Ga naar inhoud

[all] Ervaring gezocht inz. Buffalo Linkstation Live 500GB NAS

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is er iemand die ervaring heeft met dit NAS.

Buffalo Linkstation Live 500GB Shared Network Storage

Als dit namelijk niet, of niet goed functioneert als centrale opnameserver voor meerdere dreamboxen, dan is het zonde om hieraan geld uit te geven. Verder vroeg ik mij ook af of het apparaat te gebruiken is als webserver. Voor zover mij nu bekend, niet namelijk.

Ik heb uiteraard als het e.e.a. gelezen maar vind nog niets inzake Samba of Linux.

Tips zijn welkom.

"John"

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

als NAS is het lijkt me (na wat te hebben gelezen en beoordeeld) een prima ding (cifs mounten)

als server lijkt me dat veel te zwak

dat blijkt uit de ervaringen van mensen die NAS hebben geintroduceerd op dit forum (de nslu2 door barabas)

barabas heeft kennelijk ook allang een zuinige server (dat topic vindt je onder het pc-hardware subforum)

je kunt ook een minder zuinige server laten draaien op de achtergrond

een cheepo windows pc met genoeg hdd capaciteit en de SFU windows server voor NFS mounts.

als je het goed bekijkt is dan enkel de Watts in verbruik van die cheepo pc het enige struikelblok /

maar als je toch al een huishouden hebt met een pc die dag en nacht aan staat...?

cheers

Music

John Miles

Geplaatst:

Thanx Ton,

Dan ga ik er geen energie en vooral geld in stoppen.

Een "nieuwe" Linusserver is inmiddels onderweg.

Daar kan ik ook een vette harddisk in frotten en behoudens het hogere stroomverbruik zal ik daar veel meer plezier aan kunnen beleven.

Greetz

"John"

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen