Ga naar inhoud


[Asscom Reference] Geen geluid meer uit deze receiver


Gast Jan147

Aanbevolen berichten

Sinds een week of 3 hebben we geen ontvangst meer van geluid. Ook de display van de receiver heeft dan geen weergave meer. Incidenteel komt het geluid ineens weer terug, zo is er bv geen geluid op mtv en andere muziekzenders, maar wel weer op ned. 1 enz. Een andere keer hebben we op geen enkele zender meer geluid. Soms kunnen we wel geluid via de tv krijgen door die héél hard te zetten (kun je voorstellen wat er gebeurd als ineens het geluidsignaal weer terug komt..)

Er is blijkbaar een verband tussen het ontbreken van de display weergave en het geluidsontvangst... Is de receiver gewoon stuk, of is er een simpele oplossing voor dit irritante probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Das een goede vraag.

Als je een soldeerbout kunt handelen kun je de voeding mischien nalopen.

Als dit niet werkt mischien een of meerdere condensatoren vervangen in de voeding.

 

Suc6

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas geen antwoord voor je maar wel een andere

vraag. Heb jij er een alternatieve firmware in zitten?

If So, kan je daar meer mee dan anders en kan je 'm gebruiken

zonder de originele CD kaart?

 

Voor het geval je met ja gaat antwoorden dan ook graag waar ik die firmware en files kan scoren, of zijn die files in strijd met

de regels hier?

 

Alvast bedankt voor de moeite

 

Edmund

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, er zit geen andere firmware in. Het is nog een maagdelijke receiver. En we hebben ondertussen al wat gesoldeerd en schoongeblazen, maar het heeft nog niet veel geholpen. Het probleem wordt nog erger trouwens: zappen kan bijna niet meer. Als we een andere zender willen moeten we de receiver eerst helemaal uitzetten en weer aan.. En soms kan je dan even een paar zenders zappen...:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eerst eens of je scart stekker er wel goed in zit voordat je met software ed bezig gaat.

of probeer eens een andere scartaansluiting, want dit klinkt meer als een scartstekker die er maar half in zit.

 

Ik had je laatste stukje nog niet gelezen, de scart stekker voor het geluid komt vrij vaak voor, maar dat heeft niets te het zappen te maken.

Probeer eerst eens je zenders opnieuw in te lezen, dat duurt wel vrij lang (45 minuten)

Kijk dan eens waar de hapering zit, is dat alleen op de Canaldigitaal kanalen, of ook op de andere FTA kanalen.

Het kan nl. ook best dat er een automatische software update is geweest (groene vlak onder in het scherm) welke weer eens niet goed met elke receiver werkt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...