Ga naar inhoud


Dolby 5.1 via canaldigitaal


Gast robwolfheze

Aanbevolen berichten

Gast robwolfheze

Beste mensen,

 

ben ik weken bezig om uiyt te vogelen of mijn Philips DSR 7005 dezeflde dolby 5.1 fout heeft als een aantal leden van dit forum, heb ik ff bij CD gecheckt en beweren ze doodleuk dat ze geen dolby 5.1 uitzenden!!!!!! Daar begijp ik niets van! Het gaat mij eigenlijk om Film1, en van een collega weet ik dat Film1 (via de kabel) wel 5.1 meezendt. Iemand ervaring!??

Dank alvast, Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

CanalDigitaal zendt momenteel inderdaad geen Dolby 5.1 uit, op welke zender dan ook.

Je zou het kunnen proberen op de Duitse zenders. De commerciele zenders zoals ProSieben en ook wat publieke zenders hebben wel een Dolby Digital geluidsspoor.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch klopt het antwoord van CDS ze zenden geen dolby uit.

Om dat uit te zoeken had je geen weken nodig gehad een blik op Kingofsat op Astra en transponder 12515 H had je het kunnen zien.

 

Ook kun je de rest zien wie het wel uitzenden zoal Premiere en sommige Duitse en Franse kanalen. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk ook wel belachelijk. De apen in het oerbos zenden al Dolby Digital 7.1 Pro EX uit, en CD doodleuk stereo... :D

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robwolfheze
Beste mensen,

ben ik weken bezig om uiyt te vogelen of mijn Philips DSR 7005 dezeflde dolby 5.1 fout heeft als een aantal leden van dit forum, heb ik ff bij CD gecheckt en beweren ze doodleuk dat ze geen dolby 5.1 uitzenden!!!!!! Daar begijp ik niets van! Het gaat mij eigenlijk om Film1, en van een collega weet ik dat Film1 (via de kabel) wel 5.1 meezendt. Iemand ervaring!??
Dank alvast, Rob


Inderdaad via de kabel (UPC) wel Dolby 5.1. Maar aleen bij de HD versie van Film1. En dan nog maar bij een doodenkele film. Lang niet bij allemaal. Momenteel is daar (in ieder geval via UPC) een storing bij. Op het 5.1 spoor (ook als er geen Dolby geluid wordt doorgegeven) valt het geluid steeds weg. Het is net een knipperbol.

Conclusie: je mist er niet veel aan (op dit moment tenminste vanwege dit probleem).

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nu te zeggen dat wij in Nederland achterlopen vind ik ook wel voorbarig. Kwa 16/9 uitzendingen lopen we ver voorop en trouwens zoveel zenders die Dolby 5.1 uitzenden zijn er ook weer niet. Enkel een paar duitste zendertjes en enkele zendertjes uit dure buitelandse betaal paketten.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal voor mijn TV bij CD en niet bij de zenders. Het is dan ook in mijn ogen aan CD om aan te dringen bij de zenders, dat ze in 5.1 aanleveren. De zenders zelf hebben het blijkbaar wel, anders was het op de kabel ook niet mogelijk.

 

Hoe dan ook, ik ben klant van CD en wil heel graag 5.1 van mijn leverancier.

 

Al die lange discussies over wie zijn schuld het is lossen niets op en zijn niet relevant. Bij wie ik mijn waren koop, daar klop ik aan.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
anders was het op de kabel ook niet mogelijk.

Welke zender op de kabel heeft dan 5.1? Buiten Film1 HD die bij CDS sowieso niet te krijgen is en ProSieben die op Astra 19,2 ook 5.1 heeft?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem daarin is wss de bandbreedte die dat inneemt,

als je weet dat die zender op de vlaamse transponder zit met daarnaast nog wat zenders,

die transponder is wel wat nipt,en als ze daarbij ook nog eens 5.1 geluidspoor moeten bijzetten,dan vrees ik voor nog minder goeie beeldkwaliteit,

action now vindt ik al nipt van beeldkwaliteit.

de films worden in zaventem doorgestuurd wink

heb daar al eens geweest ook wink

 

Origineel bericht van: MagicOnline
Dat neemt niet weg dat ze het bij hun eigen Action Now ! film kanaal wel kunnen doen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het meer bandbreedte kost weet ik.

Maar CDS kan niet weer achter blijven, ze moeten wel meegaan om hun betere klanten te houden.

 

Binnenkort komt er concurentie op de kabel, je kan dan zelf kiezen welke provider je neemt.

 

In het UPC gebied zitten een hele hoop mensen die geen UPC meer willen en deze hebben schotel genomen.

 

Als hier andere providers beschikbaar zijn en je kunt je eigen media box gebruiken (DM800 HD cable) op de kabel dan ben ik weg bij CDS.

 

Als Toppakket+regio klant ben ik al duurder uit bij CDS, het enige wat mij ervan weerhoud om weg te gaan is UPC en hun Mediabox.

Maar als deze keuze straks vrij is...

Ik ben hierin echt niet de enigste, ik ken genoeg mensen die hierover precies het zelfde denken.

 

Als CDS zo doorgaat zullen ze straks een soort digitenne zijn.

De premium klanten willen gewoon goed beeld en geluid.

 

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...