Ga naar inhoud


[500S] Hoge Ber bij Canal Digitaalpakket


Blackadder

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraag over een probleem dat ik heb.

Ik heb eeb DB500 en sinds een tijdje heb ik veel problemen met de zenders van Canal Digitaal. Ook verschillende zenders zoals DSF en SAT1 die storen helemaal als een gek en die kan ik helemaal niet zien. Nu heb ik wel wat oudere topics gelezen en las dat het aan DECT kan liggen. Ik heb wel een DECT telefoon, maar die staat niet in de buurt vd DB. Ik heb ook gelezen dat het aan de coaxkabel kan liggen of misschien de LNB. Ik heb ook een Kathrein USF910 en die tijdelijk doorgelust via de Dreambox omdat het nog geen weer is geweest om het dak op te gaan en mijn lnb te vervangen door een twin lnb. Op de Kathrein heb ik er geen last van. Geen storingen bij Canal Digitaal of bij DSF, SAT1 etc.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?

Nog een ding over de Dreambox. Als ik bijv naar een zender van Canal Digitaal aan het kijken ben en iemand gebruikt de toetsenbord van de pc dan reageert de Dreambox daarop en wordt het storen zo erg dat kijken niet meer mogelijk is.

 

Wie heeft een idee wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen.

Alvast bedankt !

 

gr,

Blackadder

I have a cunning plan !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zet de DECT eens uit... (basisstation plus telefoon) en kijk of het dan beter gaat. Dan weet je in ieder geval of het aan de DECT ligt...

 

Het kan natuurlijk ook aan de harde wind liggen enige tijd geleden, zodat je schoteltje een beetje "verwaaid" is.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je misschien een draadloos toetsenbord?

Staat je pc misschien zonder afscherming te draaien, omdat je de kast open hebt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Heb je misschien een draadloos toetsenbord?
Staat je pc misschien zonder afscherming te draaien, omdat je de kast open hebt?


Toetsenbord is met draad. Muis is wel draadloos. Die heeft ook invloed als ik die gebruik. Mijn pc is netjes afgeschermd.

Thanks !
gr,
Blackadder

I have a cunning plan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je misschien een netwerkkabel tussen de computer en de Dreambox?

 

Er straalt duidelijk iets in. Probeer de sat-ontvanger eens zo kaal mogelijk aan te sluiten, dus alleen net-, antenne- en scartkabel. Het lijkt er ook op, dat de afscherming van de antenne kabel niet optimaal is.

 

Schakel ander eens je computer spanningsloos, dus netstekker trekken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de Kathrein het niet doet dan kan het wel eens zijn dat het aan de scartkabel ligt. Probeer de scartkabel van de Kathrein eens. Misschien is dit de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gehad: Ned 1,2 en 3 niet om aan te zien, commerciëlen wel goed. Bleek de coax-aansluiting achterop de DM500 te zijn. Beetje rommelen met de kabel en het beeld was weer goed. Ik heb gemerkt dat na een paar jaar de aansluitingen van de DM500 los gaan zitten op de print en vastgesoldeerd moeten worden. Inmiddels heb ik alles al gehad, behalve de coax-aansluiting. En laat die het nou net zijn...

Overigens kan het ook zijn, dat de schotel een beetje verdraaid is. Mijn schotel staat niet al te hoog opgesteld en onlangs had een jongetje zijn voetbal ertegenaan geschopt. Ook toen waren de publieke zenders slecht en de commerciëlen goed. De publieke omroepen bezuinigen blijkbaar op kwaliteit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Heb je misschien een netwerkkabel tussen de computer en de Dreambox?

Er straalt duidelijk iets in. Probeer de sat-ontvanger eens zo kaal mogelijk aan te sluiten, dus alleen net-, antenne- en scartkabel. Het lijkt er ook op, dat de afscherming van de antenne kabel niet optimaal is.

Schakel ander eens je computer spanningsloos, dus netstekker trekken.


Ik heb idd een netwerkkabel aan mijn DB hangen, maar die loopt via de router. Ik zal se DB straks eens zo kaal mogelijk op te starten.

Thnx !
gr,
Blackadder

I have a cunning plan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jaja
Als de Kathrein het niet doet dan kan het wel eens zijn dat het aan de scartkabel ligt. Probeer de scartkabel van de Kathrein eens. Misschien is dit de oplossing.


Bedankt voor de suggestie, maar dat heeft idd niks met de scart te maken. De Kathrein is trouwens via hdmi aangesloten smile

gr,
Blackadder

I have a cunning plan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iemand
Origineel bericht van: poktor
Overigens kan het ook zijn, dat de schotel een beetje verdraaid is.


Daar hou ik het ook op... eerst maar even een sat-finder er tussen. Terwijl je bent afgestemd op bv Ned 1.


Als ik het niet binnen kan oplossen dan zal ik idd eens het dak opgaan. Ik heb geen satfinder, maar kan die wel aanschaffen natuurlijk. Mijn schotel loopt van 28 oost tot en met 30 west en alle sterke satellieten zitten rond de rond de 90% kwaliteit en signaal. Ik heb eigenlijk alleen die storing bij het Canal Digitaal pakket en was Duitse fta kanalen. Als de kwaliteit and signaal overal rond de 90% zit, kan het dan toch dat die niet helemaal goed staat ?

bedankt en gr,
Blackadder

I have a cunning plan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan heel goed dat je schotel niet helemaal goed staat. bij mij was ook de ontvangst 87-90%, maar toch viel het beeld nagenoeg volledig weg met een BER van 15-20%. Na opnieuw uitrichten was het signaal nog steeds 87-90%, maar de BER viel terug tot 0 en ik had weer perfect beeld. Een goed signaal is dus geen garantie voor goed beeld.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...