Ga naar inhoud


[500] audio kiezen


humaxxx

Aanbevolen berichten


ik heb de zelfde ab maar waar is de video knop voor opname.ik doe dit al een tijdje met de ab van mn 7000s

 

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: boekkie
Origineel bericht van: mobieltje
Wat denk je van de AUDIO toets.

 

Grts

 

Zit er niet op die audio knop,andere Afstandbediening kopen,helaas!!

Hoezo niet????

Originele Dreambox 500S met de kleine grijze afstandsbediening.

Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n kleine AB voor mijn DM500. Je kan daarbij (Gemini) een andere actie toewijzen aan de toetsen op de afstandsbediening. Zo heb ik de showAudio-actie aan de Mute-toets toegewezen. Die Mute-toets mis ik niet, de Volume-Up en Volume-down toetsen zijn voor mij voldoende. Daarnaast heb ik ook nog de toggleIndexmark-actie onder de "<" toets gezet en de indexSeekNext-actie onder de ">" toets. Deze twee toetsen (playlistPrevService-actie en playlistNextService-actie) gebruikte ik verder toch niet. De indexSeekPrev-actie mis ik niet zo erg.

 

Wat te doen:

 

kopieer /share/tuxbox/enigma/resources/rcdm5xxx.xml naar /var/tuxbox/config/enigma/resources/rcdm5xxx.xml en bewerk deze laatste vervolgens, bijvoorbeeld met vi. Halverwege de file rcdm5xxx.xml vind je de onderstaande "actionmap" ("enigmaMain") en die je moet aanpassen.

 

Voor het toewijzen van de showAudio-actie aan de Mute-toets volgende aanpassingen doorvoeren in :

 

<actionmap name="enigmaMain">

...

{laat maar staan} <action name="showAudio" key="audio" flags="m" />

{voeg eronder toe} <action name="showAudio" key="mute" flags="m" />

...

{verwijder} <action name="toggleMute" key="mute" flags="m" />

...

</actionmap>

 

Voor het toewijzen van de toggleIndexmark-acties de volgende aanpassingen in dezelfde 'actionmap':

<actionmap name="enigmaMain">

...

{verwijder} <action name="playlistNextService" key="next" flags="mr" />

{verwijder} <action name="playlistPrevService" key="prev" flags="mr" />

...

{laat maar staan} <action name="toggleIndexmark" key="shift_green" />

{laat maar staan} <action name="indexSeekNext" key="shift_blue" />

{voeg toe} <action name="toggleIndexmark" key="prev" />

{voeg toe} <action name="indexSeekNext" key="next" />

</actionmap>

 

 

Misschien moet je nog herstarten, dat weet ik niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ben hier nu ook even mee bezig. ik krijg bij elke reboot een foutnmeldingt. de ene keer eis het een fouhet een aan ander uitgezoct in line 182 na een nieuwe poging met een nieuw xml line 263 of 261

. heb het geprobeert te bewerken met dcc. crimson editer. en kladblok. ik krijg het niet voor elkaar.

 

@ humax: zou jij je xml eens hier kunnen plaatsen zodat ik zie wat ik fout doe .

 

Gre Jamrox

 

Jamrox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan veel simpeler.

Gewoon het XLM- bestand op de juiste plaats zetten en u kunt altijd werken met de groene toets van uw ab.

 

bestand :

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het geprobeert . maar met pli en een zwarte miniremote gaat dit niet goed..... moet er maar aan wennen dat ik als het nodig is ff alle zenders met mijn http.remotecontrol op de goede taal zet .

gemini zet ik er ff niet op. ik heb wel een oude 500 van voor de clones .maar ik hou me maar bij pli

 

gr Jamrox

Jamrox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in gemini ook de taal in de voor jou juiste volgorde laten kiezen. Inloggen via de webbrowser, knop config en daar staat halverwege de pagina zoiets als dit:

 

Audio Channels Priority

Specifies the priority of audio channels (e.g. german#audio 1#english... use # as separator). When zapped to a tv channel, the audio channel (if available) will be selected with this priority.

 

Een regel als dutch#english#dos (etc etc) doet wonderen. Hierdoor hoef je veel minder vaak van taal te wisselen. Erg handig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...