Ga naar inhoud


[7020] nl pakket ontvangst probleem.


adrie66

Aanbevolen berichten

Ik had onlangs ook een dergelijk probleem ik kon bv alle echte TVV kanalen ontvangen maar de Ned 1, 2 en 3 van CD niet.

Had nog gelukkig een oude twin lnb liggen en even mijn Quad vervangen. Alle problemen waren opgelost.

 

hopelijk heb je er iets aan

 

dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Adrie, geen PM om je een bod te doen, maar nog een hulppoging... geef niet op wink

 

volgens mij ligt het aan je satellites.xml . Deze raakt op één of andere manier corrupt, of is incompleet.

 

Probeer eens je image op de flash zelf te zetten, of als je dat al hebt, je image op een USB of CF zetten. Dit alles met flashwizard pro. Let op: bij flashwizard "smartcopy" uitzetten!!!!

 

Daarna factory reset. Nieuwe kanalenlijst laden, b.v. Pet123. Daarna reboot.

 

Maar nu hals-over-kop het ding verkopen is niet nodig. Gezien het feit dat je geen problemen hebt met astra 2 en 3 (veel dezelfde transponderfrequenties in gebruik als astra 1 !!!), is het een softwareprobleem. En het ruikt naar satellites.xml ! Ik heb namelijk precies hetzelfde gehad op een DM7020, maar dan met Astra2!

 

PM me gerust als je hulp nodig hebt!

 

mvg,

 

Chris

 

Als 'ie het hierna nog niet doet, dan wil ik je wel een aannemelijk bod doen.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter aanvulling: als je satellites.xml op een gegevens moment van slag raakt, dan kan je meerdere satellites.xml bestanden op je dreambox vinden. Ik heb zelf meegemaakt dat de symbolic link van /etc/satellites.xml niet meer verwees naar

/etc/tuxbox/satellites.xml . En dat levert jouw probleem op!

 

 

 

 

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het volgende gedaan >

Alles losgekoppelt(HDD, usb) origineel image in de flash gezet,

transponderscan en hij vind de halve astra niet. Daarna fact reset en weer vind hij maar een gedeelte van de satelliet.

Toen gemini 4.20 erop transponderscan, zelfde resultaat

GroteFoto-GFIDK7P3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adrie,

 

even een wild educated guess.

 

Kijk even naar de zenders die hij WEL vindt. Zijn dat allemaal zenders die horizontaal danwel verticaal gepolariseerd zijn? Als ze bijvoorbeeld allemaal horizontaal gepolariseerd zijn, dan weet je dat de LNB niet meer goed is. Want die geeft verticaal gepolariseerde kanalen niet meer door. Andersom kan natuurlijk ook, dat je alleen verticaal gepolariseerde kanalen ontvangt en juist geen horizontaal gepolariseerde kanalen.

 

Om het zeker te weten, kan je bijvoorbeeld de LNB van astra 2 even met die van astra 1 verwisselen en een scan uitvoeren. Heb je dan NOG geen bevredigend resultaat, dan kan je naar de diseqc switch kijken. Zet je lnb's gewoon weer terug, maar wissel de kabels van je astra2 en astra1 lnb om. Stel dan je configuratie van je dreambox bij, zodat hij weet op welke switchpoort de astra1 LNB zit. En scan dan opnieuw. Als het nu wel werkt, dan is je diseqc switch in de war. Omwisselen is dan het advies...

 

Ben benieuwd!

 

mvg,

 

Chris

 

 

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je hebt op astra2 wel een lock op transponders hoger in frequentie dan 11685mhz?

 

Bekijk eens met "joe" of "vi" (afhankelijk van je smaak) via telnet /etc/satellites.xml eens. En dan bij 19gr oost.

 

Zie je iets vreemds, danwel niets boven 11685? wink

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niets bijzonders te zien aan de satellites.xml.

De box gaat nu wel steeds vreemder doen, ik krijg nu opeens helemaal geen lock meer op 19 oost na een fact reset.

Zal nog een keer van een ander image van de usb opstarten maar ik zou het nu echt niet meer weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nabilo en pli dezelfde problemen. Wat er nu ook nog bij komt is dat het beeld af en toe begint te shaken, het schud soms een beetje heen en weer.

Dat ding doet nu echt precies wat ie zelf wil, er is geen pijl op te trekken, soms werkt het, soms niet zonder aanwijsbare reden. Frustrobak.

Zal morgen zon multimeter halen en toch de voeding nog es nameten.

Was wel weer leuk geweest voor vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar verhaal... zou inderdaad wel eens een voedingprobleem kunnen zijn als hij "zomaar" wat doet. Of lekstroom / aarde probleem.

 

Heb je al die rare problemen ook op een andere tv, op een ander stopcontact, zonder netwerk?

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...