Ga naar inhoud


[7000s] opname probleem


opie

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een probleem met het opnemen. Ik heb een 7000s met Gemini 4.2. en draai met Gbox.

Ik start via de timer. Gaat dus opnemen vanuit standby. Ik zie op het display dat hij naar de goede zender is gegaan en aan het opnemen is. Gaat ook na de timer tijd weer in standby. Echter niet af te spelen (zwart)

Als ik de Dream aanzet voor hij gaat opnemen gaat het goed.

Kan ik dit ergens aanpassen of zo?

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites


In dat geval zou je de schijf kunnen formatteren. Ik heb hetzelfde ook gehad met een DM7000. Het lijkt te ontstaan als je "herstart enigma" hebt gekozen of de box terug hebt gezet naar "fabrieksinstellingen". In mijn geval heb ik eerst de originele dream soft erop gezet en daarna gemini. Zal toen zeker ook de schijf opnieuw geformatteerd hebben.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb dit probleem ook. Opname werkt alleen goed als ik de box aan laat staan. Als ik de box in standby zet springt deze wel naar de zender maar ik hoor de harddisk niet opspinnen.

Lijkt me te liggen aan het feit dat de harddisk niet te benaderen is vanuit standby.

 

Voor de goede orde: Mijn images staan op USB, niet op HD.

 

Tijdens schrijven van dit bericht even zitten testen met image op HD en opname op HD: schijnt vanuit standby te werken, echter springt nu de HD elke 15 minuten aan voor bijwerken van log files e.d. voor het image..... Dan kies ik toch voor image op USB en tijdens opname de box aan te laten staan (als de vrouw hem niet uitzet)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik denk dat onze problemen verschillende zijn, bij mij wordt er vanuit standby helemaal niets weggeschreven naar HD. (Dus ook geen info).

Wel heb ik het gehad dat er alleen zwart werd weggeschreven naar HD (dus er werden wel TS bestanden aangemaakt en gevuld). Dit bleek te liggen aan een cam welke niet correct functioneerde.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...