Ga naar inhoud


[500/7020] Benodigdheden cardsharing (via LAN) ?


Maneman

Aanbevolen berichten

Ik bezit een Visiosatschotel die ik via een 4/1 switch heb aangesloten om mijn 7020. Werkt prima, maar nu wil ik mijn 500 ook laten meegenieten van het beeld. Eenvoudige vragen misschien maar ik kan er in de forums te weinig over vinden. Moet ik voor mijn 500 (in de slaapkamer):

 

- Een rechtstreekse verbinding hebben met mijn satelliet (coax van sat naar 500 dus)?

- Of is een UTP-verbinding tussen 7020 en 500 voldoende om te sharen?

- Kan dit ook draadloos en zo ja, welke apparatuur heb ik hiervoor nodig?

 

 

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites


Puur en alleen voor het sharen is een UTP (netwerk) verbinding tussen je Dreamboxen voldoende. Het is de bedoeling dat de box zonder kaart het crypted word verzend naar de box met kaart en van deze box het decrypted word terugkrijgt. En dat gaat via de netwerkplug.

 

Als je al een router / switch / hub thuis hebt staan dan beide boxen gewoon hier op aansluiten. Je boxen hangen dan ook gelijk aan internet en je locale pc's wat gemakkelijk is voor software update's of settingslijstjes.

 

Wil je alleen beide boxen aan elkaar, dan een cross cable ertussen.

 

succes,

Peter.

 

edit.

Oeps, niet alles gelezen, ja je coax moet natuurlijk ook als je op dezelfde schotel wil kijken. Maar of dat zo maar via je switch werkt weet ik niet....

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet zowieso een 2e coax kabel naar de Visiosat trekken, en LNB met 2 aansluitingen.

De UTP verbinding heb ik hier draadloos, ik gebruik een linksys WRT54GL router met DD-WRT firmware erin, kun je een bridge verbinding mee maken. Ook dat staat goed bij het Netwerken forum uitgelegd.

Zelf ben ik tevreden met CCcam om binnenshuis te sharen.

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventjes muggenziften en toch gelijk een serieuse ondertoon, maar volgens mij is het geen enkel probleem de 70x0 aan de schotel te hebben en de programma's te laten streamen naar de 500.

Desnoods via de HD en dan de 500 mounten aan die HD en opname afspelen.

Maar da's natuurlijk alleen een optie als je altijd OF de 70x0 of de 500 wilt gebruiken, anders wordt de zenderkeuze wel erg beperkt voor de 500.

In dat geval zou je dus geen coax nodig hebben naar je 500, maar draadloos netwerk kun je dan beter vergeten.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

het coax verhaal zal wel duidelijk zijn denk ik ?

het netwerk moet je wel even je ip nummers vast leggen in

je 500 en je 7020.

bij mij werkt voor gewoon je canal digitaal kaartje een wifi

verbinding zelfs via tussenkomst van de modem/router

ik heb pc en dreambox 7020 op netwerkkabel en andere via wifi werkt goed.

 

dus aan hardware heb je alleen netwerk benodigheden.

en CCcam is heel makkelijk om mee te beginnen.

 

succes

 

 

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

 

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...