Ga naar inhoud


Snel inladen TVV kanaallijst


koilover

Aanbevolen berichten

Kan er iemand mij eens juist uitleggen hoe je met de Inverto IDL7000 de zenderlijst van TV Vlaanderen snel kunt laten inladen?

Ik heb een software update gedaan en daarna de fabrieksreset gedaan zoals het hoort.

Daarna ga ik te werk zoals het op de site van TV Vlaanderen uitgelegd staat om de zenders in te laden, en alle zenders staan willekeurig door elkaar met als gevolg dat ik ze weer allemaal manueel mag herschikken en daardoor een hoop tijd verlies. mad

Ik heb gehoord dat je de receiver bij het land moet instellen op Vlaanderen. Waar vind ik dit terug?? Ik zie dit nergens hoor in de instellingen.

Wie kan me, en waarschijnlijk nog andere mensen, juist inlichten?

Anders is het een heel goed toestel.

Groeten,

Koilover wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan inderdaad in de basisinstellingen een landkeuze maken , maar voor Vlaanderen werkt(e) dit voorlopig niet : je kreeg gewoon alle zenders door elkaar , althans zo heb ik het een paar maanden geleden nog ondervonden.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gene,

 

Ik heb ondertussen al gevonden dat je in de menu waar ook de fabrieksinstellingen staan, je daar bij de landen de zogenaamde voorgeprogrameerde lijst van Vlaanderen kunt selecteren.

Als ik dan de zenders weer laat inlopen staan ze nog steeds door elkaar. Dit werkt nog niet zoals het zou moeten.

Wie weet hoe dit wel werkt? Of wanneer dit zal werken?

 

Groeten,

 

Koilover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je niet een CD/TVV model anders zou hij na de selectie van Vlaanderen de fastscanlijst inladen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Waarschijnlijk heb je niet een CD/TVV model anders zou hij na de selectie van Vlaanderen de fastscanlijst inladen.


Ik betwijfel het : als je "Nederland" kiest krijg je een perfecte CD-voorgeprogrammeerde lijst voor de CD-abonnee's .
Toen ik "Vlaanderen" koos kreeg ik een zootje ongeregeld . Het probleem is dat je bestaande hoofdlijst overhoop gehaald wordt als je het eens wil proberen : je krijgt immers geen optie om terug naar de vorige lijst te gaan .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen door de importeur. Als ie na 1 juni 2006 is gekocht en door de Nederlandse importeur is geleverd zou het een CD/TVV model moeten zijn.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat was dus de reden : mijn Inverto is twee maanden geleden naar de importeur gestuurd om er een CD/TVV-model van te maken .

Toen het toestel terug kwam was de nederlandse kanalenlijst geinstalleerd . Zet ik het toestel bij de basisinstellingen op

" Vlaanderen " dan heb ik dus een zootje.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gene,

 

als ik het goed begrijp is de aanpassing van je toestel nutteloos geweest.

Als de zenders nog altijd door elkaar staan als je ze laat inladen via Vlaanderen is de software dus nog altijd niet goed aangepast.

Al eens aan gedacht om dit te melden of een klacht in te dienen?

Het is waarschijnlijk via Bomb... dat dit is gebeurt?

Men kan het zien op zijn website dat ze deze aanpassing aanbieden mits betaling.

Ik vind dit onredelijk. Andere software updates zijn gratis en voor dit moeten we betalen. Het toestel kost al genoeg bij aanschaf. Deze aanpassing zou ook gratis moeten zijn!!

Ik begrijp het wel dat daar waarschijnlijk veel uren in gaan om de software aan te passen, maar dit hoor nu eenmaal bij de service van een merk.

In de computerwereld zijn er honderden, zoniet duizenden gratis updates van firmware voor hardware producten.

Eigenlijk zou Inverto zelf voor deze updates moeten zorgen.

Maar er is op hun site niet echt veel te vinden.

 

Hebben andere Inverto eigenaars andere ervaringen?

 

Groeten,

Koilover

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil is dat het niet om een upgrade gaat maar om een model-wijziging. Het is niet zo dat bij de verkoop werd verteld dat er fastscan in zou zitten en dat achteraf niet zo blijkt te zijn.

 

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat het bij mij wel lukt om de TV-vlaanderen lijst binnen te halen. Hij doet wel een beetje eigenzinnig over de Satteliet configuratie daar plaatst hij automatisch Astra1 en Astra 3 (terwijl ik momenteel Astra 1 en Hotbird heb zitten).

Ik denk dat dit probleem kan te maken hebben met je bootloader.

Mijn box is onlangs binnen geweest en staat nu in een recente versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ondertussen toch gevonden hoe het moet. Het werkt.

ik deed er verkeerd aan om via de menu kanalen zoeken de zenders in te laden.

Na een fabriek reset staat het toestel weer in het engels.

Het is daar dat je meteen bij Country, Vlaanderen moet selecteren.

Dan kun je de menu weer in het Nederlands zetten, dit werkt toch iets makkelijker.

In de menu van de antenne stel je in dat je de satellieten Astra 1 en 3 gebruikt, toch in mijn geval. standaard staan Astra 1 en Hotbird in het lijstje. Hotbird verwijder ik.

De Diceq zet ik voor Astra 1 op 1.0 A en voor Astra 3 op 1.0 B

je ziet meteen of je signaal hebt.

Doe hetzelfde voor de 2e tuner.

Daarna (heel belangrijk) 1 keer op exit drukken en ja, het toestel laadt de TV Vlaanderen lijst in en alles staat netjes geselecteerd; Je kunt uiteraard zelf nog de zenders later verplaatsen naar uw smaak.

Zo zie je maar, wie zoekt en informeert die vind...

toch bedankt aan allen die gereageerd hebben En vooral aan Gino die me de gouden tip gaf.

Koilover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...