Ga naar inhoud


Alles goed behalve Ned1,Ned2,Ned3


Gast newsat

Aanbevolen berichten

Na de verhuizing heb ik de schotel weer tegen de muur hangen.

Het vreemde is dat alles werkt maar op de transponder 12515H staat de kwaliteit tussen de 70 en 90% te schommelen.

Dit heeft blokjes tot gevolg bij Ned1,2,3.

Op de overige kanalen staat de kwaliteit strak op 99%.

 

Wie kan mij helpen met wat hier mis is?

(CD al gebeld en ze hebben geen storing op 12515)

 

Dank u.

Link naar reactie
Delen op andere sites


volgens mij doet de transponders van CDS wel wat vreemd..

 

dat zijn de enige transponders die ineens veel zwakker binnen vallen..

 

en op de Astra 3 is het signaal weer LOEI sterk laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik begrijp dat niemand op dit moment last heeft van gekke dingen op 12515H zodat er blokjes ontstaan.

Het moet dus ergens bij mij fout zitten.

Uitrichten gaat met mijn simpele pieper niet echt beter dan het nu is. Ik heb het vanavond nog geprobeerd.

 

Ik zal nogmaals proberen beter uit te richten en anders morgen maar even met de set langs de dealer, misschien is er iets stuk?

 

Bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Newsat, heb je al geprobeerd je lnb een fraktie te verdraaien ?? Maak even een merkteken hoe hij nu staat, en draai hem dan even een beetje naar rechts of naar links, ligt eraan of je voor of achter de schotel staat. Waarschijnlijk is het probleem dan opgelost, dat was tenminste mijn probleem jaren geleden. 12515 is een iets zwakkere transponder.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog even als aanvulling, hiebij moet je niet naar de signaalsterkte op de satfinder kijken, omdat die je dan op het verkeerde been zet, maar kijk hierbij naar de kwaliteitsaanwijzing op je ontvanger of naar het beeld.

Met het draaien van de lnb verander je de polariteitshoek, en kun je storende transponders miniseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv: Klopt, ik kon het nog iets beter krijgen door de lnb een tikkie te verdraaien en naar de kwaliteit te kijken.

Helaas bleef de kwaliteit zwalken tussen de 80 en 90%.

 

Het bleek uiteindelijk toch de lnb te zijn die aan het overlijden was.

 

Volgens de dealer een hele goede nieuwe lnb gekocht (Sharp) en de kwaliteit staat weer daar waar hij hoort. Strak op de 99%!

 

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...