Ga naar inhoud


Alles over de nieuwe VISIOSAT BIG-BISAT


Tuurtje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Edbe
ik heb vandaag mijn opstelling even wat veranderd,
ik had 28o-23o-19o-13o-9o-5o-1w-5w-15w en nu heb ik ff wat gekloot met de laatste 2 lnb's 8w-12,5w
mijn vraag is dan aan cosmos...hoe heb je 5w en 8w voor elkaar gekregen ??



Zitten strak tegen mekaar aan, 8w is vanaf achter de schotel de laatste lnb links, 5w en 8w is nog maar net en precies goed, wordt ook netjes goed aangegeven via het online programma van Visiosat, echter wel met een duo lnb, het is moeilijker tussen 19o en 13o de 16o er tussen te wrotten, dat laat het geheel niet toe voor een beetje normale ontvangst past dat gewoon niet.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Uit pure interesse dit topic een beetje doorgelezen, en ben nu toch wel een beetje enthousiast geworden. Ik heb nu een Triax-schotel hangen voor A1/A2/A3 en Hotbird. Ik heb de MaxDigital 225 HD-PVR staan, daar moet dat toch mee lukken?

 

Welke satellieten ik zou willen ontvangen heb ik nog geen idee van, het lijstje op pagina 3 van dit topic leek me wel aardig:

 

Astra 2

Astra 3

Astra 1

Hotbird

Eurobird 9

Sirius

Thor

Atlantic Bird 3

 

Is de Visiosat nu een goede keuze? Ik wil gewoon even wat advies, uit nieuwsgierigheid. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Uit pure interesse dit topic een beetje doorgelezen, en ben nu toch wel een beetje enthousiast geworden. [...]
Is de Visiosat nu een goede keuze? Ik wil gewoon even wat advies, uit nieuwsgierigheid. wink

Of de HD kanalen goed te ontvangen zijn met deze schotel, hangt waarschijnlijk af van de LNB's die je gaat gebruiken.

In combinatie met de Alps LNB's is de ontvangst met een BigBiSat minder sterk dan met een T90 en ook minder dan met een Visiosat BiSat. Ik zou gevoeliger LNB's aanraden, maar die zijn vaak te breed om dicht naast elkaar gebruikt te worden.
Ik gebruik zelf de Alps-en voor 13E, 19E, 23E en 28E, maar de reserve is klein. Helaas zitten deze LNB's zo dicht op elkaar, dat ik niet veel keus had.

Over de BiSat ben ik erg enthousiast; de BigBisat vind ik een compromis.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop
Ik denk ook aan een extra LNB voor 9°E, kan je daarmee ook Eutelsat W1 op 10°E ontvangen? (zou wel moeten met een openingshoek van 2,3° voor de B-Bisat)


Uit ervaring kan ik je zeggen, dat als je precies volgens de tekening uitricht, geen lekken zijn van andere orbitposities. Dan zal je dus je LNB niet precies moeten uitrichten, maar ergens tussen de 9 en 10 moeten zetten. Ik heb dit laatste zelf niet getest.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik ben vandaag mijn Bigsat beginnen installeren.

4 Quattro Smart 0,1 dB

Smart 17/4 multiswitch

 

Visiosat Alignment software gebruikt:

Elevation: 29,5°

Azimut: 159,84

S0 Astra 2 28,2° 9,78°

s1 ASTRA 3 23,5° 4,68°

S2 Astra 1 19,2° 0°

S3 Hotbird 13° -6,77

-12,55°

 

de elevation weet ik wel

maar iets naar links draaien (er staat daar toch geen gradenmeter op naar links?)Hoe meet je dat?

 

Heb de houders gemonteerd volgens de software. Maar zonder LNB's kan je astra 1 en astra 3 toch niet op de juiste positie krijgen (da's toch dat verticaal streepje van de LNB op de gradenbalk)? Houders zitten tegen elkaar (zelf zonder LNB's in)

 

Heb dan eens astra 1 op 0° gezet, enkel deze aangekoppeld op multiswitch)

A Low-band V+H; A High-band V+H

 

alle standen geprobeerd, maar geen beeld (in samenwerking met satellietontvanger ontvangsmeter), hand voor LNB houden, geen verschil.....ga vandaag nog eens alle andere LNB's monteren (en aansluiten op de switch).

 

moet ik mijn satellietontvanger speciaal configureren voor multiswitch (ipv disecq switch)?

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn LNB's vervangen met betere. Maar wat ik heb begrepen is dat ik voor Hotbird, astra 1,astra2 en astra3 de alps moet gebruiken. Of de dunnere en (zwakkere) invacom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Lees de gebruiksaanwijzing eens rustig door. Het staat heel duidelijk wat wat is.

handleiding in duits en engels.... ;-)
en hoe weet jij nu of smart handleiding goed of slecht is?

LNB's heb ik goed aangekoppeld vermoed ik...

ga eens verbruiksmeter aan koppelen om te kijken of hij wel werkt.....

Ventura, is niet gewoon disecq-switch hé...is multiswitch.....
da's toch iets ingewikkelders....

Alle kabels zijn nu aangekoppeld (mijn vingers doen er zeer van, 34 stuks) en nu de crème..uitrichten (leukste van al) als ik signaal krijg ;-)

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nargile
Ik wil mijn LNB's vervangen met betere. Maar wat ik heb begrepen is dat ik voor Hotbird, astra 1,astra2 en astra3 de alps moet gebruiken. Of de dunnere en (zwakkere) invacom


Niemand? Wil de Inverto Ultra Black bestelen. Alleen aan de hand van de antwoord op de hierboven gestelde vraag moet ik het aantal vaststellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb van een webshop een mail terug ontvangen voor bovenstaande vraag. Het kan dus wel. Alleen moest het om smalle LNB's gaan zoals de Inverto Ultra Black en geen Smart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...