Ga naar inhoud


Amerikaanse hypotheekrente weer met 1/2% gedaald.


satmarc

Aanbevolen berichten

Zojuist op NOS journaal: Amerikaanse hypotheekrente gaat weer met een 1/2% omlaag.

Ik vind dit een slechte ontwikkeling. We moeten hier met z'n allen op den duur iets van gaan merken. Het nieuws was net binnen gekomen, en ze komen hier later op terug. Ik ben benieuwd.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt gelijk, maar de hypotheek rente l snel volgen.

 

Overigens heb ik in een verkeerd forum gepost.

Misschien kan een mod deze even verplaatsen ??

 

Gr.

Marc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
daar heeft de EU toch geen last van ,ook niet dat de
US $ zo laag staat.


Op mijn werk worden veel producten in dollars ingekocht. Juist omdat de dollarkoers zo laag staat, worden de producten minder waard, en kan er dus minder op verdiend worden. Ik ben het dus niet met je eens dat de EU hier geen last van heeft.
En ook economen menen dat de Europeese handel hier uiteindelijk last van gaat krijgen

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand al bedacht dat de problemen zijn onstaan doordat er te makkelijk geld werd geleend?

Nu word het dus weer makkelijker om geld te lenen. Lijkt me niet de oplossing.

Bovendien is de rente nu lager dan de inflatie.

(sarcasme)

Je bent dus dom om te sparen, lenen levert meer op.

(/sarcasme)

 

Ja zo komen we er wel uit.

 

En ik denk dat als er eens goed word gekeken naar de hypotheken die de laatste 10 jaar in Europa zijn afgesloten, dat er een soortgelijk beeld als dat van de US tevoorschijn komt.

 

 

Assumption is the mother of all fuckups

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk je dat er gebeurd als die amerikanen hun visa niet meer inlossen wat nu massaal gebeurd.

Kunnen die banken voorlopig fluiten naar hun pecunias.

Iemand zal dan weer de banken moeten helpen en zo gaat het maar door.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lage dollar stand is voor de een een nadeel en voor de ander een voordeel

 

Ikzelf handel veel vanuit Polen met Rusland waar voor 80% met de dollar afgerekent word

 

Ik heb dus er een enorm voordeel mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
interesante opmerking "de rente is lager als de inflatie".

dan zal de $ flink verder zakken dus wordt
de olie voor ons goedkoper.
Ja alleen schijnen we van dalingen nooit veel te merken wel van stijgingen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk je van een federal rate van 1%;

Om Amerika uit het slop van 9/11 te halen, heeft Allan Greenspan in de zomer van 2003 de federale rente velaagd tot 1%, dit was de laagste federale rente in 45 jaar.

 

Hoewel de hypotheekrente aanmerkelijk hoger was werden vooral huizenkopers en ook banken overmoedig.

En de gevolgen gaan wij met z'n allen mogen betalen.

 

O ja, paar maanden eerder werd Bush ook overmoedig en viel Iraq binnen.

 

gamgra

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is het ooit uitgelegt als volgt:

 

Al het geld wat de Amerikanen lenen om hun tekorten aan te vullen komt uit het buitenland. Alle waardepapieren staan (uiteraard) uitgedrukt in US$. Als nu de US$ t.o.v. een andere munt teveel daalt, dan zal het rendement wat uit de investering van de buitenlandse geldschieter komt veel lager wezen. Dus zullen er minder investeerders geld aan de VS uitlenen...

De federal interest rate is de rente die de banken moeten betalen over hun schulden aan de federal reserve bank. Als de federal reserve bank nu minder rente gaat rekenen, dan gaan hun inkomsten naar beneden, en onstaat er een groter tekort. Dus dan wordt er meer geld "bij gedrukt" en wordt de US$ (nog) minder waard.

Dus een te lage rente zal een lagere US$ koers betekenen, en dit zal invloed hebben op de inkomsten van de buitenlandse investeerders.

M.a.w. een te lage rente van de fed. kan een grote economische crisis in leiden, en niet alleen in de landen waar wordt gewerkt met US$, maar ook in de landen die veel in US$ hebben geinvesteerd.

 

Dus het is wel degelijk van belang voor de rest van de wereld, de rente stand en de US$ koers....

 

Maar ik ben dus geen econoom....

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...