Ga naar inhoud


ftp probleem nslu2


lars2611

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

 

na veel lezen, zoeken schelden en balen heb ik nog steeds geen oplossing dus hoop dat iemand mij hier kan helpen.

 

ik heb:

tele 2 router davilink 2020

dreambox 7000

dreambox 7020

nslu 2 (originele firmware)

sitecom router

en natuurlijk een paar laptops met win xp

tot voor kort werkte de nslu 2 perfect!

kon fijn opnemen met de dreamboxen, kon via ftp bestanden toevoegen, verwijderen etc etc etc.

maar voor mijn gevoel van het ene op het andere moment mag ik niks meer schrijven of wissen op de ext hdd aan de nslu2.

 

heb werkelijk vanalles al proberen uit te sluiten, andere router andere modem, firmare opnieuw geplaatst, andere hdd, opnieuw geformatteerd, niks helpt.

hij geeft via internet explorer vaak de error 521 of 550 aan. klik ik op eigenschappen van het bestand of map dan geeft ie in het venster aan dat de server het wijzigen van bestandsmachtigingen niet ondersteunt.

 

via firefox kom ik zelfs niet eens op de ftp van de nslu2.

ook met de dreamboxen geeft hij direct een fout met opnemen, iets dat schrijven naar medium mislukt is.

 

 

is er iemand die een idee heeft, ik word er namelijk echt gewoon helemaal gek van.

 

alvast heel erg bedankt,

 

lars

DM8000HD, DM800HD, DM7000 nu nog NSLU2 en dit alles in een gigabit netwerk!

Link naar reactie
Delen op andere sites


telnet, rechten??? sorry dat weet ik zo niet hoe dat zou moeten, en wil eigenlijk dat ik alle rechten heb bij alle mappen, is een korte uitleg mogelijk wat ik nodig heb en hoe het moet??

 

alvast bedankt!!

 

DM8000HD, DM800HD, DM7000 nu nog NSLU2 en dit alles in een gigabit netwerk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@birdybird,

 

Citaat:
Alleen bij unslung versies .... toch....

 

 

Daar kun je wel eens gelijk aan hebben, maar ik had laatst ook problemen om mijn NSLU 2 te benaderen. Oorzaak was hier PTV To go player die ik tijdelijk in gebruik had, op de een of andere manier gaf dit een IP conflict. Na verwijderen van dit programma was het probleem opgelost.

 

Misschien een idee voor de topic starter eens wat apparaten los te koppelen en een voor een opnieuw aan te sluiten om er zo achter te komen wat het probleem veroorzaakt. Anders de bijgeleverde CD software eens draaien en proberen op die manier weer op de NSLU 2 te komen, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en lars2611,

 

je originele software 63 heeft een ingebouwde ftpserver

die alleszins onveilig is zodra er ook via wan toegang kan worden opgebouwd naar de NSLU2

(dus liever niet gebruiken als je poorten hebt openstaan voor andere doeleinden)

 

je originele software heeft net als elke andere firmware een webinterface welke je moet kunnen gebruiken om de NSLU2 te benaderen via firefox of internet explorer

daar zie je wie welke rechten heeft op de shares

 

het kan echter ook zijn dat je externe harde schijf die aan de NSLU2 hangt vol is

 

het kan anders nog zijn dat de voeding te weinig spanning op de usb poorten van je NSLU2 levert (hij kan stuk gaan, weet ik uit eigen ervaring)

 

het kan zijn dat een pc of laptop (danwel je dreambox) het data verkeer ernstig stoort, door software incompatibiliteit of hardwarefouten.

 

ik denk dat er weldegelijk een verandering is opgetreden, daar je schreef dat je niet kon schrijven of wissen....> als je had gepoogd te willen wissen moet je ook de usb disk zien dus is er weldegelijk een verbinding

 

Mij is niet duidelijk hoe doe verbinding is opgebouwd

namelijk is het een fpt naar de dreambox die een NSLU2 mount

OF

maak je echt gebruik van het ftpserver gedeelte (dus het ipnummer van de NSLU2)

 

cheers

 

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Mij is niet duidelijk hoe doe verbinding is opgebouwd
namelijk is het een fpt naar de dreambox die een NSLU2 mount
OF
maak je echt gebruik van het ftpserver gedeelte (dus het ipnummer van de NSLU2)


Ik weet dat Lars2611 altijd een CIFS mount had vanaf 2 boxen naar zijn NSLU-2.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik ook geen originele NSLU2 meer heb (unslung), kan ik me nog herinneren dat de originele firmware het niet leuk vindt als je met 2x hetzelfde account vanaf verschillende computers op dezelfde share wilt komen. Dat wordt domweg geweigerd.

 

Als je de share, waarnaar je wilt schrijven voor iedereen leesbaar hebt gemaakt, dan kan je wel via FTP lezen. Als je met een bepaald account op die share probeert te schrijven, terwijl datzelfde account vanaf een ander IP actief is, dan zal hij dat weigeren.

 

Heb je b.v. onlangs een mount o.i.d. gemaakt vanaf een andere machine met dezelfde accountnaam die een share blokkeert?

 

Je zou het makkelijk kunnen uitsluiten door een nieuwe gebruiker aan te maken op je NSLU2 en die dezelfde rechten op de shares te geven waarop je wilt schrijven. En probeer dan met dat account of wel kunt schrijven...

 

En dan wel natuurlijk als volgt je NSLU2 benaderen (als je het perse in een browser wilt doen):

 

ftp://anderegebruiker:anderwachtwoord@nslu2_ip_adres

 

Het kan trouwens ook zijn dat je een bepaald bestand probeert te overschrijven, dat door een bepaald proces op een andere computer wordt gebruikt. Dit kan je uitsluiten door alleen je NSLU2 en je computer op een switch te prikken met vaste IP adressen. Werkt het dan wel?

 

Dat firefox het niet doet op FTP kan aan meerdere dingen liggen:

- je gebruikt PASV, terwijl dat op een intern netwerk niet nodig is;

- je gebruikt een proxyserver voor FTP protocol, die zich buiten jouw interne netwerk bevindt.

 

succes, mvg,

 

Chris

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de USB schijf eens aan een computer met linux te hangen (mag ook een computer zijn die is gestart van een zogenaamde "live" cd ).

 

Mount de usb schijf (zover 'ie dat niet automatisch gedaan heeft) en draai eens een fsck. Laat de schijf automatisch repareren (indien noodzakelijk). Unmount de schijf en hang 'm weer aan je NSLU2.

 

( LET OP: een dergelijke actie kan ook je data misschien beschadigen. Gegarandeerd geen garantie dat het werkt wink )

 

Het kan zijn dat de schijf eens een keertje niet proper is ge-umount en dat kan rare effecten opleveren.

 

 

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lars2611
hallo allemaal,

heb dit alles nagekeken en geprobeerd maar de problemen blijven

snap er echt helemaal niks meer van....


heb je ook gekeken of de usb disk bij booten geinitialiseerd word
soortgelijk probleem -> voeding

ik had dat bijna identiek daar de voeding te weinig spanning leverde (in plaatst bij het booten de 5 volt te leveren kwam er enkel 3,25 volt aan / dus niet genoeg om de disk te herkennen tijdens boot van de NSLU2

cheers

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het weekend met een "geleerde" op dit gebied aan het stoeien geweest en eindelijk is het probleem opgelost, wel al mijn films etc kwijt maar goed.

 

het probleem zat uiteindelijk in de harde schijf ergens in een op andere eerste partitie of zoiets.

 

maar goed iedereen bedankt voor de hulp en henksat in het bijzonder, want het kostte weer een halve dag werk.

 

 

de groetjes allemaal

DM8000HD, DM800HD, DM7000 nu nog NSLU2 en dit alles in een gigabit netwerk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...