Ga naar inhoud


[all] Eindelijk HDTV ontvanger gespot??


dre_1

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Its_Johan
kijkers die graag buitenlands aanbod bekijken hebben al redelijk veel keus. (BBC en binnekort ITV-channel4, TF1, M6, HDsuisse en enkele duitse zenders)



Alleen al voor BBC HD, ITV HD en Channel 4 HD (zal wel FTA gaan op het einde van het jaar zeker) vind ik het al waard. Tenzij TVV VTM HD gaat aanbieden (wat ik dus niet verwacht) gaat dat volgens mij toch niet veel soeps zijn. Men bied in Vlaanderen buiten Action Now toch geen filmkanalen aan en op Nat geo HD zit ik nu toch ook niet echt te wachten.

Ik ben van plan 1 van de weken een nieuwe TV te kopen, en als die er is wil ik een HD receiver. Als ik toch dan weet waneer de DM8000 uit komt ben ik mss bereid nog verder te wachten, anders ... niet

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Its_Johan
Ik geloof dat velentoch wel gelijk hebben, als men een 32", 40" of nog grotere LCD aanschaft dan is dat ook een luxeprobleem. Op de oude tv konden ze ook kijken. Een goede ontvanger erbij om een perfect beeld te krijgen is dan alleen een logisch gevolg. Ten aanzien van het zenderaanbod, dat is een individueel probleem, kijkers die graag buitenlands aanbod bekijken hebben al redelijk veel keus. (BBC en binnekort ITV-channel4, TF1, M6, HDsuisse en enkele duitse zenders)


Het is maar wat je waard noemt. 900 euro om 99% SDTV zenders te kijken met beeld dat slechts minimaal beter is dan via scart noem ik het niet waard. SDTV (voornamelijk via CDS of TVV) blijft klote en dat ligt niet aan scart maar aan de compressie met bijbehorende artefacten en dat is met geen receiver op te lossen, hoogstens wat te verdoezelen, ten koste van de scherpte en contrast.
De zenders die jij noemt zijn buitenlandse FTA zenders en die vind ik persoonlijk nou niet echt interessant. Laat staan dat ik het de moeite waard vind die in HD te kijken en daar een enorme investering voor te doen. Van uitsluitend HDMI of DVI wordt je beeld echt niet beter hoor. Pas als je een uitstekende scaler chip gebruikt kan upscalen echt winst bieden, maar die uitstekende scaler chips zitten over het algemeen niet in de "normale" consumenten producten en zijn ook alleen echt zinvol bij een scherm van 42" of eerder nog 50" of groter.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Its_Johan
De vraag blijft natuurlijk, is het wazige logo op de DMM site een aankondiging dat de DM8000 eraan komt, of is het een wanhopige poging om klanten aan het lijntje te houden en niet aan de concurent te verliezen.


Je zou best eens gelijk kunnen hebben.
De toekomst van die dreambox lijk net zo wazig als het plaatje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Polvo
Origineel bericht van: Its_Johan
De vraag blijft natuurlijk, is het wazige logo op de DMM site een aankondiging dat de DM8000 eraan komt, of is het een wanhopige poging om klanten aan het lijntje te houden en niet aan de concurent te verliezen.


Je zou best eens gelijk kunnen hebben.
De toekomst van die dreambox lijk net zo wazig als het plaatje.


Dat denk ik ook gaat nu wel heel lang duren word tijd dat ik nu maar eens naar een andere reciever om ga kijken.




 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk hier ook op een lcd tv en heb er de kathrein bijgehaald om het hele HD gebeuren eens onder de loep te nemen.

 

Eerlijk is eerlijk maar hier is de 600 nog altijd de kijkdoos.

HD ziet er heel netjes uit hoor !!! en ook SD is uitstekend op de kathrein...

 

Maar je bent zo gewoon aan die dreambox (enigma2) hehe.

 

Let wel op de ufs-910 is het AAF team goed bezig !!! je zou al kunnen stellen dat bijna eenderwelke 'kijker' er mee aan de slag kan.

 

Voor mij blijft het voorlopig de hobbydoos, content is er nog niet veel zoals al meermaals aangegeven.

 

en toch wil ik een DM8000 laugh

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Dat denk ik ook gaat nu wel heel lang duren word tijd dat ik nu maar eens naar een andere reciever om ga kijken.

 

Ik kan je geen ongelijk geven. De manier waarop Dream deze ontvanger veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te vroeg op beurzen voorgesteld heeft is niet slim geweest.

Nu die aankondiging op de website is helemaal een lachertje.

Maar goed, ik heb alles behalve haast met het kopen van een HDTV receiver dus ik wacht fijn af. Een alternatief voor wat ik er mee wil doen is er toch niet.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks alles ga ik hem gewoon kopen maakt me niets uit.

Tvhome zou trouwens ook met een extra pakket hdd zenders komen.......lijkt mij tof...!!!!

Zodra die er is wil ik hem......

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht al trouw 2 jaar op DMM, maar ben me nu aan het inlezen op de Kathrein, die wat mij betreft steeds betere kaarten krijgt. Zoals al eerder opgemerkt, de images voor de 910 zijn zover dat ik nu echt in dubio sta.

Na het grapje met 'Tune failed' en het gebrek aan respons van DMM (ticket word niet echt serieus genomen , tenminste zo voel ik het) ben ik met 1 been over de streep.

 

 

Assumption is the mother of all fuckups

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cellie
Ik wacht al trouw 2 jaar op DMM, maar ben me nu aan het inlezen op de Kathrein, die wat mij betreft steeds betere kaarten krijgt. Zoals al eerder opgemerkt, de images voor de 910 zijn zover dat ik nu echt in dubio sta.
Na het grapje met 'Tune failed' en het gebrek aan respons van DMM (ticket word niet echt serieus genomen , tenminste zo voel ik het) ben ik met 1 been over de streep.



En de prijs niet vergeten :D...

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we dan toch eerlijk zijn, moet ik wel even opmerken dat de specificaties van de toekomstige DM8000 en zelfs de DM800 wel vele malen beter zijn dat de kathrein. Over de software mogelijkheden nog maar niet te spreken.

Jullie hebben gelijk over het vervelend lange uitblijven van de 8000 en de soms merkwaardige omgang met bugs, maar dan blijft staan dat je met een dreambox gewoon veel betere kaarten in de hand hebt.

Je kunt in ieder geval zo'n kathrein op geen enkele wijze vergelijken met de toekomstige 8 serie van dream.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, maar net als de prijs vergelijking DM8000 en reel AVG is de er ook eenovertreffende trap tussen de UFS-910 en de DM8000.......

Je krijgt gewoon waar je voor betaald, Hoe hoger de prijs hoe beter de specificaties....

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook zo, maar dan moeten ze ook niet vergeleken worden, want dat gaat gewoon niet.

Je kunt niet een open source HDTV QUAD tuner PVR-Ready/DVD-Ready vergelijken met een Closed source Single Tuner waarin geen uitbreiding kan en waar je intern geen HDD en DVD loopwerk in kwijt kunt. Dat zijn de voornaamste verschillen, maar er zijn er natuurlijk nog een paar meer. De Dreambox (W)achtDuizend heeft (of beter gezegd zal hebben) een veel snellere CPU, sneller RAM, groter FLASH etc. Dan loopt iedere vergelijking natuurlijk meteen spaak.

Ik heb zelf geen haast en kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die oprecht haast hebben. Koop je nu wat anders, ga je toch zodra die 8000 uit is een 8000 kopen omdat er gewoon niets is dat meer kan. Dat is toch zonde van je geld?

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou dus wel graag een HDTV ontvanger hebben omdat ik wel veel naar de engels/frans -talige TV kijk en het aanbod al redelijk is. Ook om het mooiste beeld van de SD kanalen op mijn LCD te hebben. Verder wil ik ook graag een 'all-in-one' box hebben om zo die stapel met apperaten uit de woonkamer te kunnen halen ..... Dan is mijn keuze dus beperkt voor zover ik weet tot een zelfbouw HTPC, de reel AVG of een mogenlijke DM8000. Ik heb de keuze steeds uitgesteld omdat de DM8000 goedkoper en minstens zou goed als de reel AVG zou kunnen zijn, alleen word het wachten ooit beloond ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een "all-in-one" apparaat een utopie wordt.

Zowel de 8000 als de reelbox avantgarde zullen geen echte all-in-ones zijn. Een standalone DVD of blu-ray speler zal altijd beter zijn dat een DVD of Blu-ray loopwerkje in een linux based receivertje. Blue-ray als ook DVD heb je licenties voor nodig en die krijg je eenvoudigweg met een open source software niet. Dan moet je dus gaan klooien, hacken, freaken etc.

Dat is allemaal geen echt alternatief voor een DVD/Blu-ray speler.

Voor mij is het voldoende als het apparaat alle veel gebruikte mediaformaten kan streamen. DIVX/XVID, MKV, AVI etc.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Testarossa

Nu bijna een maand en een licht ontspoord topic later:

 

 

...

 

 

 

 

 

(niets dus)

Ze doen zelfs niet eens meer de moeite om het plaatje verder te onthullen sleep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...