Ga naar inhoud


hulp bij uitrichten multytenne...


Patman

Aanbevolen berichten


Gast Ballspeed

is het een multytenne 45 cm ?? verwacht er dan niet te veel van maar met veel pieren komt het wel goed doe het volgende

Astra 1 (Poort A of 1)

Hotbird (Poort B of 2)

Astra 3 (Poort C of 3)

Astra 2 (Poort D of 4)

richt hem eerst uit op Astra 1( dat zijn de nederlandse zenders ned1 ned 2 etc op (Poort A of 1)want dat is jou middelpunt dan gaat de rest vanzelf welke ontvanger heb je ??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jongkind

Ik heb dezelfde schotel en een prima ontvangst. Naast de Multytenne heb ik ook een 78 cm met enkel Astra 1 en deze valt bij regen zelfs sneller wag dan de 45cm Multytenne. Overigens ontvang ik op de Multytenne ook nog een 5e sat n.l. de Eurosat1 met Luxe TV HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Naast de Multytenne heb ik ook een 78 cm met enkel Astra 1 en deze valt bij regen zelfs sneller wag dan de 45cm Multytenne.


Dan lijkt het mij dat de 78 cm schotel niet helemaal goed staat uitgericht, er zich een obstakel tussen deze schotel en de Astra 1 satellieten bevindt óf dat de gebruikte lnb van mindere kwaliteit is.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ballspeed
is het een multytenne 45 cm ?? verwacht er dan niet te veel van maar met veel pieren komt het wel goed


Ik snap die commentaren over de Multytenne niet zo. Ik heb nu al meer dan een jaar een Multytenne hangen en ik ben uitermate tevreden over deze schotel. Uitval bij regen? Alleen bij de extreme buien van vorig jaar en na het plaatsen van een zelfgebrouwen pluutje helemaal nooit geen uitval meer gehad.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zou ik wel eens een volkomen prof testrapport zien. In theoPersoonlijk moet ik niet denken aanprie kun je geen topprestaties verwachten van dit wokje. Niemand zal dit besrijden.

Maar waarom worden die prestaties dan toch zo opgehemeld iedere keer? Zet dat ding in een test eens naast een Visiosat. Ik ben razendbenieuwd.

Persoonlijk moet ik niet denken aan regenkapjes etc. Ik wil vette ontvangst, maar snap ook dat de dwegwokjes lekker uit het zicht zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een multitenne staan, en ik heb geen rapporten nodig om te weten dat deze schotel veel beter presteert dan je gezien zijn grootte aan zou nemen.

En overal lees je hetzelfde.

Waarom dan steeds dat gezeur over uitval bij regen ed?

Waarschijnlijk van mensen die deze schotel zelf niet hebben, want het is onzin.

Deze schotel presteert zoals je normaal van een 80 cm schotel zou verwachtten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacobus

Deze schotel presteert zoals je normaal van een 80 cm schotel zou verwachtten.


Dit klopt wel, maar gaat alleen op voor de satelliet waar je hem op uitricht. De andere satelieten vallen wel uit bij een beetje regen, dit is altans mijn bevinding.

DM8000 ruDREAM Infinity X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jannes-b
Origineel bericht van: jacobus
Ik heb ook een multitenne staan, en ik heb geen rapporten nodig om te weten dat deze schotel veel beter presteert dan je gezien zijn grootte aan zou nemen.
En overal lees je hetzelfde.
Waarom dan steeds dat gezeur over uitval bij regen ed?
Waarschijnlijk van mensen die deze schotel zelf niet hebben, want het is onzin.
Deze schotel presteert zoals je normaal van een 80 cm schotel zou verwachtten.


Ik heb toch ook wat vragen over de multytenne. Op zich had ik tot nu toe geen klachten, want het beeld was op alle sats prima. Maar nu probeer ik mijn HDTV kanalen in mijn maxdidital 225s te krijgen, en dakt lukt niet. Tikje naar links, tikje naar rechts, naar boven en naar onder, niks. En als ik dan het campingschoteltje van mijn buurman erop aansluit en zoek, pats.... prima beeld! Problemen met de transponder 11778v op astra3 bij de multytenne?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jannes-b
Ik heb toch ook wat vragen over de multytenne. Op zich had ik tot nu toe geen klachten, want het beeld was op alle sats prima. Maar nu probeer ik mijn HDTV kanalen in mijn maxdidital 225s te krijgen, en dakt lukt niet. Tikje naar links, tikje naar rechts, naar boven en naar onder, niks. En als ik dan het campingschoteltje van mijn buurman erop aansluit en zoek, pats.... prima beeld! Problemen met de transponder 11778v op astra3 bij de multytenne?

Hier zelfde ervaring, op de nieuwe transponder eerst helemaal geen signaal (terwijl de regionalen op de 23,5 het prima doen). Met scannen geen HD-kanalen te vinden, ook handmatig toevoegen en scannen van deze transponder in mijn Kati hielp niets.

Gistermiddag met schoteltje gaan stoeien en nu net genoeg signaal om redelijk te kunnen kijken, wel regelmatig hikjes en blokjes (was nu nog droog).

Lijkt of de lengte en kwaliteit van de kabel ook een zeer belangrijke factor is voor deze zwakke transponder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...