BCP88 Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 Ik heb per toeval een opname gewist. Maar ik moet ze nog bekijken. Is er een mogelijkheid om deze terug te halen? Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini
sretlow Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Wammer dat niemand hier een kant en klare oplossing voor heeft. Het is bij mij ook al meerdere malen voorgekomen dat dit gebeurd is. Ik had ze dan op de NAS stan die middels CIFS mount gekoppeld is met de 7000. Na verwijderen helaas nooit meer terug kunnen krijgen. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
bander Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Zou een programma als GetBackData je niet kunnen helpen? Ik weet wel dat deze NTFS en FAT schijven aan kan maar of het de schijf van een dreambox (andere indeling) aan kan weet ik niet. Aangezien de schijf van een dreambox linux geformateerd is zal er ongetwijfeld wel zo'n soort programma bestaan , dus effe googlen of navragen bij een linux forum. succes
dAF2000 Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Hier op 't forum (weet niet precies waar) is al 'ns beschreven dat in Linux wissen echt wissen is. Terughalen lukt niet.
boaz Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Probleem is dat op Windows achtige schijven bij wissen enkel de eerste letter van de bestandsnaam wordt gewist in de inhoudsopgave van de schijf, simpel gezegd. Zolang de sectoren op de schijf waar het bestand staat niet opnieuw worden beschreven, kan het bestand worden teruggehaald. Linux gebruikt een ander principe waardoor wissen inderdaad wissen betekent. Omdat echter ook bij Linux niet de schijf wordt overschreven met nieuwe informatie, is ook hier wat terug te vinden. Zou wel veel moeilijker zijn en voor filmbestanden min of meer onbegonnen werk, maar voor bijv. teksten wel uitvoerbaar. Dat wissen bij Linux ook wissen betekent is weer zo'n typisch geval van "ieder voordeel hep z'n nadeel". VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
sretlow Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Thnx. Kijk dat is nou info waar je wat aan hebt. Ik had het niet eerder gelezen. <Offtopic> Mooie naam Boaz....mijn zoontje heet ook zo. Je hoort het niet veel.</Offtopic> ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Ubik Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Het is perfect mogelijk de files terug te halen. Spijtig genoeg is het te lang geleden dat ik dat nog eens gedaan heb en kan dus geen gedetailleerde uitleg geven, maar ik heb op een bijna volledig gecrashte HD heel wat files gered. Harde schijf afkoppelen en rechtsreeks aan een Linux-PC hangen (of Windows PC met Ext2FS of iets dergelijks). In linux kan je op zoek gaan naar de i-nodes (bestaat een commando voor, google op "e2undel") of dmv gratis verkrijgbare utilities op win XP voor Ext2/3 (ben naam vergeten) VU+Solo², DM-800HD, T90
Rasta 87 Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 probeer eens het programma dreambox control center (DCC) en druk daar bij de optie recordings op de PANIC button! bij mij verschijnen er al lang gedelete opnames! VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
boaz Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Dat er dan gewiste opnames terugkomen is volgens mij niet de bedoeling, wat die panic knop doet is de recordings.epl (naam onder voorbehoud) opnieuw opbouwen, zeg maar de inhoudsopgave voor de dreambox en die wil nog wel eens in de war raken, vandaar ook de paniek die dan ontstaat. Benader de schijf via de PC voor en na een paniek en je ziet dat enkel die recordings.epl is gewijzigd. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
boaz Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Begin hier maar eens rond te neuzen. En anders even Googlelen op linux file recovery. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
BCP88 Geplaatst: 2 april 2008 Auteur Geplaatst: 2 april 2008 Bedankt voor de reacties. Ik ga het in het weekend eens proberen uit te zoeken. Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen