Ga naar inhoud


[500]Ontvang een beperkt aantal zenders


Gast b@nzo

Aanbevolen berichten

Ik krijg op mijn dreambox500 niet alle zenders te zien. Als ik een scan uitvoer zie ik niet alle zenders. Ik mis eiegenlijkk het complete canal digitaal paket. Zelfs de FTA's zoals RTL2, BVN e.d staan niet in de lijst. Ik kan wel enkele andere duitse zenders zien en Franssen. Als ik een topfield aansluit heb ik wel beeld. CCam is actief en op de server is te achterhalen dat ik TV vlaanderen op heb staan.

 

Moet de schotel preciezer gericht worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of de schotel beter uitgericht moet worden zal je zelf kunnen zien aan de signaalsterkte. Als het meer dat 85% is, dan zit het 'm vermoedelijk niet daarin.

Soms moet je, om onbekende redenen, opnieuw flashen waarna alles weer 100% functioneert.

De LNB kan hier ook een oorzaak van zijn.

 

Dus eerst maar eens de dingen checken / aanpassen zonder dat het geld kost, en daarna kan je altijd nog de LNB vervangen.

Heb je bv wel de MTV kanalen en VH1? Deze zitten verticaal en de meeste anderen horizontaal. Daar kan het in zitten.

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MTV en VH1 komen wel in de zenderlijst voor (heb nu alleen een zenderlijst eringezet). VH1 geeft ook gewoon beeld maar RTL Television niet??

MTV nl doet het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er in de zenderlijst voor komt is niet aan de orde. Tenzij dit puur een eigen scan betreft.

RTL television bedoel je daar de duitse RTL mee?

De hollandse RTL zenders zitten allemaal op een horizontale transponder. Misschien toch eens bij www.kingofsat.net rondkijken wat er allemaal horizontaal zit en wat verticaal.

Dan is waarschijnlijk de LNB naar de knoppen.

 

RTL (duitse) zit ook verticaal, dus dat zal het niet zijn. Signaalwaarde bekeken?

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, met RTL television bedoel ik de Duitse zender. LNB kaopt lijkt mij sterk aangezien op een andere receiver het beeld goed is en alle zendrs beschikbaar zijn. Zal maar eens de image opnieuw erin zetten en opnieuw een scan uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: b@nzo
Ja, met RTL television bedoel ik de Duitse zender. LNB kaopt lijkt mij sterk aangezien op een andere receiver het beeld goed is en alle zendrs beschikbaar zijn. Zal maar eens de image opnieuw erin zetten en opnieuw een scan uitvoeren.
Het is wel verrekte "lastig" voor iedereen om een deugdelijk advies te geven als je met halve informatie aan komt zetten (blijkbaar heb je een tweede receiver erbij) en geen antwoord geeft op de gestelde vragen voor wat betreft de signaalsterkte.

Succes met flashen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste John,

 

Allereerst wil je al bedanken voor de reacties die je hebt gegeven.

Zoals in de start van deze Topic staat, blijkt al dat ik een andere receiver heb die wel functioneerd.

Wat betreft de signaalsterkte die slaat op de tofield bijna volledig uit. (Goed dus) Op de dreambox is dit inderdaad een stukje minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dreambox heeft een echt goed uitgerichte schotel nodig. Waar een topfield nog beeld verkrijgt, zal de dreambox geen beeld leveren met een niet goed uitgerichte schotel.

Dus wat is je:

SNR

ACG

BER

 

Ber moet overigens nul zijn.

 

Mogelijke oorzaken van je probleem:

 

Niet goed uitgerichte schotel

Een kapotte LNB

Vocht c.q. corredatie coax / f-konnektors

Defecte tuner ( Deze conclussie kun je alleen trekken, door de dreambox aan te sluiten op een ander goed uitgerichte schotel )

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Paardengek,

 

Ned1: SNR: 65 AGC: 78

RTL4: SNR: 59 AGC: 65

Ber is bij beide inderdaad 0

 

Ik hoop dat jij mij nu gaat vertellen dat de schotel beter gericht moet worden aangezien dit de goedkoopste optie is.

 

Groet B@nzo

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenieder bedankt voor de reacties.

 

Ik zal de schotel opnieuw gaan uitrichten.

 

Wat zijn de juiste minimale waardes om beeld te krijgen?

 

 

Groet B@nzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...