Ga naar inhoud


[7020] nl pakket ontvangst probleem.


adrie66

Aanbevolen berichten

Citaat:
De disecq had ik al weggehaald om het probleem te isoleren en ik heb al tig verschillende lnbs geprobeerd tot splinternieuwe.

Wat ik nu zie is dat alle transponders gelocked zijn (snr90)tot aan transponder 11685/22000/v, alles daarboven vind ie niet.

Volgens mij, ben je op de een of andere manier, constant naar een verkeerde satelliet aan het kijken ofwel je aangesloten LNB staat echt niet goed ingesteld.

Doe eens een transponderscan (voor zover mogelijk) en geef eens aan welke zenders je wel vind. misschien krijgen wij dan een beter beeld.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ander stopcontact al geprobeerd, dect telefoon, ander draadloos spul uit de buurt.

En de goede satelliet heb ik wel zeker, anders zou ik het c+ pakket helemaal nooit ontvangen.

Wat ik wel ontvang is alles onder transponder 11685, alles daar boven 'ziet ie niet'.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: adrie66
Ander stopcontact al geprobeerd, dect telefoon, ander draadloos spul uit de buurt.
En de goede satelliet heb ik wel zeker, anders zou ik het c+ pakket helemaal nooit ontvangen.
Wat ik wel ontvang is alles onder transponder 11685, alles daar boven 'ziet ie niet'.
misschien zit je op de astra 3 te scannen

DB500.DB 600 DB7025 DB800 DB 500 HD HD DB8000 HD PVR DB7080 HD DB900UHD

Big Bisat 7e13e19e23e28e3942e45e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Dit kan maar door twee problemen voorkomen:
Defecte LNB
Defecte tuner


Of een zeer slecht afgeschermde kabel van aanzienlijke lengte.

Maar iets anders: de Low band is van 10.7 - 11.7 GHz en de high band van 11.7 - 12.75 GHz. En waar lijkt het einde van die low band op? Juist smile

Met andere woorden: of jouw switch, of jouw tuner, of jouw LNB schakelt niet goed naar de high band.

Hij zou moeten schakelen door een 22Khz signaal van ongeveer 0,5 volt. Sommige satfinders geven aan in hoeverre je een 22Khz signaal binnenkrijgt. Die kan je rechtstreeks op je decoder aansluiten, of op je diseqc switch om e.e.a. na te lopen.

Is het 22Khz gebruik niet een instelling in je LNB configuratie? Aangezien je het bij de ene image wel aan de praat krijgt en bij de andere niet?

Check dat even, volgens mij is dat het laugh

mvg,

Chris

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doorschakelen naar de high band, daar ligt volgens mij het probleem ook.

De kabel is nieuw en tig keer gechecked, lnb ook, disecq heb ik er nu niet tussen.

Het probleem ligt bij de tuner, heb even gedacht aan de voeding dus die heb ik een keer verwisselt, maar dat was het ook niet.

Met de instellingen van de lnb heb ik ook al eindeloos zitten klooien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het feit dat het bij de ene image wel werkt, en de ander niet, kan ik me alleen voorstellen dat het een softwareprobleem is.

 

Weet je het echt zeker dat hij het op gemini 2.9 wel doet? Is er dan iets anders aan de LNB config van die image t.a.v. al die anderen?

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet het inmidels op geen een image meer.Mischien kunnen we de thread hierbij sluiten want de box is gewoon stuk (tunergedeelte).

Het begon allemaal een paar mnd geleden met wat haperingen op het nl pakket. Moest soms een paar seconden wachten voor hij em vond.Dat werd steeds erger, soms moest ik em wel 10 min op een kanaal hebben staan voor ie em vond. Een vlgd keer werkte alles opeens vlekkeloos. T'is nu gewoon einde verhaal.

Heb op sat indusrty wel iets gelezen over het vervangen van een tuner op een 7020, maar is voor mij toch iets te hoog gegrepen ben ik bang.

Zat te denken om een 7025 te kopen en dan misschien de 7020, te gebruiken voor de lage band.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in offtopic http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1454501#Post1454501 loopt een soortgelijk probleem.

mogelijk is er enige overeenkomst.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...