Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: BMW850

Is er iemand die een externe (diy) spdif decoder heeft geprobeerd om de audio kwaliteit van de Dreambox (of een andere bron) te proberen op een analoge (voor) versterker?

uhm ja? je zet er een gewone digitaal/analoog-converter tussen zoals ik doe? afhankelijk oftie een beetje goed omzet heb je prima geluid smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

• Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: dagg

Is er iemand die een externe (diy) spdif decoder heeft geprobeerd om de audio kwaliteit van de Dreambox (of een andere bron) te proberen op een analoge (voor) versterker?

uhm ja? je zet er een gewone digitaal/analoog-converter tussen zoals ik doe? afhankelijk oftie een beetje goed omzet heb je prima geluid smile

Mag ik weten welke DA converter je gebruikt en met welke Dreambox?

Misschien zijn er forum leden die een diy DA converter gebruiken misschien kunnen we die bestellen via de diyaudio site dan er een leuk kastje eromheen bouwen en hebben dan een goede DA converter voor de nieuwe HD Dreambox.

Rudy
Geplaatst:
Origineel bericht van: MagicOnline
Gaan we weer beginnen over het HDMI/HDCP verhaal?

Lees http://www.broadcom.com/collateral/pb/7401-PB04-R.pdf eens goed door.

Denk niet dat we ons zorgen hoeven te maken als er ooit HDCP uitzendingen komen of deze aangezet/meegestuurd worden.

De chipset in de DM800 HD ondersteund het al... het is dan alleen een kwestie van een plugin/patch.

Weet bijna voor 100% zeker dat deze er binnen een paar dagen is mocht het uberhaubt zover gaan komen.

Dat het zo ver gaat komen is eigenlijk wel een zekerheidje aan gezien de producenten niet graag hun HD content op een andere manier op bv. het inet terug willen zien (gaan ze toch niet tegen houden). Als de chipset het kan waarom hebben ze bij DM dan geen licentie erop genomen? Zou het te duur zijn, zijn er andere beperkingen die wij niet zien of rekenen ze erop dat de gebruikers het wel oplossen.

DVI of HDMI maak idd. geen bal uit en zeker niet als ze er een DVI>HDMI kabel bij leveren (en die verlopen zijn ook niet zo heel erg duur). Wel fijn die meegeleverde kabel zeker nu ze het geluid in de DVI connector hebben gestop wink
Geplaatst:

Citaat:
Wel fijn die meegeleverde kabel zeker nu ze het geluid in de DVI connector hebben gestop

Wat ik begrepen heb, hebben ze beslist de geluid connector niet op/in de DVI/HDMI kabel gestopt.

Er zou een connector in de scartaansluiting moeten komen.

Maar ik kan ernaast zitten.....

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:
Origineel bericht van: rai
Origineel bericht van: arie kanarie

Klopt,
en voor het geluid, gebruiken we gewoon de glasvezelplug laugh

Nee, dat hoeft dus niet. Dream heeft gewoon het geluid digitaal beschikbaar in die DVI plug. Dus in dit geval DVI = HDMI = DVI =HDMI = DVI = HDMI. Alleen de stekker is anders. Hoop dat die discussie hierover nu eindelijk eens voorbij is.

Hier heb ik "die wijsheid" dan ook vandaan en voor het normaal kijken is geluid uit de versterker/boxen wel erg overdreven. Als ik naar het plaatje van de DVI>HDMI kabel kijk klinkt het ook heel logisch dat ze het geluid in de DVI stekker hebben gestopt.
Geplaatst:

Citaat:
geluid in de DVI stekker hebben gestopt

en waarvoor, hebben ze dan die extra scartplug <=> 3x RCA (zie bijlage van @Toxic[Q]) erbij zitten?

Eigenlijk is het alleen maar speculeren, we moeten afwachten totdat dat ding eindelijk uitgeleverd wordt.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

@arie kanarie,

Het is een definitief productie model.

Zapte snel, was wel met de originele s/w, heb even een stukje van 5 min opgenomen, perfekt, geen hangers of iets dergelijks opgemerkt.

Er zat een DIV / HDMI kabeltje aangesloten en er was klank op de LCD flatscreen door dit kabeltje.

Beeldkwaliteit vond ik enorm, beter dan de Topfield 7700 HSCI die er net naast stond opgesteld, maar dat kan misschien wel de TV instelling geweest zijn.

Het kleine OLED schermtje is haarscherp. De tuners kunnen vervangen worden door een T of C versie achterpaneeltje is bijgeleverd

En als je het verhaal van de tester leesde.

Bij dat verloopje zit ook beeld, dus zou er ook geen beeld via de dvi komen crazy

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Geplaatst:

kijk, aan zo'n antwoorden heb je nog eens wat.

Een tester aan het woord.

tis alleen jammer dat ik het niet gelezen heb [slordig hé].

ik blijf in afwachting op de uitleverdatum :D

grtz arie

Geplaatst:

die is (alweer) verschoven, hij zou in maart komen, dus diverse webshops deden aan pre-sale. laugh.
en wat denk je hij komt niet, het is nu naar april gezet laugh

Geplaatst:

1 april????????? :D

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Gast NDS4Ever
Geplaatst:
Origineel bericht van: Satelliet
.... heb even een stukje van 5 min opgenomen, perfekt, geen hangers of iets dergelijks opgemerkt.......

Kun jij dan ook aangeven wat het data-verbruik is op de HD? Bijv. hoeveel GB-tjes per uur opname in HDTV kwaliteit en hoeveel per SDTV kwaliteit ??????
Geplaatst:
Origineel bericht van: SAT-FAN

die is (alweer) verschoven, hij zou in maart komen, dus diverse webshops deden aan pre-sale. laugh.
en wat denk je hij komt niet, het is nu naar april gezet laugh

In de winkel (geen internetshop) waar ik mijn 7025 gekocht heb, is aangekondigd dat de 800 vanaf 8 april 2008 zal geleverd worden.
Geplaatst:
Origineel bericht van: NDS4Ever

Kun jij dan ook aangeven wat het data-verbruik is op de HD? Bijv. hoeveel GB-tjes per uur opname in HDTV kwaliteit en hoeveel per SDTV kwaliteit ??????

Net als bij de huidige DM-boxen. Dus afhankelijk van wat de aanbieder in de lucht gooit. ALs het zo'n telefoonsex kanaal is, dan heb je kan dat je een uur lang niet meer als 100Mb hebt opgenomen. En als je toevallig de feed van de Olympics probeert weg te schrijven, die 60Mb/s aan het uitsturen is, dan is de kans groot dat je schijf binnen een uur 100Gb verder is.
Geplaatst:

Mag ik weten welke DA converter je gebruikt en met welke Dreambox?

Ik gebruik een musical fidelity tri-vista 21 dac op m'n 7000, maar dat maakt verder niks uit. Als deze 48 kHz/16 bit aankan is het al okay. Dat rijst bij mij de vraag wat hd-content voor waardes heeft hiervoor? Ik kan in ieder geval tot 108 kHz en 24 bit, lijkt me genoeg smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:
Origineel bericht van: chocovla
Frappant dat meerdere mensen zitten te nuilen over het ontbreken van een 2e tuner. Een beetje zoekwerk moet toch aantonen dat het publiek voor de 800hd een andere is dan het publiek van de 8000hd welke wel een optie heeft voor meerdere tuners.

Nooit een twintuner gehad zeker? Doet me een beetje aan de nieuwe Volkswagen reclame denken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen