Ga naar inhoud


[7020] Start niet meer op.


deeejeee

Aanbevolen berichten

Mijn DB 7020 wil niet meer opstarten en is ook niet meer serieel te bereiken. Tijdens het opstarten zie ik een blokje op het display en verder gebeurd er niets.

Ik heb deze box tweedehands gekocht en nu is er geen dealer die hem ter reparatie wil/kan aanbieden. Heeft iemand een idee of deze box nog te redden is.......?

DM8000 ruDREAM Infinity X

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gebruik je wel een goede Null-modem kabel?

Gebruik je de juiste versie Dreamup (soms werkt een oudere versie beter dan een recente)?

mogelijk heb je al enkele versies geprobeerd en krijg je foutmeldingen in dreamup?

Is je Compoort wel goed geconfigureerd?

 

Om zo maar even te zeggen wat er mogelijk op het technische vlak defect zou kunnen zijn, daar hebben we echt meer informatie voor nodig.

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ie via hyperterminal te benaderen

Start=>uitvoeren=>hypertrm<enter> compoort selecteren, snelheid 115200

als het programma is opgestart, dan de de DB opstarten tegelijk met de S ingedrukt.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik denk dat je voeding stuk is.

Zonder een verder/dieper onderzoek, vind ik jouw antwoord een beetje kort door de bocht.

Het kan eigenlijk héél veel zijn. Misschien eens wat meetgegevens hier plaatsen van de connector voeding<=>mainboard.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
Citaat:
Ik denk dat je voeding stuk is.

Zonder een verder/dieper onderzoek, vind ik jouw antwoord een beetje kort door de bocht.
Het kan eigenlijk héél veel zijn. Misschien eens wat meetgegevens hier plaatsen van de connector voeding<=>mainboard.


Als alleen de verlichting van het LCD-scherm nog brand, dan is in 99% van de gevallen de voeding stuk.
Kijk maar eens op de verschillende forums.

DM-800HD se -|- stab HH120 -|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij de 7000 is het zo dat de LCD een eigen voedings gedeelte heeft. Dat is die kleine zwarte trafo.

 

Daarom brandt alleen het display ook al is de voeding kapot. Dit zal denk ik bij de 7020 ook zo zijn.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...