Ga naar inhoud


[all] Eindelijk HDTV ontvanger gespot??


dre_1

Aanbevolen berichten


  • Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Satellite Europe
De DM8000 is nu dus echt Vaporware geworden. Al ruim 2 jaar worden we aan 't lijntje gehouden & nog steeds worden de DM8000 nog niet geleverd! Hij zou nu al in de winkels moeten liggen als we de marketingboys van DMM moeten geloven laugh Echt triest persbericht wat ze naar buiten hebben gebracht...


Bron ? Bericht ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satellite Europe
De DM8000 is nu dus echt Vaporware geworden. Al ruim 2 jaar worden we aan 't lijntje gehouden & nog steeds worden de DM8000 nog niet geleverd! Hij zou nu al in de winkels moeten liggen als we de marketingboys van DMM moeten geloven laugh Echt triest persbericht wat ze naar buiten hebben gebracht...


Ik denk dat de misterieuze foto op hun site bewijst dat hij er of te wel zit aan te komen, of dat er voor het eerst een officieel bericht van release datum zit aan te komen.


Ik begin het wel nu wel stilaan beu te worden, ik mijn limiet gesteld, als ik tegen een bepaalde datum niet op zijn minst een officiele release datum ga ik voor een andere,goedkopere HDTV box

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag blijft natuurlijk, is het wazige logo op de DMM site een aankondiging dat de DM8000 eraan komt, of is het een wanhopige poging om klanten aan het lijntje te houden en niet aan de concurent te verliezen.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat denk ik eerder Ze krijgen die licentie toch niet omdat het geen goedgekeurde ontvangers zijn

 

Er is veel geld in dat hd gebeuren gestoken denk dat er 1 voorwaarde aan gesteld is dat de licentie alleen aan goedgekeurde bakken worden gegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rened
dat denk ik eerder Ze krijgen die licentie toch niet omdat het geen goedgekeurde ontvangers zijn

Er is veel geld in dat hd gebeuren gestoken denk dat er 1 voorwaarde aan gesteld is dat de licentie alleen aan goedgekeurde bakken worden gegeven


Welke licentie? Weet je wel waarover je praat of roep je nu maar wat?
Ik koop gewoon helemaal geen HDTV receiver voorlopig. Waarom ook? Er is toch nog geen HDTV materiaal in onze taal of met nederlandse ondertiteling en dat zit er voorlopig ook nog niet in. Van alleen een Duitse discovery HD of een National geographic in HD, die je ook alleen met illegale middelen kunt ontvangen loop ik echt niet warm.
Ik kan me dan ook helemaal niet druk maken over al die fabrikanten die van alles op beurzen hadden staan, maar nog niet in de schappen en al die andere fabrikanten die wel "iets" op HD gebied op de markt hebben, maar stuk voor stuk receivers die op SDTV gebied niet kunnen tippen aan een dreambox.
Laat mij voorlopig maar lekker met een 7025+ en een 500+ kijken en dan zien we over een jaartje als de prijzen flink gezakt zijn en de software goed draait wel verder.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rened
kan mij vergissen maar meen dat ik wat had gelezen over dat dream problemen had met het hd gebeuren dat er niet aan hun werd geleverd


Hier wordt ik nou zo moe van. Ik dacht dat de vrouw van een vriend van de zwager van de zoon van mijn buurman ergens iets, weet niet meer waar en weet niet meer wanneer, gelezen had. Wat hebben wij nu aan dergelijke kletskoek?

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Origineel bericht van: rened
kan mij vergissen maar meen dat ik wat had gelezen over dat dream problemen had met het hd gebeuren dat er niet aan hun werd geleverd


Hier wordt ik nou zo moe van. Ik dacht dat de vrouw van een vriend van de zwager van de zoon van mijn buurman ergens iets, weet niet meer waar en weet niet meer wanneer, gelezen had. Wat hebben wij nu aan dergelijke kletskoek?

Ik denk dat hij doelt op de (aanvankelijke?) leveringsproblemen van de HDTV chipset.
Google maar eens op "HDTV Dreambox 8000 pas na het WK leverbaar".

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik denk dat hij doelt op de (aanvankelijke?) leveringsproblemen van de HDTV chipset.

Google maar eens op "HDTV Dreambox 8000 pas na het WK leverbaar".

 

Dat is toch al dik een jaar geleden. Daar hadden (en hebben) alle fabrikanten last van denk ik.

Wat voor mij in ieder geval vast staat is dat de STI 7100 en de STI 7200 van ST-Thomson geen goed linux HD-receiver platform bieden. Ik weet dus haast wel zeker dat Dream M. die niet gaat gebruiken want dan zouden ze de plank wel finaal mis slaan.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik koop gewoon helemaal geen HDTV receiver voorlopig. Waarom ook? Er is toch nog geen HDTV materiaal in onze taal of met nederlandse ondertiteling en dat zit er voorlopig ook nog niet in.


Voor deze mening heb ik alle begrip, maar geldt wellicht niet voor iedereen. Enkel en alleen het feit dat er weinig HDTV zenders zijn, is niet voor iedereen het ultieme criterium !

Voor degenen die al eens in de buidel getast hebben en een plasma of lcd aangeschaft hebben, is een HDTV receiver ook zonder HDTV zenders zeker het overwegen waard.

De meeste HDTV receivers scaleren het beeld van de sd zenders naar 720p of 1080i, hetgeen een grote verbetering van de beeldkwaliteit geeft. Dit alleen al omdat er niet digitaal-analoog-digitaal geconverteerd hoeft te worden (!).

Het resultaat van het upscalen van een digitaal signaal door een HDTV ontvanger is over het algemeen absoluut niet te vergelijken met het eerst converteren naar digitaal en vervolgens eventueel nog upscalen door welke tv dan ook.

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mij zou een 7025 met DVI uitgang inderdaad een prima alternatief zijn. Huidige analoge uitgang heeft in mijn setup (via een scaler naar beamer en LCD TV) nog wat kleurproblemen (bij groot contrast) die ik alleen via de beamer zo af en toe als storend ervaar.

Als die 7025 met DVI er niet eerder is als de 8000 koop ik die laatste waarschijnlijk toch vrij snel wink

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat velentoch wel gelijk hebben, als men een 32", 40" of nog grotere LCD aanschaft dan is dat ook een luxeprobleem. Op de oude tv konden ze ook kijken. Een goede ontvanger erbij om een perfect beeld te krijgen is dan alleen een logisch gevolg. Ten aanzien van het zenderaanbod, dat is een individueel probleem, kijkers die graag buitenlands aanbod bekijken hebben al redelijk veel keus. (BBC en binnekort ITV-channel4, TF1, M6, HDsuisse en enkele duitse zenders)

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...