Ga naar inhoud


Alles over de nieuwe VISIOSAT BIG-BISAT


Tuurtje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: nargile
Ik heb het over de single uitvoering. Dus we hebben allebei gelijk laugh

idd. sorry....ik zoek enkel de quattro versie

Origineel bericht van: nargile
Ik heb al de Alps maar wil sterkere LNB's. Mijn ontvangst met deze Alps is met nederlandse zenders rond 7 Db.

je kan ook in 1 reply op 2 threads antwoorden.... ;-)

Alps is toch préhistorisch...0,6 of 0,7 dB en 2 jaar garantie...
10 jaar geleden - toen twin's nog 70 € of meer kosten- vond ik die alps wel goed van bouwkwaliteit (had je toen al geen 5 jaar garantie of meer?)ik vind die LNB's die nu 5 jaar garantie geven, precies minder degelijk.....

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nargile
Ik heb al de Alps maar wil sterkere LNB's. Mijn ontvangst met deze Alps is met nederlandse zenders rond 7 Db.

Aha. Op mijn BigBisat met de Alps bij normale omstandigheden 13dB SNR op 19.2E. Als je maar 7dB haalt, klinkt het alsof je nog een ander probleem hebt (uitrichten niet optimaal, verliezen in de kabel, slechte connector ergens, slechte switches e.a.).

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satsurfer
ik stuur een mailtje om specifieke afmetingen van de kop

nog geen antwoord, maar een shop gevonden waarop er staat:
Abmessungen
Lengte: 125 mm
Breedte: 60 mm
Hoogte: 122 mm

Dus echt smaller zijn ze niet.... :-(

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kogel is door de kerk: beslist om de inverto's multiconnect (0,2 dB) te nemen ipv alps (0,4 dB)

 

twijfelde ivm kwaliteit....

 

SATVISION tijdschrift ranks our LNBs 1st & 3rd places in a 14 Quad LNBs comparison test

03.08.2009

The German magazine SATVISION has conducted a n extensive comparison of 14 of the market leading QUAD LNBs.

The tests ranked the Inverto LNBs from the BLACK MultiConnect (IDLB-QUDL20-MULTI-OPP) and BLACK Ultra (IDLB-QUDL40-ULTRA-OPP) product lines on the 1st and 3rd places respectively.

 

test satvision tijdschrift(DE)

 

is het nodig om een starterkit te nemen?

 

28,2° - 23,5° - 19,2° - 13° O

 

Ik heb ze nu uitgericht met edision quad (0,2dB) (astra op 0°), en alles prima, maar als ik de hotbird wat omhoog trok (nadat de schotel vaststond) = dus kunstmatig, kreeg ik 5à10% rendement bij op hotbird, met de starterkit kan ik nauwkeuriger richten veronderstel ik....

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren ook mijn bestelling gedaan. Ik heb voor de Eutelsat W3 en Turksat de Inverto Black Ultra genomen. Voor de Astra 1,2,3 en Hotbird de Inverto Black Premium genomen wegens de smalle kop in single uitvoering waardoor deze wel passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nargile
Ik heb gisteren ook mijn bestelling gedaan.

ik ben weer veranderd van gedacht (na verdeler alps/chess europa gebeld te hebben)....

argumenten:

Alps

Alps wordt in Tsjechie gemaakt, worden allemaal 1 per 1 gecheckt voor ze fabriek uitgaan (bad),
0,3% DOA (van inverto nog niet bekend, daar nog niet lang op de markt)
Alps doet niet mee aan de dB bedriegerij, plakt daar eigenlijk geen dB op, is afhankelijk bij elke frequentie hoeveel dB
testen in tijdschriften lijken niet altijd dat 'de beste' ook de beste zijn.....
hoe meer reclame een merk betaald, hoe betere recensies.....
heeft zijn degelijkheid al bewezen....

dit vond ik:
http://www.netzwelt.de/forum/sat-technik...ingestellt.html

Jetzt wird es aber wirklich konfus, ein Rauschmaß von 4 dB? Technisch realisierbar sind typisch 0,7 dB und da liegt auch ALPS. Typisch heißt, dass dieser Wert im Spektrum an einer Stelle erreicht wird. 0,2 oder gar 0,1 dB sind die Druckerschwärze nicht wert, allein die Messtoleranz beträgt schon +/- 0,2 dB.

vertaling:
Nu is het echt verwarrend, een ruisgetal percentage van 4 dB? Technisch haalbaar zijn typisch 0,7 dB en daar zit ALPS aan. Meestal betekent dat deze waarde wordt bereikt in het spectrum op één punt. 0,2 of zelfs 0,1 dB zijn de inkt niet waard, alleen de meettolerantie is al + / - 0,2 dB.

Erleben wir hier die Wandlung des ungläubigen zum gläubigen Thomas, der sich von physikalisch unmöglicher Rauschmaß-Schwindelei beeindrucken lässt? Bei Empfang eines Medium Power-Satelliten spielt das Rauschmaß ohnehin eine untergeordnete Rolle. Das Thema ist längst ausgelutscht, aber die Rosstäuscherei geht halt weiter.

vertaling:
Beleven we hier de transformatie van de ongelovige Thomas die zich van fysische onmogelijke 'ingekrompen' ruisgetallen wordt geïntimideerd? Bij ontvangst van middelhoog vermogen satellieten, speelt het ruisgetal hoe dan ook een ondergewaardeerde rol. Het onderwerp is al lang 'uitgeblust' maar de paardenhandel (bedriegen met waarden) gaat echter verder.

Inverto multiconnect:
China
test satvision, spijtig staat alps er niet bij....
http://www.inverto.tv/IMG/faq/2009%20-%2008%20Satvision-14%20Quad%20LNBs%20comparison.pdf
lange duur kwaliteit?
toch lees ik hier en daar inverto defecte lnb's...

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nargile
Wat ik over de Alps kan zeggen is, dat deze door Visiosat Bigsat wordt aanbevolen in plaats van de Inverto multiconnect.

alléé, dan heb ik goede keuze gemaakt....

ik denk dat ze een deal hebben samen......

Bij Accessoires bij visiosat verkopen ze enkel alps.....
inverto nog niet lang op de markt....

support visiosat is 0, vorige week gemaild, nog geen antwoord....

als je vraagt als klant voor uitlijnsoftware, krijg je gewoon njet.....

wat een stroef bedrijf

blijkbaar lullen wij alleen deze thread vol? ;-)

waarom heb jij voor inverto gekozen (en dan nog de brede koppen voor een BIG bisat)


VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor de inverto premium gekozen omdat deze met zijn brede kop passen op de sattelietposities die ga gebruiken. Ik ga er van uit dat deze betere ontvangst zullen hebben dan de alps en/of inverto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn lnb's vandaag ontvangen. Ik zal proberen om in het weekend deze eens te proberen. Ik breng verdere verslag uit over de eventuele veranderingen. De black premium zijn wit van kleur. Ik dacht dat deze ook zwart waren net als de black ultra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satsurfer

0,3% DOA (van inverto nog niet bekend, daar nog niet lang op de markt)
Alps doet niet mee aan de dB bedriegerij, plakt daar eigenlijk geen dB op, Inverto multiconnect:
China
lange duur kwaliteit?
toch lees ik hier en daar inverto defecte lnb's...

en de persoon (sales manager) van m**-c************ (groothandel) (verkopen NIET rechstreeks, dus geen reclame dat ik maak)
die ik aan de lijn had, raadde me toch eerder Alps aan....

Ik dacht, die is bevooroordeeld, maar ze verdelen ook de inverto....dus.....

zoals hier al meermaals gezegd.....staar je niet blind op die dB waarden! bij mij staat er nu 0.4 dB op de alps (factuur), maar iedere webshop geeft die alps een andere waarde...(0.4 dB tot 0.7 dB). Hij lachte die aangifte van dB gewoon weg.....Alps werkt daar gewoon niet mee (net zoals Kathrein niet)

De grootte van de schotel (vb. 20 cm. groter) kan wel 4 tot 5% rendementsverschil opleveren....
een LNB 0,2 à 0,3% (en nog afhankelijk in welk spectrum wordt gemeten)

hopelijk vaar je er goed mee, met de inverto ;-)

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ij ligt het iets anders. Omdat ik mijn schotel laag heb hangen en omdat ik hem niet hoger kan/mag hangen zoek ik andere oplossingen. Ik kreeg wel 4/5% Db verhogong nadat ik de Alps voor Eutelsat W3 en Turksat had vervangen met de MTI highline. Ik ga kijken of ik met de Inverto Premium dit ook kan halen.Ik ga dus ervan uit dat een LNB met een smallere kop compromissen moet maken voor de signaal die het ontvangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nargile
Bij ij ligt het iets anders. Omdat ik mijn schotel laag heb hangen en omdat ik hem niet hoger kan/mag hangen zoek ik andere oplossingen.

heb je dan een belemmering van bomen/huizen of zo? de mijne staat maar op 1 meter van de grond....
kijk eens op http://www.dishpointer.com/
hier kan je zien met het ballonnetje, welke satelliet in de 'line of sight' zit, en hoeveel meter het moet zijn, vooraleer we over belemmering spreken...ideaal...



Origineel bericht van: nargile
Ik kreeg wel 4/5% Db verhogong nadat ik de Alps voor Eutelsat W3 en Turksat had vervangen met de MTI highline.

da's wel veel....volgens die invoerder kun je maar 0,2%, 0,3% winnen met een 'betere' LNB, schotelgrootte is wel van belang



Origineel bericht van: nargile
Ik ga dus ervan uit dat een LNB met een smallere kop compromissen moet maken voor de signaal die het ontvangt.

blijkbaar dacht ik dat ook, maar volgens volgende test moet de multiconnect niet onderdoen voor de black Ultra.....multiconnect is nr. 1.

SATVISION ranks our LNBs 1st & 3rd places in a 14 Quad LNBs comparison test
03.08.2009
The German magazine SATVISION has conducted a n extensive comparison of 14 of the market leading QUAD LNBs.
The tests ranked the Inverto LNBs from the BLACK MultiConnect (IDLB-QUDL20-MULTI-OPP) and BLACK Ultra (IDLB-QUDL40-ULTRA-OPP) product lines on the 1st and 3rd places respectively.

http://www.inverto.tv/IMG/faq/2009%20-%2008%20Satvision-14%20Quad%20LNBs%20comparison.pdf

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...