Ga naar inhoud


modem met 1 uitgang naar meerdere pc's


groeselt

Aanbevolen berichten

Ik heb een speedtouch 570i met maar 1 uitgang.

pc is draadloos verbonden, en in uitgang zit nu kabel naar dreambox.

Nu wil ik een skype telefoon kopen, maar die heeft ook een uitgang nodig.

Is er een soort splitter voor op het modem van 1 naar meerdere uitgangen.

Nu heb ik een router die ik erachter kan hangen, maar is natuurlijk moeilijk in te stellen. is er een makkelijkere manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een hub gebrukkt, moet de modem toch dhcp ondersteunen, of meerdere leases aan kunnen.

En als je een switch neemt moet die toch dhcp kunnen genereren of meerdere leases aan kunnen.

M.a.w een modem met 1 uitgang, daarvan is het toch niet altijd mogelijk om meerdere apparaten met een eigen ip aan te koppelen.

Dus als het een single pc modem is.

Of zit ik er nu naast?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Die Speedtouch routeert al, een 2e router kan maar is niet nodig. een switch volstaat in principe (lees 1e reply op je post ook ff).


Elke speedtouch die in pppoa mode werkt (en dat is bij hetnet ook het geval!) zal de ingebouwde router van werken. Het maakt niet uit hoeveel aansluitingen het modem van zichzelf heeft. ---> S W I T C H <----

Het gebruik van router veroorzaakt extra ellende. Regel: nat over nat = vies nat!

Overigens, ook al heeft je speedtouch 4 poorten, als er bridge mode provider operationeel is werkt er maar 1 pc ook al sluit je er 4 op aan xyxthumbs.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...