Ga naar inhoud


[all] ts omzetten naar dvd


JBnl

Aanbevolen berichten


Ik heb zo'n beetje alle programma's wel getest en heb diverse "gratis" programma's die zonder meer aan te raden zijn, maar onbetwiste topper momenteel is VideoRedo, vooral de recentste versie TVSuite. Dit programma bevalt mij zo goed, dat ik er zelfs voor betaald heb. wink

Tot nu toe veruit het snelste programma en knippen op frame nauwkeurig. Beeld en geluid gewoon tegelijkertijd verwerken zonder moeilijk gedoe.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige ondertitels die ik gebruik zitten reeds in de opname.

Volgens mij moeten echter "losse" ondertitels ook kunnen, zal ik de volgende keer op de "grote" PC eens nakijken (zit nu op laptop).

VideoRedo is overigens wel US software en daar zijn ze niet sterk in ondertitels, lijken wat dat betreft wel wat op Duitsers en Fransen.

Maar de enige keer dat ik losse ondertitels heb toegevoegd, heb ik ze via VLC "in" de opname gezet, dus in de frames opgenomen, net zoals bij TV opnames van NL zenders met ondertiteling.

Volgens mij kan het in ieder geval via een omweg, DVD aanmaken op virtuele schijf, ondertiteling toevoegen aan DVD structuur en dan pas branden.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb Nero Vision gebruikt om de opgenomen bestanden naar een DVD te branden.

Helaas blijkt als ik de DVD afspeel dat het geluid een paar seconden achter loopt op het beeld, dus er is iets misgegaan.

De geluid- en beeldkwaliteit zijn verder uitstekend, maar het moet wel in de pas lopen.

Als ik het van de Dreambox gekopieerde *.ts bestand op de PC afspeel lopen beeld en geluid wel synchroon.

Iemand een idee/ervaring en liefst ook een oplossing??

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik het freeware programma pva strumento om .ts om te zetten naar mpg. als de video over meerdere ts bestanden is verdeeld dan worden ze ook meteen aan elkaar geplakt. om te branden op dvd gebruik ik pinnacle studio. vind ik persoonlijk iets makkelijker in gebruik dan Nero. Maar Nero moet ook lukken als je niet te veel hoeft te knippen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord tajvdz,

 

Ik heb DCC gebruikt om de bestanden van de DB naar de PC te kopiëren en tegelijkertijd de bestanden samen te voegen. Het blijft echter een *.ts bestand.

Misschien moet ik er toch eerst een *.mpg van maken, ik ga wel wat experimenteren met dat freeware programma, ben benieuwd....

Bedankt voor de tip!

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor deze tool, ik heb dan wel een technisat maar ook deze heeft.ts bestanden.

Korte uitleg: gebruik de "make ps" en schrijf het weg. Als je adobe PP3 hebt of pinacle kun je de bestanden daarin inlezen, bewerken en er een dvd van maken.

erg gemakkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...