Ga naar inhoud


[70x0S] Flashwizzard Pro - Image verdwenen


KoosKoets

Aanbevolen berichten

Ik heb Flashwizzard Pro op mijn stick staan met een aantal alternatieve images. Ik selecteer meestal Gemini. Dit werkt al jaren. Vandaag bij het aanzetten van de box draaide het originele dreambox image.

Dus ik doe een reset, maar dan blijkt dat de lijst van images is verdwenen in het startmenu van flashwizzard pro, alleen het originele dreambox image staat er nog in!?

 

Hoe is dit mogelijk? Heeft iemand een verklaring?

Kan ik de images nog terughalen?

 

Kees Koets

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja,want die staan op je stick en worden bij installatie van de multiboot weer gevonden.

Je kunt zo zelfs images "gewoon" naar je PC kopiëren (met stick in PC) voor back up en weer terugzetten.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je USB stick nog wel ok?

 

Zou in ieder geval even controleren of de images uberhaupt nog op je USB stick staan en dat ze benaderbaar zijn.

 

En anders heb je vast nog wel een backup, toch? wink

 

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Citaat) Dus ik doe een reset, maar dan blijkt dat de lijst van images is verdwenen in het startmenu van flashwizzard pro, alleen het originele dreambox image staat er nog in!?

 

Je hebt denk ik een factory reset gedaan. Bij een factory reset moet je alles opnieuw instellen. Klopt het ip adres nog. Als je flashwizard opstart, wat voor een melding krijg je dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd na een factory reset kan het wel eens gebeuren dat het flashwizard menu weg is van je box..

als je het juiste ip adres in fwpro invoerd met inlog naam en ww en dan probeert te connecten zet hij de multi boot software weer op je box en met geluk zie je je images weer staan.

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de volledigheid wil ik even vermelden hoe dit is afgelopen.

 

1. Heb opnieuw de laatste dream image in de flash gezet met nul modem kabel.

2. Vervolgens Flash Wizzard opnieuw geinstalleerd. Helaas waren toen de images niet meer zichtbaar.

3. Geprobeerd de nieuwste Gemini 4.3 op de stick te zetten. Dit lukte niet. Alles geprobeerd...

4. Stick opnieuw geformatteerd. Dit hielp niet. Image ging niet op de stick.

5. Toen maar Gemini 4.3 op de flash gezet viaFlashwizzard. Wel riskant... Dat ging gelukkig wel goed.

5. Heb dus nu Gemini in de flash staan. Toen /var op de stick geplaatst.

 

Alles loopt weer met de nieuwste CCcam (2.05), ook Sky. Ik moet nu nog cardsharing in huis (DB 7020) opnieuw installeren. Ben totaal vergeten hoe dat ging. Zal eerst de zoekfunktie gebruiken.

 

Iedereen bedankt voor de hulp! smile

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: KoosKoets
3. Geprobeerd de nieuwste Gemini 4.3 op de stick te zetten. Dit lukte niet. Alles geprobeerd...
4. Stick opnieuw geformatteerd. Dit hielp niet. Image ging niet op de stick.


Klinkt toch als een defecte stick...

Maar doe nou gewoon Pli in je flash zetten wink

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: KoosKoets

5. Toen maar Gemini 4.3 op de flash gezet viaFlashwizzard. Wel riskant... Dat ging gelukkig wel goed.


onzin...is met FWP heel veilig en heel makkelijk.
en m.i. had je hier gewoon mee moeten beginnen.
Is je n;l gelijk aangeraden om image in de flash te vervangen

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens een andere stick proberen. Ik denk ook dat jouw stick het begeven heeft. Dit heb ik in het verleden ook een paar keer meegemaakt. In een keer was dan de multiboot weg. Nieuwe stick erin en alles loopt na installatie weer normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...