standaard geïnstalleerd. Wel op de 500.

Succes.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen