Ga naar inhoud


BVN: geen breedbeeld signaal meer


athloni

Aanbevolen berichten

Het valt mij op dat de laatste tijd het breedbeeld signaal meestal ontbreekt op de BVN waardoor de TV niet meer automatisch over gaat op breedbeeld.

 

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Op mijn oude Echostar ontvanger werd BVN letterboxed doorgegeven, maar wel met een breedbeeldpuls. De uitzending was dan dus wel beeldvullend zonder dat de tv zelf in moets zoomen, maar de resolutie was lager en als je op het infoknop drukte kwam deze gedeeltelijk buiten beeld te staan.

 

Mijn huidige ClarkeTech maakt er een gewoon letterboxed signaal van, dus met balken boven en onder. BVN zendt dus niet anamorphisch breedbeeld uit, en heeft dat naar mijn weten ook nooit gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb toch ook nooit een breedbeeld puls gezien of ontvangen,

de goedgekeurde phillips ontvangers van TVV en CD die zette dat beeld automatisch altijd goed als je kiest voor 16/9 beeldinstelling.

miss dat andere ontvangers dit ook doen,

maar ik heb het toch nooit gehad,

moet m'n tv altijd zelf schakelen,

de optie dat ik heb gedaan,die automatische schakeling van de tv uitgezet en op breedbeeld gezet,heb nu altijd goed beeld en moet nooit aanpassen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Allure
Op mijn oude Echostar ontvanger werd BVN letterboxed doorgegeven, maar wel met een breedbeeldpuls. De uitzending was dan dus wel beeldvullend zonder dat de tv zelf in moets zoomen, maar de resolutie was lager en als je op het infoknop drukte kwam deze gedeeltelijk buiten beeld te staan.


Klopt. Dat DEED mijn Philips DSR2210 dus ook. Maar sinds een tijdje stuurt BVN dat signaaltje dus niet meer mee.

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

BVN heeft nog nooit signalen meegezonden. Mogelijk dat het soms in 1 van de uitzendtapes misschien erin geslopen is. Was het maar waar dat ze in echt 16/9 gingen uitzenden. Maar de doelgroep zijn wij nou eenmaal niet, maar de rest van de wereld. En daar hebben ze ..............

 

 

Inderdaad, HDTV. En bij BVN denken ze dat het grootste deel van hun klanten nog met een Zwart/Wit 13" TV zitten te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
BVN heeft nog nooit signalen meegezonden. Mogelijk dat het soms in 1 van de uitzendtapes misschien erin geslopen is. Was het maar waar dat ze in echt 16/9 gingen uitzenden. Maar de doelgroep zijn wij nou eenmaal niet, maar de rest van de wereld. En daar hebben ze ..............


Inderdaad, HDTV. En bij BVN denken ze dat het grootste deel van hun klanten nog met een Zwart/Wit 13" TV zitten te kijken.


BVN heeft WEL vaak signalen meegezonden!
Het is wel altijd letterbox geweest, maar ze zonden wel een signaal mee zodat de TV vanzelf GELIJK ging inzoomen. OOK als de TV niet op automatisch zoomen stond. Sinds kort is dat dus veranderd.

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
BVN heeft nooit een of andere pulse gehad.


Idd, in die goeie 3 jaar dat ik via satelliet kijk, heb ik nog nooit anamorf breedbeeld gehad bij BVN.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het is wel altijd letterbox geweest, maar ze zonden wel een signaal mee zodat de TV vanzelf GELIJK ging inzoomen. OOK als de TV niet op automatisch zoomen stond. Sinds kort is dat dus veranderd.

 

Misschien een gevolg van de recente CanalDigitaal

firmware update van je goedgekeurde Philips decoder.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Brambo's
Origineel bericht van: Littlesat
BVN heeft nooit een of andere pulse gehad.


Idd, in die goeie 3 jaar dat ik via satelliet kijk, heb ik nog nooit anamorf breedbeeld gehad bij BVN.


wie heeft het hier over anamorph??

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als er hier gesproken wordt over de zogenaamde puls om je TV in breedbeeld te zetten, dan is 't maar logisch zeker dat ik over anamorf breedbeeld begin.

Uitzendingen die nu zogezegd in breedbeeld op BVN gegeven worden, zijn in het letterboxformaat en dus niet anamorf breedbeeld waardoor je 16/9 TV geen volledig beeld geeft en nu slechts zwarte balken boven/onder & link/rechts.

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Brambo's
Ja, als er hier gesproken wordt over de zogenaamde puls om je TV in breedbeeld te zetten, dan is 't maar logisch zeker dat ik over anamorf breedbeeld begin.
Uitzendingen die nu zogezegd in breedbeeld op BVN gegeven worden, zijn in het letterboxformaat en dus niet anamorf breedbeeld waardoor je 16/9 TV geen volledig beeld geeft en nu slechts zwarte balken boven/onder & link/rechts.



laat maar sleep

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...