Ga naar inhoud


Waarom zit AT5 op het Etalagekanaal?


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Op dit moment is de Amsterdamse tv-zender AT5 tijdelijk te zien op het etalagekanaal.

Toen veel regionale zenders ervoor kozen om ook te gaan uitzenden via de satelliet, deden een paar omroepen, waaronder AT5 niet mee.

Dit vanwege de kosten. Wat is nu de reden dat AT5 te bewonderen valt op het Etalagekanaal?

Overweegt AT5 om nu toch via de satelliet te gaan stralen?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Donkeyman
Op dit moment is de Amsterdamse tv-zender AT5 tijdelijk te zien op het etalagekanaal.
Toen veel regionale zenders ervoor kozen om ook te gaan uitzenden via de satelliet, deden een paar omroepen, waaronder AT5 niet mee.
Dit vanwege de kosten. Wat is nu de reden dat AT5 te bewonderen valt op het Etalagekanaal?
Overweegt AT5 om nu toch via de satelliet te gaan stralen?

AT5 is een lokale zender, geen regionale. De regionale zenders krijgen voor satellietdistributie ook geld van de overheid, AT5 niet.

Van dat hele etalagekanaal snap ik sowieso het doel niet. Of dit nu zenders zijn die zelf de satelliet op willen of zenders waarvan CDS ons wil laten proeven om te kijken of het voor hen interessant is om door te geven, beats me..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar komt bij dat het voor de kijker enorm verwarrend is.

Het doel van Nederland 4 en het Etalagekanaal heb ik nooit begrepen.

Het ene moment kijk je naar een leuke zender, het volgende moment zit er weer heel iets anders op. Het had beter geweest om deze bandbreedteverspilling te benutten voor twee vaste zenders, dat geeft een ieder tenminste duidelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In vermoed dat CDS het etalagekanaal ook gebruikt om aan twee kanten (kijker en omroep) behoefte te kweken.

 

Wat mij bevreemd met AT5 is dat deze omroep tot een aantal jaren geleden aangaf dat zij op de sattelliet wilden uitzenden maar dat de mediawet dit tegen hield, nu het wel mag vinden zij de kosten te hoog.

Wat ik me afvraag, AT5 zit op dit moment op een aantal kabelnetten zij zullen daar toch ook te maken hebben met distributie kosten, hoe gaat het signaal naar die kabbelmaatschappijen.

Kan men hier niet wat besparen door die distributie te stoppen en de kabelmaatschappijen het signaal te laten pakken van de 23,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is eigenlijk nog niet één zender van het Etalagekanaal/Nederland 4 kanaal daadwerkelijk op de satelliet gekomen, alleen in de testperiode. En nog zoiets, wat hebben kijkers van TV Vlaanderen aan AT5? Er zijn voor Vlamingen toch veel interessantere zenders... Volgens mij mag je in België officieel helemaal niet kijken naar AT5, of mag dat wel?

 

En wat komt er volgende maand op het Etalagekanaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin van Gestel

En wat komt er volgende maand op het Etalagekanaal?


Als je op de site van CDS bij veelgestelde vragen etalagekanaal invult komt dit als antwoord,

April 2008 AT5
Mei 2008 The History Channel (ovb)
Juni 2008 Lite TV (ovb)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Elwin van Gestel

En wat komt er volgende maand op het Etalagekanaal?


Als je op de site van CDS bij veelgestelde vragen etalagekanaal invult komt dit als antwoord,

April 2008 AT5
Mei 2008 The History Channel (ovb)
Juni 2008 Lite TV (ovb)


Leuk dat The History Channel er volgende maand op komt, dat liever dan AT5 smile .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Donkeyman
Op dit moment is de Amsterdamse tv-zender AT5 tijdelijk te zien op het etalagekanaal.
Toen veel regionale zenders ervoor kozen om ook te gaan uitzenden via de satelliet, deden een paar omroepen, waaronder AT5 niet mee.
Dit vanwege de kosten. Wat is nu de reden dat AT5 te bewonderen valt op het Etalagekanaal?
Overweegt AT5 om nu toch via de satelliet te gaan stralen?

AT5 is een lokale zender, geen regionale. De regionale zenders krijgen voor satellietdistributie ook geld van de overheid, AT5 niet.

Van dat hele etalagekanaal snap ik sowieso het doel niet. Of dit nu zenders zijn die zelf de satelliet op willen of zenders waarvan CDS ons wil laten proeven om te kijken of het voor hen interessant is om door te geven, beats me..


Een onbegrijpelijke toestand is het: Een zender promoten die niet de intentie heeft om per satelliet te gaan stralen.

Als ex-Amsterdammer vind ik het toch wel grappig om al die ellende op afstand in de hoofdstad te aanschouwen.
Deze maand blijf ik gewoon nog even kijken.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Torchwood

Kleine nuance: een deel van de regionale omroepen krijgen een bijdrage in de distributiekosten voor satelliet van de provinciale overheid. Zo steekt Gelderland een X bedrag toe aan Omroep Gelderland, terwijl Utrecht weigert om bij te dragen aan RTV Utrecht. Dit komt vooral door de dichte bekabeling in de provincie Utrecht. Zij kunnen middels kabel en Digitenne zo'n 99% van de regionale kijkers bereiken. Uitzonderingen zijn TV Oost en L1 die ook nog eens gebruik maken van private financiering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan behoor ik bij die 1% die geen kabel kijkt. Destijds heb ik die gedumpt vanwege de meer dan belabberde beeldkwaliteit

Zo blijven de beelden over mijn provincie weg van mijn beeldbuis...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...