Ga naar inhoud


[all] Eindelijk HDTV ontvanger gespot??


dre_1

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: MagicOnline
Als je in de box kan dan kun je ook de HDCP key er uit halen... deze kun je dan weer implementeren voor andere toepassingen.

Dat kan natuurlijk bij elke box, en heet reverse-engineering.

Of je dat vervolgens moet doen op een binaire driver van een linux gebaseerde box, of dat je een firmware binary van een closed-source box onder handen moet nemen, dat maakt voor de 'boosdoener' natuurlijk weinig uit.

De mogelijkheid creeren om encryptie vrije data van de box te plukken (hetzij van de opslag, hetzij via streaming) helpt natuurlijk wel het hele idee van HDCP om zeep. Vandaar dat ik altijd begrepen had dat het hebben van een ethernet poort dan wel unencrypted data in opslag reden was om geen HDCP licentie te krijgen.

Dat DGstation het voor hun box wel heeft gekregen geeft goede hoop dat het voor Dream ook geen probleem zal zijn.

Image bouwers zullen zich, net als nu, niet bezig gaan houden met het hacken. Maar er zal vast wel iemand komen die een HDCPcam verzint... smile
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: chocovla
Droevig om te lezen dat er mensen zijn die HDCP zien als een "feature." Koop nu onze ontvanger met nog meer drm dan de vorige! All you content are belong to us :-(

hehehe... :D

Ik hoop alleen niet dat je mij daar mee bedoeld, ik heb een buitengezonde hekel aan alles drm...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe
Origineel bericht van: wian
Dat gaat toch met de Kathrein UFS 910 ook?


Tot nog toe gaat 't opnemen op de UFS 910 prima, maar goed ik denk ook niet dat er al zenders zijn die de "copycontrol bit" (oid.) uitzenden waardoor slechte (of geen werkende) HDCP implementaties geblokkeerd worden.

De copycontrol beveiliging is iig ook nog niet op HD DVD/Blu-ray discs aangetroffen, want de redelijk beveiligde Blu-ray discs konden makkelijke gekopieerd worden via HDMI.

Maar goed, dit wordt 'n beetje offtopic. Ik heb iig mbt. de nieuwe receivers van Dream gelezen dat er 'n kleine HD uitvoering geshowed is tijden 'n Russische sat-beurs. Ik heb 't nog niet kunnen verifieren of dit waar is, want 't gonst de laatste tijd natuurlijk weer vd. meest wilde geruchten smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Maar goed, dit wordt 'n beetje offtopic. Ik heb iig mbt. de nieuwe receivers van Dream gelezen dat er 'n kleine HD uitvoering geshowed is tijden 'n Russische sat-beurs. Ik heb 't nog niet kunnen verifieren of dit waar is, want 't gonst de laatste tijd natuurlijk weer vd. meest wilde geruchten smile

 

Goede morgen,

 

Dit verslag kom ik tegen van iemand die de Dreambox 800 kennelijk heeft gezien op een recente beurs in Moskou.

 

06-02-2008

 

Dreambox 800 is presented in Moscow (Russia) today!

 

I hasten to share with all of our visitors first impressions of the receiver NEW DreamMultimedia model of DM800 HD PVR.

-- The receiver has a similar size DM600-S PVR.

-- On the front panel opens panelka (as the DM7020 and DM7020), under which lie the card for a single card.

-- The front panel also equipped with a high contrast LCD display (a small version of a similar display DM7025 +). The display has a blue color.

-- The receiver can receive Mpeg-4 AVC H.264

-- The receiver has a built-in HDD to record including programs under the Full HD permission. ON receiver (Enigma II - on the architecture of software is very much like DM7025 +) allows the HDD capacity up to 500 GB. Enigma II is the Russian version of the menu, correctly displays the names of the channels in Russian and work EPG.

-- The receiver is a replacement tuner DVB-S2, which can be easily replaced (even without special skills), on the DVB-C or DVB-T.

-- Set receiver DM800 HD PVR invested much of the same remote DM7025 +

-- The receiver is equipped with an external 12 volt reinforced BP and the current of 3 A.

Now raspishem connectors:

On the rear panel are: RS232, DVI, 2xUSB2.0, LAN-1 Gbit Ethernet, SATA, under modem RJ45 connector, Scart, optic digital audio S / PDIF and Fiber Connectors to connect +12 B from the outside BP.

To obtain exit HDMI receiver complete with a DVI cable-HDMI (HDMI version 1.3), 1.8 meters long.

Photo receiver and his description, we will soon post on the web site as a separate article.

The first deliveries receivers DM800 HD PVR scheduled for 15-25 MARCH 2008

 

Mogelijk interessant om te weten.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NDS4Ever
......Gewoon wachten tot eerst de kleine Dream en dan de grote Dream komt.........


Uit hetzelfde topic als het Rusland artikel hierboven.

8000 will come also, it has more things wink
BUt it will come later!

Werkt goed die glazen bol! cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt gewoon op een 600.

 

Beetje jammer dat er weer een externe voeding aan zit...

Zou liever een ingebouwde voeding zien en een netschakelaar.

Het is en blijft een camping ontvanger zo, niet echt professioneel.

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
Lijkt gewoon op een 600.......


Als dat zo zou zijn, kunnen ze het display net zo goed weglaten. Ik denk dat hij groter is dan een 600, leg maar eens een afstandbediening naast je 600 en maak in de zelfde opstelling een foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satspock
bij deze de eerste foto,s wel een beetje onscherp.


Vergeleken met de foto's op de nieuwspagina van Dream zijn dit superscherpe foto's cool


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: birdybird
Is veel beter zo'n externe voeding !! Als tie kapot gaat kan je zo een nieuwe kopen !!


@birdybird,

Kopen? shocked

Een voeding, zowel intern als extern, valt volgens mij onder de normale garantiebepalingen laugh


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...