Ga naar inhoud


Welke GPU ontlast (echt :-) de CPU voor HD streams?


Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: freeck
Ik heb de TT3200 HD-kaart geinstalleerd in mijn Gigabyte mobo, icm TT-Media centre. Het werkt...ten dele. Ik krijg van de encrypte HD-kanalen alleen Discovery HD, zowel geluid en beeld. Bij Brava-HD alleen geluid!!! Ra ra, hoe kan dat?

Het probleem nu is dat TT-media centre de grafische kaart niet goed benut althans niet de H264 decoder, de CPU load is ca 80%. Als ik de opname daarna afspeel met PowerDVD8 dan slechts een CPU-load van 5-10%.
Weet iemand hoe ik de hardware decoder kan activeren in TT-media centre, als dat al mogelijk is?



Ik heb nu maar DVBviewer aangeschaft; ik moet zeggen beter dan TT-media, DreamDVB en ProgDVB. Alles zit er op en er aan. De hardware acceleratie van mijn mobo werkt nu ook (met het filter PowerDVD8), echter de kwalitiet van het beeld vind ik ik matig, het beeld is onrustig en er treden (bij HD1080) haperingen in het beeld op. Een gewone sat-ontvanger is wat mij betreft tot nu toe kwalitatief beter....en ik moet helaas zeggen dat ik na 2 jaar experimenteren niet veel verbetering zie......

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...