Ga naar inhoud


binaire nieuwsgroepen en tele 2


the boss

Aanbevolen berichten


Gast fatfreddy

Zo te lezen kan het via Tele2 maar er gaat toch niets boven een pay server. Wat ik het grote voordeel van een pay server vind is het feit dat je deze vaak ook nog samen met iemand kunt doen. Dan ben je hooguit 3,75 p.p. per maand kwijt en daar ga je toch niet moeilijk over doen lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
Tele2  	Maakt gebruik van dezelfde server als TweakDSL, maar de snelheid is beperkt tot slechts 512kb/s (oftewel ongeveer 50KB per seconde). Tegen extra betaling kan er een hogere snelheid verkregen worden.


Met een payserver heb je die langezame 50k/s niet want al wil je dan bv. een linux .iso of wat dan ook downloaden trek er dan maar heel veel tijd voor uit!

Ik weet dat providers het nntp protocol en dus port buiten NL KUNNEN vertragen/cappen maar als je dan binnen NL blijft is er weer geen probleem (een bekende van me had dat, bij welke (kabel, d8 ik) provider dat was weet ik niet meer maar het was in groningen).

Ik zelf zit al jaren bij een USA provider en zonder enig probleem op full-speed (ik kan niet sneller, zit met al 4 van de 10 threads al op 1200-1300k/s). Als ik jou was zou ik wel wat na vragen/pluizen of er toch wat gecapped wordt waar je naar toe gaat. Mijn broer zit bij tele2 maar haalde met 4 threads maar 350-400k/s waar ik bij xs4all al veel sneller ga.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bekende zit/zat ook bij Eweka en is/was daar zeer tevreden over.

 

Ik gebruik usenet al toen er nog "niemand" van wist, er absoluut geen NL (EU ook niet, zo ver ik weet en anders betaalbare) pay servers waren en dus moest je wel een leverancier ver over de grens nemen wink Als je tevreden bent moet je blijven waar je zit want overstappen kan dan toch alleen maar tegen vallen anders jad Eweka zeker een optie geweest kunnen zijn wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tele 2 heeft een prima, maar niet al te snelle nieuwsserver.

De retentie is goed, 50 dagen of zoiets, en de snelheid is 35 KB/sec per bot, met een max van 2.

Je kunt dus downloaden met een snelheid van ongeveer70 KB/sec.

en je haalt probleemloos alles compleet binnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fatfreddy
Dat is dan zeker niet snel in vergelijking met Eweka waar je met 2500 kb/s kunt downloaden als je isp dat kan leveren.


Voor newsserver van Tele2 hoef je niets te betalen en Eweka is een payserver (wel een goede) dus die twee kan je niet vergelijken.

Zat vroeger bij Chello;prima snelheid maar geen nieuwsgropen.
Al een tijd bij Tele2 (compleet tot 20 mb/s)en via Eweka haal ik 1,7Mb/s. Mij hoor je niet klagen smile

Er zijn ook payserver waar je lijntjes voor 24 uur/48uur of een paar dagen kan nemen.Ook handig als je het niet elke dag nodig hebt.

groet,SamSoN

Dreambox DB7020s

Gemini 4.3

Moteck SG-2100A

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle oplossing en tips,die 60 kb/sec haal ik nu

met de server van tele2.

Echt snel is dat natuurlijk niet,ik ga eens kijken naar zo,n

payserver via tweaknews,maar zag dat er ook nog wel goedkopere

oplossing zijn.

 

Grtz.

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.tweaknews.nl/?page=news/home/tele2

Welkom bij TweakNews

Je maakt nu gebruik van TweakNews via het Tele2-netwerk.

 

Wil je sneller downloaden kies dan een van onze abonnementen. We hebben een speciale aanbieding voor Tele2 klanten. Voor € 4,95 (normaal € 7,95 ) per maand kun je met een snelheid tot 10 Mb onbeperkt downloaden en voor € 6,95 (normaal € 14,95 ) per maand kan je zelfs tot 20 Mb! Zonder downloadlimieten en met minimaal 100 dagen retentie.

 

Klik hier om een van de abonnementen aan te vragen.

Downloaden met een 20 mbit abonnement gaat met 1,44 mbit. Het ging eerst met 1,54 mbit, maar om de een of andere reden heeft Tele2 daar twee weken geleden 0,1 mbit afgesnoept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy

20 mbit is wel interessant als je gaat sharen met één of meer bekende van je.Ik weet niet of dat bij tweaknews toegestaan is bij Eweka in ieder geval wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...