Ga naar inhoud


Mijn versterker geeft een irritante brom als ik hem aanzet.


hels

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik heb een Philips LX600 Surround receiver. Deze gebruik ik uitsluitend als versterker voor mijn (simpele) surround systeem. (Het receiver deel wordt volledig overgenomen door mijn DM7000, maar dat terzijde).

 

Ik heb hem nu een jaar of 3; in het begin liep alles probleemloos, maar na verloop van tijd (grofweg een jaar), hoor ik een irritante "brom" als ik het gebeuren aan zet. Dit gaat na verloop van tijd vanzelf weer weg, maar het gaat steeds langer duren voor de brom weer stopt.

 

Ondertussen is de brom pas na een 20 minuten weg (wat irritant is, maar ik zet hem vast gelijk aan als ik thuis kom, dan heb ik er geen last van als ik wil luisteren/kijken).

 

Afgezien van de brom functioneerd het beestje nog als nieuwen gezien de leeftijd is de garantie dus al lang verlopen.

 

Ik heb geen verstand van electronica, maar denk (????) dat er iets aan het "degenereren" is; misschien een elco ???

 

Heeft iemand een idee wat het is (bekend probleem misschien) en weet iemand hoe het eventueel op te lossen is ?

 

Groet, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


De brom komt echt uit het apparaat zelf.

Dat is ook de reden dat ik aan 'iets' (lees elco oid.) in de hardware dacht.

 

Groet, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een elko kan zelf geen geluid maken. Denk dan meer in de richting van de transformator. Die doen dat vaker. Die zal je eens moeten vastdrukken als er brom uitkomt ( pas wel op voor de aansluitingen, staat primair 220 volt op).

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Inderdaad, trafo probleem.