Ga naar inhoud


[TF5000PVR] Kun je meerdere kanalen tegelijker tijd opnemen.


IVIarcel

Aanbevolen berichten

Even vooropgesteld ik ben een groentje op dit gebied dus vergeef me eventuele stommiteiten.

 

ik heb een met een T-Rex twin Module (voor een orginele CanaalDigitaal kaart) en ik heb me laten wijsmaken dat je 2 programma's tegelijkertijd kon opnemen (of in ieder geval 1 opnemen en de ander kijken)

 

Nu lukt dat soms wel en soms niet laatst RTL 4 opgenomen, en RTL 5 gekeken. geen probleem. Dag later SBS6 opgenomen en Veronica gekeken: Resultaat toen ik de SBS6 opname wilde terugkijken de volgende dag:

PROBLEEM !!!na 5 seconden opname krijg ik zwart beeld met een rooie balk die zeurt over gekodeerde uitzending, terwijl het geluid van de zending van Veronica opgenomen is.....

 

Weet iemand of dit te verhelpen is of moet ik extra media guard met een 2e canaaldigitaal kaart kopen (te duur!)

 

LUFT 36-643 monoblock TWIN-LNC 3.0

VuPlus Duo

Canaal Digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moet ik bij het opnemen dan handmatig bijvoorbeeld T1 (tuner 1) selecteren en dan verder zappen op kanaal T2 ? Of is een transponder weer iets anders dan een tuner?

 

Groeten,

Marcel

LUFT 36-643 monoblock TWIN-LNC 3.0

VuPlus Duo

Canaal Digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die (nederlandse) handleiding voor de 5000PVR,5500PVR kan je hier vinden.

 

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tuner zit in de satellietontvanger en een transponder zit op de satelliet.

In elke transponder zit een of meerdere TV- en / of Radio kanalen.

 

Als je een LNB gebruikt met één antenneaansluiting dan kun je inderdaad alleen tegelijkertijd openemen en kijken naar zenders die zich in dezelfde transponder bevinden.

Als je een LNB gebruikt met 2 antenneaansluitingen en je sluit de 2 antennekabels aan op tuner 1 respectievelijk op 2 dan kun je 2 zenders tegelijkertijd opnemen en naar een 3e kanaal kijken.

Verder is het eerder afgegeven advies om eerst de handleiding te raadplegen absoluut een must.

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is mogelijk. Ik denk alleen dat je dual decoding aan hebt staan in het menu. Ga in het menu naar "Common interface module" en zet "Descramble multiple services" uit.

 

@WPW: volgens mij geld dit voor een TF4000PVR, een TF5000PVR heeft deze beperking niet.

 

Ik heb net twee opnames tegelijkertijd gemaakt van SBS6 en ITV2. Zitten niet eens op dezelfde satelliet :D.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk Puister

Ik heb net twee opnames tegelijkertijd gemaakt van SBS6 en ITV2. Zitten niet eens op dezelfde satelliet :D.

Met 2 tuners ja, niet met 1 tuner.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is toch of je 2 programma's kan opnemen? Toch niet of dit met 1 tuner moet?

 

Het is wel zo, dat als je 2 programma's opneemt, dat je een 3de zender alleen kan bekijken die op 1 van de 2 transponders zit als waar de opnames op lopen.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog, als je 2 opnames maakt met dezelfde tuner (bijvoorbeeld Nederland 1 en Nederland 2) kun je via de andere tuner nog kijken naar FTA zenders. Gecodeerde zenders zijn niet toegankelijk. Dit was met een oudere firmware voor mijn 5510PVR.

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hulde !!

Je had gelijk, inderdaad Dua descrambling aan staan. Heb ik uit gezet, en kan nu zonder problemen op ned 1 en 2 opnemen!

Duizend maal dank!

LUFT 36-643 monoblock TWIN-LNC 3.0

VuPlus Duo

Canaal Digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...