Ga naar inhoud


een bank die meedenkt?


minplus

Aanbevolen berichten

Hoi Drs.

Klopt het misschien dat jij gemachtigd bent over de rekening van je vrouw?

Het telefonisch blokkeren hebben wij ook meteen gedaan, maar probleem was dat ze hem zelf moest aanvragen op haar adres in Nederland en ook aldaar bij de bank persoonlijk moest activeren en als dat niet kon moest het via een pinbrief, maar de bank in haar woonplaats wil daar niet aan meewerken en heeft de constructie geleverd die volgens hun zeggen ca. een maand zou duren. Ik had zelf ook het idee dat dat waanzin is en dat 3 dagen wel genoeg zou moeten zijn, maar dat werd ook bij mijn eigen bankkantoor hier al ontkend, alleen de eerste transactie zou al 2 weken duren. Op onze verbaasde reactie werd gereageerd met "het gaat nou eenmaal niet sneller".

Denk toch dat Duitse banken wat effectiever zijn. Ben bang dat het voor mij (in NL. woonachtig) geen zin heeft om een Duitse bank te nemen als het al kan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hieronder staat de ervaring van een Nederlander in Spanje:

 

Hier in Antequera heb ik vorig jaar in 10 minuten een bankrekening geopend bij de BBVA. Ik had alleen mijn paspoort nodig. Ze spraken er geen Engels, maar met mijn basis-Spaans van toen is het me toch zonder problemen gelukt. Ik hoefde alleen wat gegevens opgeven, zoals mijn personalia, adres, mijn jaarinkomen (ik heb toen maar wat gezegd want ik had net mijn baan in NL opgezegd en stond op het punt met niets hier in Spanje te beginnen).

 

Voordat ik bij BBVA binnenstapte ben ik ook bij andere banken binnengelopen, maar daar had ik naast mijn paspoort ook een NIE nodig, en die had ik destijds nog niet. Ik ben tevreden over de service, heel persoonlijk. Ik ontving mijn bankpas later per post en kan daar prima mee pinnen en betalen.

 

Bron: spanjeforum.nl

 

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...