Ga naar inhoud


Canal Digitaal vraagt afsluitkosten van 16 euro


rolandroland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Gerard 76
Ik heb het over afsluitkosten als gevolg van het beëindigen van je telefoonabonnement.
Dus niet door een achterstallige betaling.


Er is hier niemand in dit draadje die zijn telefoonabonnement al of niet gedwongen opzegd.
Dus graag even ontopic blijven please ....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat is er nu concreet bij rolandroland fout gegaan.... Tja teveel afgeboekt dat snappen we... Maar waarom, hoezo, wat had het dan moeten zijn.

 

Afsluitkosten bij "wan" betalingen zijn normaal... Dat is er ook bij Gas en Elektra.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wat is er nu concreet bij rolandroland fout gegaan.... Tja teveel afgeboekt dat snappen we... Maar waarom, hoezo, wat had het dan moeten zijn.


Het waarom kan alleen CanalDigitaal antwoord op geven.
De bedragen waarom het gaat staan overigens in het openings bericht.
U hebt een bedrag van 155,40 euro op 27 september onterecht afgeboekt. Pas op 9 november (129,50 euro) heeft u het onterechte bedrag terug geboekt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn abonnement bij Canal Digitaal had opgezegd, hebben ze een fout gemaakt. Net voor de opzegging hadden ze het maandelijkse termijn wat ik betaalde gezet naar een jaarlijkse termijn. Men kan er dus voor kiezen in plaats dat CD het abonnementsgeld maandelijks afboekt dat in 1x doet.

 

Dus werd er € 155,40 euro afgeboekt. Daarvan heb ik gelijk achteraan gebeld. Het zou binnen 4 weken terug geboekt zijn. Maar na 5 weken was het bedrag er nog niet. Verrekend met mijn abonnement kosten had ik recht op zo'n 129 euro. Dat is veel te laat dus uitbetaald. Bij mijn bank heb ik een melding gemaakt van "onterechte incasso" (storneren kon niet meer omdat, dat binnen 30 dagen moet daarna heeft u die optie nog). Dat is gelukkig gehonoreerd. Toen ik dat bedrag van mijn bank terug kreeg, kreeg ik tegelijkertijd eindelijk maar toch ook het bedrag van Canal Digitaal terug, zodoende had ik 2 x zoveel gekregen. Daarop kwam gelijk een brief van CD natuurlijk dat zij het de 25e weer zouden afboeken. De brief was verstuurd op 27 december.

 

Aangezien CD werkt met standaard brieven (geven ze zelf ook toe) heb ik hun maar een brief gestuurd waarbij ik een pen heb bijgevoegd en gevraagd dat ze een brief kunnen schrijven, in plaats van de gestandaliseerde brieven die uit de computer rollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Polleke2
Het zijn toch altijd twee dezelfde die dat doen,is mij allang opgevallen.


Dus als iemand hier iets positief zegt of niet direct CanalDigitaal afkraakt dan zijn ze dus "bestempeld".

Weten we dit dus ook weer direct. Overigens heb ik ongeveer in de meeste discussies me afzijdig gehouden. En heb alleen gereageerd op dit bericht omdat ik er op wilde wijzen dat cardsharing natuurlijk hartstikke leuk en praktisch is maar dat er ook nadelen aan zitten. En als je dat dus al niet meer mag zeggen dan ..... nee ik ben wijs en zeg niets meer.

En over administratieve klachten kan ik heel simpel zijn. Elke klacht is er eentje teveel. Maar bij elke klacht is er ook altijd een "andere kant" en als je die niet weet kan je er niet inhoudelijk een oordeel over geven. En overigens hebben volgens mij abonnees bij alle televisieaanbieders wel eens te maken met dit soort problemen.

Nogmaals elke keer is er eentje te veel en is nooit goed.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
En als dat inhoudt dat hun automatiseringssysteem een format c: behoeft dan gaat die IT partner ook de deur uit.

Als een format c: sowieso al enig effect zou sorteren is er per definitie al iets grondig mis en zou ik maar meteen met cfdisk oid. aan de gang gaan. Dergelijke systemen moeten gewoon werken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ronaldronald

 

Dus je hebt nu 154 Euro teruggekregen via de bank en 129 Euro via CDS. In je brief is dat helemaal niet duidelijk - er is geen chronologisch verloop in hoe het gelopen is met uitleg - gevolg bij CDS snappen ze het dan zeker niet meer....

 

In Feite heb je nu dus 154 Euro teveel terug gekregen (die je via de bank hebt geregeld). Dus CDS wil weel 154 Euro van je hebben.... Dus zover ik begrijp klopt die factuur dus(!)... Of snap ik hier iets niet...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik niet met je eens. Aan de hand van het "zaaknummer" en de geschiedenis van de klant, zou men moeten kunnen zien dat er tijdig opgezegd is en dat er toch onterecht geincasseerd is.

In zo'n geval stuur je geen standaard brieven maar bel of schrijf je de klant om eventueel om extra uitleg te vragen en trek je dat recht. Dat is nu precies wat er bij CanalDigitaal aan schort. Er worden te veel fouten gemaakt, maar men weigert deze fatsoenlijk op te lossen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus inderdaad.... die 154 Euri die moeten terug... En dus terrecht...

 

Alleen jammer dat het met een (standaard) dreigbrief moet waarin staat dat je per datum wordt afgesloten en dan ook nog eens afsluitkostem moet betalen....

 

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Digital IQ
Origineel bericht van: fullHD
Schandalig gewoon dat Canal Digitaal zijn administratie zo slecht op orde heeft. Als ze zelf teveel afschrijven en dan moeten terugstorten zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen daar?
Niet gelijk van die rare dreigbrieven sturen.



@ 'Full HD' (je doet me aan iemand denken die overal het woord 'schandalig' gebruikte , diegene drink altijd heel veel 'koffie') , RolandRoland is een professional die van dit soort dingen expres zaken maakt. Ik zou hem geenszins als 'gemiddelde klant' kwalificeren. Een gewone klant zal zulke brieven niet schrijven immers. Alle grote bedrijven maken fouten en werken met standaardbrieven (van UPC wordt je horendol, van Planet ook!).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Digital IQ
Origineel bericht van: rolandroland
Toen ik mijn abonnement bij Canal Digitaal had opgezegd, hebben ze een fout gemaakt. Net voor de opzegging hadden ze het maandelijkse termijn wat ik betaalde gezet naar een jaarlijkse termijn. Men kan er dus voor kiezen in plaats dat CD het abonnementsgeld maandelijks afboekt dat in 1x doet.

Dus werd er € 155,40 euro afgeboekt. Daarvan heb ik gelijk achteraan gebeld. Het zou binnen 4 weken terug geboekt zijn. Maar na 5 weken was het bedrag er nog niet. Verrekend met mijn abonnement kosten had ik recht op zo'n 129 euro. Dat is veel te laat dus uitbetaald. Bij mijn bank heb ik een melding gemaakt van "onterechte incasso" (storneren kon niet meer omdat, dat binnen 30 dagen moet daarna heeft u die optie nog). Dat is gelukkig gehonoreerd. Toen ik dat bedrag van mijn bank terug kreeg, kreeg ik tegelijkertijd eindelijk maar toch ook het bedrag van Canal Digitaal terug, zodoende had ik 2 x zoveel gekregen. Daarop kwam gelijk een brief van CD natuurlijk dat zij het de 25e weer zouden afboeken. De brief was verstuurd op 27 december.

Aangezien CD werkt met standaard brieven (geven ze zelf ook toe) heb ik hun maar een brief gestuurd waarbij ik een pen heb bijgevoegd en gevraagd dat ze een brief kunnen schrijven, in plaats van de gestandaliseerde brieven die uit de computer rollen.


? Als ik als medewerker van welk bedrijf dan ook 'een pen erbij kreeg' en zo'n vraag dan ging ik meteen al een stuk minder serieus reageren! Bovendien snap ik dus ook niet waarom je naar een jaarlijkse termijn bent gezet voor betalingen. Je zegt; 'men kan er voor kiezen' ...wie kan daar voor kiezen?

Wat Cardsharing betreft: er wordt iets terug in dit draadje gesuggereerd dat half Nederland daar aan doet en dat dit komt door slechte service van CanalDigitaal. Ik denk dat de meeste kijkers totaal geen idee hebben wát cardsharing is noch dat cardsharing een fenomeen is wat veroorzaakt wordt door administratieve problemen. Cardsharing is gewoon een (illegale) hobby-praktijk die net zo goed op de digitale kabel van Casema wordt gepraktiseerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...