Ga naar inhoud


glasvezel en telefoon gaat niet samen


gerrit B

Aanbevolen berichten

Vandaag kreeg ik een zeer vreemd verhaal van een medewerker van KPN te horen nl.

Glasvezel en een koperaansluiting kunnen niet samen:

Reden: dit zou elkaar gaan storen.

 

Nu installeer ik ook glasvezelsystemen en daar waar koper door andere zaken wordt gestoord pas je juist glasvezel toe om maar van die storingen af te zijn, dus het lijkt mij een broodje aap verhaal waar ze de onwetende consument mee af proberen te schepen.

 

Ik wil nl. gewoon mijn Cai via de glasvezel laten lopen (de oude coax geeft hier nogal wat storing) en mijn ISDN2 lijn gewoon blijven gebruiken voor de telefonie en mijn ADSL, maar ook niet onbelangrijk voor mijn beveiliging want de verzekering accepteerd geen beveiliging aangesloten via internet (dus ook niet via de glasvezel aangezien de beschikbaarheid niet hoog genoeg is)

 

Volgens de medewerkster kan ik alleen maar kiezen uit of ISDN2 via koper of cai via de glasvezel en bij de glasvezel kan dan telefonie bij op alleen geen ISDN met 4 telefoonnummers.

 

Ze erkende ook wel dat glasvezel niet samen ging met beveiliging, maar als ik glasvezel aan ging vragen dan werd bij de aanleg meteen mijn koperverbinding gedemonteerd.

Mijn stelling dat dus als iemand ISDN heeft met een beveiligingssysteem hij geen Radio of TV kan kijken klopte volgens haar dus geheel en die moest maar op een andere manier TV gaan kijken.

 

Ik vind dit toch wel heel vreemd en vindt het meer lijken op koppelverkoop.

 

Wie weet hoe dit precies in elkaar zit?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik mis een duidelijke clou in je verhaal, ik blijf zitten met de vraag wat wil je nu precies en bij welke aanbieder?

 

Als ik het goed begrijp bied KPN bij jou in de buurt een triple-play glasvezeldienst aan maar wil jij alleen televisie via dat netwerk afnemen, heb ik dat goed begrepen? Waarschijnlijk zal dat contractueel niet mogelijk zijn en bedenkt de mevrouw van de klantenservice (trust me: die weten niks en lezen alleen op) een antwoord wat daar bij past, iets waarvan zij denkt dat het goed is.

 

Een andere mogelijkheid is dat een alternatieve aanbieder glasvezeldiensten bij jou in de buurt aanbiedt en je ook alleen televisie kan kiezen, in dat geval moet het gewoon kunnen hoor. Ik weet van mijn werk dat er mensen zijn die dat hebben zonder problemen. Het is dus gewoon onzin. Wellicht zal de KPN-mevrouw in de war zijn en weer hetzelfde klok-klepel verhaal oplepelen omdat je op de meeste plekken alleen álles via glasvezel af kan nemen.

 

Overigens weet ik, wederom van mijn werk, dat er voldoende aanbieders van alarmsystemen zijn waarbij je gewoon een glasvezelansluiting mag nemen hoor. Telefonie gaat dikwijls gewoon via dezelfde manier als bij KPN of via SIP (waarop een alarm mogelijk is i.c.m. de juiste protocollen).

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is maar 1 glas aanbieder nl. KPN en ik kan bij KPN alleen telefonie afnemen, alleen radio en TV (verschillende pakketten zelfs), alleen internet of een combinatie van deze, dus allemaal geen probleem mits ik naast de glasvezel maar geen telefonie of internet via de koperdraad heb.

 

Natuurlijk kan mijn beveiligingssysteem ook op de glasvezel worden aangesloten, geen enkel probleem. Maar als je boven een bepaalde klasse uitkomt moet je daarnaast nog extra voorzieningen treffen die bepaald niet goedkoop zijn.

Daarnaast ontstaan er nogal eens problemen als er meldingen via IP richting meldkamer worden gestuurt (bron meldkamer zelf), dus ik haal me naast een duurder systeem ook nog eens extra ellende op de hals.

 

Vandaar dat ik dus gewoon mijn oude vertrouwde ISDN lijntje had willen houden en daarnaast gebruik willen maken van de glasvezel voor de CAI, maar dat kan dus volgens KPN niet.

 

Maw. schaf ik mijn ISDN2 lijn af en ga ik via GSM bellen dan kan ik gewoon alleen CAI krijgen via de glasvezel zonder dat ik ook internet en-of internetbellen moet afnemen.

Wil ik mijn ISDN2 lijntje houden dan kan ik plots ook geen CAI meer krijgen.

En dat vind ik toch op een minst een vreemde gang van zaken.

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glasvezel gebruikt lichtflitsen voor te communiceren, en je hebt dus een zender/ontvanger die dit signaal omzet naar elektrisch signaal. Als de elektriciteit uitvalt en er is geen ups zal je dus ook niets meer kunnen verzenden via glasvezel. Een andere oplossing voor je alarm is een gsmmodule met een goedkoop abbonement als backkup op de glasvezel. Heb ik al meer geplaatst (met mijn vorig werk)als backup voor telenet, want bij stroomuitval hebben die ook maar 2 tot max 4 uur telefoon en dan niets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...