Ga naar inhoud


Lyngbox HDTV PVR nu in duitse prijssites €679,-


Gast chevy

Aanbevolen berichten


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Maar ik zeg dan ook nergens dat dit met de nieuwe hardware het geval zou zijn. Het zou echter wel heel goed mogelijk zijn omdat men zeker ook bij de fabrikant deze klachten wel gehoord zou hebben.

 

Ik wil alleen maar zeggen dat je geen goede test kan maken als je gebruik maakt van een deze ontvanger als je, naar nu blijkt, een testbox ter beschikking heb. Ik heb zelf bijvoorbeeld een Arion 9400 HDMI voor huiselijk gebruik. Die doet alles redelijk goed. Maar ik kan je vertellen dat de eerste testbox die ik had drama in het kwadraat was. Die had ook de vreemdste audio hikjes, kon met bijna geen CI module overweg, sloeg om de haverklap in een reset en ga zo maar door. Na een kleine hardwareaanpassing rond de processor en het CI gebeuren was dit plots allemaal verdwenen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij het meeste stoort is dat deze problemen ook al aanwezig waren in september op de IBC in Amsterdam. Ook toen werkte de CI niet en hikken bij opnemen. Dit was ook bekend bij de personen die op de stand de demo's gaven. Daarom dat ik ook zeer teleurgesteld was dat ik nu een box ter test kreeg aangeboden die niet veel verder was dan 6 maanden geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
Wat mij het meeste stoort is dat deze problemen ook al aanwezig waren in september op de IBC in Amsterdam. Ook toen werkte de CI niet en hikken bij opnemen. Dit was ook bekend bij de personen die op de stand de demo's gaven. Daarom dat ik ook zeer teleurgesteld was dat ik nu een box ter test kreeg aangeboden die niet veel verder was dan 6 maanden geleden.



Volgens lyngbox is er nu ook een officiele Nederlandse vertegenwoordiging, misschien moet je daar maar eens om uitleg vragen.

Adres staat op het support forum van Lyngbox. http://www.lyngbox.com/support/forum/dis...erlands/#Item_0



Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zou kunnen, maar daarmee is nog niet aangegeven dat ook de CI nu werkt, dat je zonder hikken in het geluid BBC HD kan opnemen, hij automatisch een IP-address krijgt, de server van LyngSAT kan vinden, etc.

 

 

Getest:

CI: Getest werkt prima, ook combi Canal Digitaal en Digitenne

Ip adres: DHCP client werkt nu wel, ook Lyngsat netwerk is geen probleem evenals de EPG.

Geluid op BBC HD: Bij opname en live geen problemen.

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Getest:

CI: Getest werkt prima, ook combi Canal Digitaal en Digitenne

Ip adres: DHCP client werkt nu wel, ook Lyngsat netwerk is geen probleem evenals de EPG.

Geluid op BBC HD: Bij opname en live geen problemen.

 

Nou kijk eens aan, wie had dat nu gedacht dat dat zo snel verholpen had kunnen zijn :D

 

Ik zou zeggen laat maar komen die box, ik kan niet wachten wink

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Juist m'n Lyngbox binnen gekregen en post dan ook de aller eerste indrukken.

 

1. Uiterlijk :

 

Zeer stijlvol met prachtig display en zeer handige remote.

 

2. Installatie:

 

Nederlandse taal is aanwezig, als de netwerkaansluiting gebruikt wordt (wat de bedoeling is) is het een fluitje van een cent om alles te installeren, wel jammer dat de zenders op het eerste zicht door elkaar staan.

 

3. TVV kanalen werken goed

 

4. Opnemen nog niet getest.

 

5. De guide start wat traag op maar is mooi en practisch, het is een trendzetter.

 

6. Beeldkwaliteit is volgens mij zeer goed (over hdmi), ook de sd kanalen spelen zeer goed.

 

7. favorieten instellen valt momenteel een beetje tegen

 

8. Netwerk firmware update werkt perfect. Toestel kwam bij 2e opstart vragen of ik wilde upgraden en binnen de 5 minutjes had ik terug beeld.

 

Mijn eerste conclusie is zeer positief, ik hoop dat het zo zal blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien deze ontvanger nu op de markt is gekomen, verplaats ik dit topic van nieuws naar Overige receivers.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Juist m'n Lyngbox binnen gekregen en post dan ook de aller eerste indrukken.

 

1. Uiterlijk :

 

Zeer stijlvol met prachtig display en zeer handige remote.

 

2. Installatie:

 

Nederlandse taal is aanwezig, als de netwerkaansluiting gebruikt wordt (wat de bedoeling is) is het een fluitje van een cent om alles te installeren, wel jammer dat de zenders op het eerste zicht door elkaar staan.

 

3. TVV kanalen werken goed

 

4. Opnemen nog niet getest.

 

5. De guide start wat traag op maar is mooi en practisch, het is een trendzetter.

 

6. Beeldkwaliteit is volgens mij zeer goed (over hdmi), ook de sd kanalen spelen zeer goed.

 

7. favorieten instellen valt momenteel een beetje tegen

 

8. Netwerk firmware update werkt perfect. Toestel kwam bij 2e opstart vragen of ik wilde upgraden en binnen de 5 minutjes had ik terug beeld.

 

Mijn eerste conclusie is zeer positief, ik hoop dat het zo zal blijven.

 

Dat klinkt allemaal zeer positief, wat er dus op dit moment nog aan schort is dus de kanaal huishouding.

Is volgens mij ook wel op te lossen met een software update.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar niet zo'n problemen mee. Je bent bij deze ontvanger wel verplicht om met favorietenlijsten te werken indien je de zenders op een aangename volgorde wilt hebben.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een probleem durf ik het niet noemen, het is gewoon wat aan de trage kant en niet zo overzichtelijk vind ik.

Nu dit werk doe je normaal maar 1 keer.

Het ontbreken van een pc tool om dit werkje te doen is een minpuntje.

Maar het is een prachtontvanger met prachtig beeld!

De vrouw kan er al goed mee werken.

De epg is echt mooi en praktisch vind ik. De integratie met de lyngsat internet guide is toch echt een pluspunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Citaat:
26.03.08

Lyngbox-Vertrieb kündigt weitere Updates an

 

Braunschweig - In den nächsten Wochen wird die Lyngbox nach und nach aufgerüstet. In einem ersten Schritt sollen Übersetzungsfehler korrigiert werden, auch wird dann die Schrift nicht mehr aus dem Fernseher herausragen.

 

Schon ist laut DIGITAL FERNSEHEN vorliegenden Informationen für Mitte April das nächste Update geplant. Wie der Geschäftsführer des deutschen Lyngbox-Distributors "Visiontec" Christoph Hempelmann verriet, arbeiten die 20 Lyngsat-Programmierer bereits fleißig an weiteren Verbesserungen.

 

So wird aller Voraussicht nach die Kanalliste überarbeitet, so dass künftig alle Programmpakete eines Satelliten angezeigt werden. Darüber hinaus soll man Kanallisten verstecken und Kanäle nach den Lyngsat-Nummern ordnen können. Die Kanalliste dürfte dann auch über USB aus- und einlesbar sein.

 

Weiterhin wird die Kompatibilität mit den einschlägigen CI-Modulen verbessert. Nach April-Update lässt sich dann auch die restliche Festplattenkapazität anzeigen, auch können mehr Timer als bisher programmiert werden. Außerdem wollen die Programmierer die Schnittstelle für den Erweiterungstuner aktivieren.

 

Weiterhin soll ein NFS-Server in die Software integriert werden, der die Kommunikation zwischen mehreren Boxen sowie mit dem PC verbessert. Ähnlich ist es auch mit dem Samba-Server, der die Kompatibilität der Linux-Box zum Windows-PCs deutlich einfacher gestaltet.

 

"Die Lyngbox-Programmierer nehmen die Verbesserung der Box wirklich sehr ernst, bisher sind bereits drei Millionen Euro in das Gesamtprojekt Lyngbox geflossen", erklärte der Visiontec-Geschäftsführer weiter. Spannende Features für die Zukunft sind auch schon in Arbeit. So soll in absehbarer Zeit der Opera-Browser eingebaut werden. Vermutlich können darüber weitere Programme installiert werden. "Die Ingenieure haben uns aber gesagt, dass die Box generell geschlossen bleiben soll", so Hempelmann abschließend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...